مطالعه پیش بینی می کند که زنان بیشترین ضربه را می زنند

زنان شاغل در این بخش ادامه دادند، مشاغل اداری و اداری که در معرض خطر حذف قرار دارند، مانند عابر بانک که 85 درصد آنها را زن تشکیل می دهند، غالب هستند.

او خاطرنشان کرد: «هوش مصنوعی باید بسیار قابل اعتمادتر شود تا جایگزین افراد شود، نه اینکه فقط ابزار دیگری در کارنامه آنها شود که آنها باید تصمیم بگیرند که چقدر به آن اعتماد کنند.




منبع

عمر توضیح داد که نگرانی‌ها در مورد استخدام هوش مصنوعی مبتنی بر «اشتباه کار» است، این ایده که مقدار ثابتی کار وجود دارد و بنابراین رشد بهره‌وری، مانند اتوماسیون، تعداد مشاغل را کاهش می‌دهد. او ادامه داد، اما داده ها داستان متفاوتی را بیان می کنند. بهره وری نیروی کار در قرن گذشته به طور پیوسته رشد کرده است – حتی اگر این رشد اخیراً کندتر بوده باشد – و بیکاری نزدیک به پایین ترین حد خود است.

هودان عمر، تحلیلگر ارشد سیاست هوش مصنوعی در مرکز نوآوری داده، یک اتاق فکر که تلاقی داده ها را مطالعه می کند، گفت: «چرخه اخبار شامل یک سری ادعاهای در حال تغییر در مورد تأثیر سیستم های هوش مصنوعی مولد بر مشاغل است. فناوری و سیاست عمومی، در واشنگتن دی سی

Revelio با شناسایی حدود دوجین شغل که احتمالاً با هوش مصنوعی جایگزین می شوند، به یافته های خود رسید. سپس تفکیک جنسیتی در آن مشاغل را شناسایی کرد.

هشدار Revelio در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل زنان بازتاب مشابهی است که توسط صندوق بین‌المللی پول در سال 2018 صادر شد. در آن زمان، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که 11 درصد از مشاغل زنان – درصد بالاتری از مشاغل متعلق به مردان – در خطر حذف ناشی از هوش مصنوعی و سایر فناوری های دیجیتال.

او ادامه داد: «این بدان معناست که آمار واقعی این است که مدل‌های زبانی بزرگ ممکن است بر حداقل هشت درصد از کار در اقتصاد ایالات متحده تأثیر بگذارد». “تصویر قابل توجهی کمتر دراماتیک از یافته های تحقیق اما صادقانه تر.”

به گفته محققان آزمایشگاه Revelio، یافته‌های آن‌ها منعکس‌کننده سوگیری‌های اجتماعی است که زنان را به سمت نقش‌هایی که برای جایگزینی هوش مصنوعی آماده می‌کنند، مانند دستیاران اداری و منشی، هدایت کرده است.

او ادامه داد: «هوش مصنوعی ممکن است کارگران را کارآمدتر کند، بنابراین ممکن است مشاغل کمتری وجود داشته باشد، اما این ایده که مشاغل به طور کامل جایگزین خواهند شد، کاملاً حدس و گمان است و بیش از حد پرفروش است.»

به عنوان مثال، در خدمات مالی، زنان تقریباً 50 درصد از نیروی کار را تشکیل می دهند، اما بر اساس گزارش گروه مشاوره بوستون، تنها 25 درصد از پست های مدیریت ارشد را در اختیار دارند. این گزارش خاطرنشان کرد که پست‌های مدیریت ارشد معمولاً از شوک‌های ناشی از اتوماسیون محافظت می‌شوند.

این گزارش خاطرنشان کرد که این الگو حتی در صنایع تحت سلطه زنان، مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزش، که کمتر توسط اتوماسیون تهدید می‌شوند، صادق است.

اما دافیلد توصیه کرد که کارگران به جای آینده به حال فکر کنند. او گفت: «در حال حاضر برای کارگر، نگرانی در مورد اینکه برای چه شغل جدیدی باید آموزش دهید، بسیار کمتر است، زیرا هوش مصنوعی جایگزین شغل شما خواهد شد تا یادگیری استفاده از هوش مصنوعی در شغلی که اکنون انجام می دهید.

