مطالعه ایالات متحده نشان می دهد که آسام احتمالاً اولین ایالتی خواهد بود که تا سال 2025 به فروش 100 درصدی سه چرخ برقی دست می یابد.

در حالی که هند یک هدف خالص صفر تا سال 2070 تعیین کرده است، هیچ هدف خاصی برای بخش تعیین نکرده است، و به طور خاص، با توجه به برق رسانی حمل و نقل جاده ای، اقدام در سطح دولتی را به عنوان یک محرک کلیدی در پذیرش خودروهای برقی ارتقا داده است.

از آنجایی که دولت‌های ایالتی چارچوب‌هایی را برای سیاست‌های خودروهای الکتریکی ایجاد می‌کنند، توسعه ظرفیت قابل توجهی برای همسو کردن اکوسیستم سیاست حمل‌ونقل توانمند مورد نیاز است، زیرا موضوعات مختلف در مورد حمل‌ونقل و انرژی تحت صلاحیت سطوح مختلف دولت، به‌ویژه، ارگان‌های دولتی و محلی است. گفت.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این مطالعه بیان کرد که از زمانی که سیاست خودروهای برقی آسام در ژانویه 2022 اجرایی شد، این ایالت شاهد فروش 38710 دستگاه 3W الکتریکی، 1903 دستگاه 2Ws برقی دو چرخ و 90 دستگاه 4Ws الکتریکی (چهار چرخ) برای سال 2022 بوده است.

در غیاب هدف ملی EV، اهداف سیاست EV در سطح دولتی می‌تواند سیگنال بازار مهمی را در سطح زیرملی برای ایجاد تقاضا ارائه دهد و محیطی قوی را برای جریان سرمایه به سمت اکوسیستم EV ایجاد کند و هند را به سمت ZEV بالا هدایت کند. فرزندخواندگی

این واقعیت که ایالت قبلاً به 85 درصد از برق رسانی 3 واتی فروش جدید دست یافته است، نشان دهنده اقتصاد مطلوب این بخش حتی با طرح یارانه FAME-II است.

اکنون بیش از 25 ایالت در هند خط مشی دولتی خودروهای برقی خود را اعلام کرده‌اند که بر مشوق‌های طرف تقاضا از جمله یارانه خرید خودرو، مزایای مالیاتی و مشوق‌های شارژ زیرساخت‌ها و همچنین مشوق‌های سمت عرضه که سرمایه‌گذاری در تولید خودروهای برقی را ترویج می‌کنند، تمرکز دارند. بسیاری از ایالت ها همچنین دارای جاه طلبی های متفاوتی هستند و اهدافی را برای برقی سازی وسایل نقلیه برای سال 2030 تعیین می کنند.

طبق این مطالعه، مزایای سیاست EV ایالت آسام که شامل یارانه برای خودروهای برقی، همچنین ثبت نام صفر و مالیات جاده و پارکینگ رایگان است، در انتقال از ICE به خودروهای برقی در بخش‌های 2 وات و 4 وات نیز کلید خواهد بود.

با سرعت کنونی، آسام احتمالاً تا سال 2025 به فروش 100 درصدی سه چرخ برقی دست خواهد یافت و جزو اولین ایالت هایی است که نه تنها در هند بلکه در سطح جهانی به این امر دست یافته است. دانشگاه کالیفرنیا دیویس در مطالعه خود اعلام کرد، مهمتر از آن، استحکام فروش 3 وات برقی همچنان ادامه دارد، زیرا مجموع فروش 3 وات در آسام در حین بهبودی از بیماری همه گیر افزایش یافته است.

این مطالعه تخمین زده است که مجموع مشوق های انباشته ای که توسط ایالت ها ارائه می شود تا سال 2030 به حدود 1.1 میلیارد دلار می رسد.

بر اساس مطالعه ای که توسط یکی از دانشگاه های برتر ایالات متحده انجام شد، آسام احتمالا تا سال 2025 به فروش 100 درصدی سه چرخ برقی دست خواهد یافت و اولین ایالت هند است که به این نقطه عطف دست یافته است.

علاوه بر این، این ایالت همچنین قصد دارد تا سال 2030 100 درصد اتوبوس های حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه دولتی خود را برقی کند، از جمله ممنوعیت خرید ICE برای وسایل نقلیه دولتی از سال 2025. در نهایت، قصد دارد تا سال 2030 تمام وسایل نقلیه تجاری و لجستیکی سوخت فسیلی را حذف کند.

از سال مالی 2023 – آوریل 2022 – ژانویه 2023 – آسام حدود 85 درصد از فروش سه چرخ برقی جدید را به دست آورده است و در میان تنها سه ایالت هند است که به چنین سطوح بالایی از برق رسانی در هر بخش دست یافته است (دو مورد دیگر اوتاراکند و Chandigarh)، یک مطالعه اخیر توسط مرکز تحقیقات هند ZEV در دانشگاه کالیفرنیا دیویس گفت.

در این بیانیه آمده است: «ایالت از نظر فروش خودروهای برقی 2 وات و 4 وات عقب مانده است و یارانه اضافی دولتی به بهبود اقتصاد بازار این خودروها کمک زیادی خواهد کرد.

با اشاره به اینکه آسام یکی از جدیدترین شرکت هایی بوده است که در سپتامبر 2021 خط مشی ایالتی خودروهای برقی خود را اعلام کرده است، اعلام کرد که سیاست ایالتی برقی کردن 100000 خودروی دو چرخ، 75000 سه چرخه و 25000 خودروی چهار چرخ را در پنج چرخه هدف گذاری کرده است. دوره عملیاتی سال سیاست (تا 2026-27).