مطالعه نشان می دهد که چشم ها نشانگرهای زیستی را برای اختلالات ADHD و ASD ارائه می دهند

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

برنامه هوش مصنوعی به شناسایی متغیرها در مفاهیم فیزیکی کمک می کند





منبع دکتر فرناندو مارمولیخو راموس، متخصص در شناخت انسان و مصنوعی در دانشگاه استرالیای جنوبی، می‌گوید: «در نهایت، ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه چشم‌ها می‌توانند به ما در درک مغز کمک کنند. او همچنین محقق در این مطالعه است.


این تیم از الکترورتینوگرام (ERG) استفاده کردند که یک تست تشخیصی برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی شبکیه در پاسخ به یک محرک نوری است. در مطالعه خود، آنها اشاره کردند که کودکانی که ADHD داشتند، سطح انرژی ERG بالاتری را نشان دادند در حالی که مشخص شد کودکان مبتلا به ASD انرژی ERG پایینی از خود نشان دادند.

دکتر Constable توضیح داد که سیگنال‌های شبکیه توسط اعصاب خاصی تولید می‌شوند و شناسایی تفاوت در آنها می‌تواند به آنها کمک کند تا تفاوت‌های بین کودکان مبتلا به ADHD و مبتلایان به ASD را روشن کنند. وی افزود که مطالعه آنها شواهد اولیه ای برای تغییرات نوروفیزیولوژیکی ارائه می دهد که نه تنها به تشخیص ADHD از ASD کمک می کند، بلکه می تواند با استفاده از تشخیص ERG انجام شود.

اختلال کمبود توجه و بیش فعالی (ADHD) و اختلال طیف اوتیسم (ASD) شایع ترین اختلالات عصبی رشدی هستند که در اوایل دوران کودکی تشخیص داده می شوند. در حالی که هر دو شرایط جداگانه ای هستند، علائم آنها تمایل به همپوشانی دارند که تمایز بین آنها را بسیار دشوار می کند. اکنون، در یک مطالعه جدید، محققان دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه فلیندرز دریافته‌اند که ضبط‌شده از شبکیه چشم انسان می‌تواند سیگنال‌های مشخصی را برای هر دو اختلال ارائه دهد.

ASD و ADHD شایع ترین اختلالات عصبی رشدی هستند که در دوران کودکی تشخیص داده می شوند. اما از آنجایی که آنها اغلب ویژگی های مشابهی دارند، تشخیص برای هر دو بیماری می تواند طولانی و پیچیده باشد. هدف تحقیق ما بهبود این امر است. دکتر پل کنستبل، اپتومتریست پژوهشی در دانشگاه فلیندرز، گفت: با بررسی نحوه واکنش سیگنال‌های شبکیه به محرک‌های نور، امیدواریم بتوانیم تشخیص‌های دقیق‌تر و زودتر را برای شرایط مختلف رشد عصبی ایجاد کنیم. دکتر Constable همچنین نویسنده این مطالعه است که در مرزها در علوم اعصاب.