تاثیر شغلی Hyped

او به TechNewsWorld گفت: «این مشاغل در نتیجه فناوری‌های جدیدی که معرفی شده‌اند کاهش یافته‌اند. با این حال، هوش مصنوعی احتمال بیشتری برای درگیر شدن در نقش‌هایی دارد که در آن‌ها تکرار بالایی وجود دارد که می‌توان آن را خودکار کرد. این اتوماسیون اغلب به کارگران سطح پایین کمک می کند که بیکار شوند.

افراد مورد نیاز در حلقه

BCG پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی در سال‌های آینده الگوهای اشتغال را در مقیاس وسیعی مختل خواهد کرد. این سازمان تاکید کرد که شرکت‌ها، دولت‌ها و زنان باید برای سرمایه‌گذاری در مهارت‌های مجدد برای نسل جدید مشاغل آماده باشند.

تبلیغات

4 ستون کلیدی برای ایجاد بهترین تجربه دیجیتال در کلاس

«زنان، و همچنین رنگین پوستان، تمایل دارند به مشاغلی واگذار شوند که ماهیت آنها تکراری است. نیکول ترنر لی، مدیر مرکز نوآوری فناوری و کارشناس ارشد مطالعات حاکمیتی در موسسه بروکینگز، یک سازمان سیاست عمومی غیرانتفاعی، اظهار داشت: این بدان معناست که آنها به طور نامتناسبی تحت تأثیر مشاغل کاملاً خودکار قرار خواهند گرفت. ایالت واشنگتن

عمر بسیاری از این ادعاها را “هوکوم” نامید. او به یک مقاله خبری اخیر با عنوان «تحقیقات OpenAI می‌گوید 80 درصد از مشاغل کارگران ایالات متحده تحت تأثیر GPT قرار خواهند گرفت» استناد کرد.

یک گزارش جدید از یک شرکت تجزیه و تحلیل منابع انسانی نشان داد که هوش مصنوعی تهدیدی برای جایگزینی تعداد نامتناسبی از مشاغل معمولاً توسط زنان است.

ترنر لی افزود: «همیشه باید یک انسان در این حلقه حضور داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که هوش مصنوعی سوگیری ها یا ناکارآمدی های غیرضروری ایجاد نمی کند. “شما هنوز به افرادی نیاز دارید که آن را مدیریت کنند.”

مواجهه با اختلال عظیم

ویل دافیلد، تحلیلگر سیاست در مؤسسه کاتو، یک اندیشکده واشنگتن دی سی، توضیح داد که اگر زنان بیشتر از مردان در مشاغل معمولی مرتبط با رایانه باشند، بیشتر تحت تأثیر جابجایی هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت. با این حال، او شک داشت که همه مشاغل ذکر شده در گزارش Revelio فقط به مهارت های تکراری نیاز دارند.

او اذعان کرد: «این بدان معنا نیست که هوش مصنوعی در آینده قابل اعتمادتر نخواهد شد، اما در حال حاضر، همه اینها کاملاً حدس و گمان هستند.»

زنان بسیاری از این مشاغل را داشتند. آنها شامل جمع‌آوران صورت‌حساب و حساب، کارمندان حقوق و دستمزد و منشی‌های اجرایی بودند.

او به TechNewsWorld گفت: «من افراد را جایگزین نکرده‌ام. “من توانسته ام پروژه ها را تسریع کنم، کار را تسریع کنم.”


او استدلال کرد: «این عنوان چشم نواز، از نظر احساسی طنین‌انداز است و به راحتی قابل تکرار است، اما تقریباً درست است و به طور گسترده گمراه‌کننده است. این آمار از یک مقاله تحقیقاتی توسط OpenAI به دست آمده است، اما این مقاله به سادگی نمی گوید 80 درصد مشاغل تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. می‌گوید «حدود 80 درصد» نیروی کار ایالات متحده ممکن است حداقل 10 درصد از وظایف کاری خود را تحت تأثیر قرار دهند.

با این حال، داستان‌های افزایش بهره‌وری تحت الشعاع پیش‌بینی‌های وخیم – و تا حدودی تحریف‌شده – در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر نیروی کار قرار گرفته است.