مشکلات چین می‌تواند از نقطه پایانی اپل خارج شود

یک قرنطینه شدید کووید و اختلال در کار در کارخانه آیفون در چین ممکن است بخشی از لذت فصل تعطیلات اپل را از بین ببرد.

اپل به درخواستی برای اظهار نظر در مورد این داستان پاسخ نداد.



منبع

طبق گزارش روز دوشنبه بلومبرگ، ناآرامی کارگران در کارخانه ژنگژو فاکسکان می تواند منجر به کسری تولید شش میلیون آیفون شود، درست زمانی که فصل تعطیلات در آستانه ورود به خانه است.

وی افزود که اپل همچنین نگران دیدگاه کلی رئیس جمهور شی جین پینگ برای چین است، که این چشم انداز برای بازارهای خارجی کمتر و کنترل بیشتر در مورد بازارهای داخلی است که به طور بالقوه بر اپل در دراز مدت تأثیر می گذارد.

اپل در حال تنوع بخشیدن به زنجیره تامین

مانستر اضافه کرد که ممکن است موجودی به صورت دوره ای در اپل و فروشگاه های دیگر ظاهر شود، اما به سرعت به فروش می رسد.

زنجیره تامین پیچیده

با این حال ممکن است تغییر کند. مانستر می‌گوید: «امروز، مشکلات روی آیفون تأثیر می‌گذارد، اما از آنجایی که 50 درصد درآمد اپل از محصولات تولید شده یا مونتاژ شده در چین است، سایر محصولات نیز می‌توانند تحت تأثیر قرار گیرند».

درآمدها با Qualms تماس می گیرند

در همین حال، Wedbush Securities کسری تولید آیفون در طول سه ماهه را از 5٪ به 10٪ برآورد می کند.

ونا پیش بینی کرد که در نهایت 50 درصد از تولید اپل به خارج از چین منتقل می شود. وی گفت: «به‌ویژه تایوان به‌خاطر تهدید تهاجم چین، که اگر ظرف 12 تا 24 ماه آینده رخ دهد، ویران‌کننده خواهد بود، به‌ویژه تحت نظارت است».

اگرچه پیدا کردن مدل‌های آیفون 14 پرو و ​​مکس ممکن است سخت باشد، اما به نظر نمی‌رسد که سایر محصولات اپل تحت تأثیر قرار بگیرند. باجارین گفت: “ما هیچ مشکلی در زنجیره تامین در iPad، ساعت یا مک مشاهده نمی کنیم.”

“شما ممکن است با رفتن از طریق یک حامل خوش شانس باشید. آنها مقداری موجودی دارند،» او به TechNewsWorld گفت. “به نظر می رسد که اپل موجودی بیشتری را به اپراتورها می دهد تا به فروشگاه های خود.”

«عملکرد اپل در هر سه ماهه به عرضه‌ای که آنها می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند مرتبط است. روبین توضیح داد تا حدی که این مشکلات از تولید کم کند، می تواند بر نتایج مالی آنها تأثیر بگذارد.

Mark N. Vena، رئیس و تحلیلگر اصلی SmartTech Research در سن خوزه، کالیفرنیا، اضافه کرد: اپل یک قابلیت زنجیره تامین فوق‌العاده پیچیده دارد و بدون شک اعتراضات کارخانه‌های چین را در توانایی آنها برای ارائه محصولات قبل از کریسمس لحاظ می‌کند.

نمودار با حسن نیت از Conterpoint Research


او افزود: «باید باور کنم که اپل یک برنامه پشتیبان قوی در دست اجرا دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا حداقل در چند سال آینده جدایی خود از چین را تسریع بخشند».

باجارین خاطرنشان کرد که اپل نسبت به اتفاقاتی که در چین می افتد و تأثیر آن بر زنجیره تامین آن بسیار نگران است. او گفت: «آنها قبلاً اقدامات قوی برای شروع انتقال بخشی از زنجیره تأمین خود به خارج از چین به هند و جاهای دیگر انجام داده اند.

او گفت: “آنها اظهار نکرده اند که چقدر تهاجمی خواهند بود، اما ما قبلاً دانه های آن را دیده ایم، به خصوص وقتی به آنچه آنها در هند انجام می دهند نگاه کنید.”

تبلیغات

استراتژی‌های خدمات همه‌کانالی خود را با بینش‌های مبتنی بر داده تقویت کنید.

بر اساس راهنمایی های Counterpoint Research، تاخیر در تولید باعث شده است که زمان تحویل آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس 37 روز باشد. با این حال، زمان تحویل آیفون 14 سه روز است.

Gene Munster، یکی از بنیانگذاران Loup Ventures، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر در مینیاپولیس، می گوید: «اگر یک هدیه تعطیلات یک مدل آیفون 14 پرو باشد، می توانید تعطیلات را در این مرحله حذف کنید.

روبین به TechNewsWorld گفت: «با نزدیک شدن به کریسمس، این مشکلات می‌توانند تأثیر بیشتری بر اپراتورها داشته باشند.

او ادامه داد: «آیفون مهم ترین محصولی است که آنها از منظر درآمد تولید می کنند. “در گذشته، زمانی که اختلالات زنجیره تامین وجود داشت، آنها به درآمد خود ضربه زدند یا ادعا کردند که اگر می توانستند به محصول بیشتری دسترسی پیدا کنند یا تولید کنند، می توانستند عملکرد بهتری داشته باشند.”