معاملات ارز دیجیتال بانک مرکزی تا حدی ناشناس باقی می ماند: RBI

بانکداران نگرانی‌هایی را در مورد این پروژه مطرح کرده‌اند و می‌گویند که در شکل فعلی آن، هیچ مزیتی از CBDC‌ها که مشابه تراکنش‌های بانکی مبتنی بر اینترنت است، نمی‌بینند.

یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی هند (RBI) روز چهارشنبه گفت که تراکنش‌ها از طریق ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) “تا حدی مشخص” ناشناس خواهند ماند و افزود که فناوری و مقررات قانونی برای اطمینان از ناشناس ماندن قابل بررسی است. هند پروژه آزمایشی ارز دیجیتال خود یا روپیه الکترونیکی را از اول نوامبر آغاز کرد، زمانی که برای آزمایش اولیه باز شد.

بسیاری از آنها همچنین می‌گویند که سیستم پرداخت فوری مصرف‌کننده (UPI) که به کاربران امکان می‌دهد پول بین بانک‌ها را بدون افشای جزئیات حساب منتقل کنند، می‌تواند رقیب سرسختی برای استفاده خرده‌فروشی از روپیه الکترونیکی باشد.

سپس تنها توسط بانک ها برای تسویه حساب با یکدیگر مورد استفاده قرار گرفت، دامنه این پروژه از اول دسامبر به تراکنش های مصرف کننده و خرده فروشان گسترش یافت.

سانکار افزود: «اینکه دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد بستگی به چگونگی تکامل دارد، اما ناشناس بودن یکی از ویژگی‌های اساسی ارز است و ما باید از آن اطمینان حاصل کنیم (با CBDC)».

وی با بیان اینکه ارز دیجیتال مانند پرداخت پول نقد است، این امکان وجود دارد که دو نهاد خصوصی بتوانند ویژگی های کیف پول را ارائه کنند و پول بین آنها جابه جا شود. که روپیه الکترونیکی برخلاف UPI حریم خصوصی را فراهم می کند.

Sankar از RBI گفت: “روپیه الکترونیکی پول است، UPI یک روش پرداخت است.”

Shaktikanta Das، فرماندار RBI، هنوز میزان ناشناس بودن تراکنش‌های CBDC را روشن نکرده است، اما اداره مالیات بر درآمد اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های نقدی تا سقف مشخصی بدون ارائه هیچ مدرک هویتی دولتی انجام شود و ممکن است همان قوانین اعمال شود. در کنفرانس مطبوعاتی پست سیاست گفت.

با این حال، بانک مرکزی معتقد است که هر دو تفاوت‌ها و مزیت‌هایی وجود دارد که از پذیرش روپیه الکترونیکی اطمینان می‌دهد.

در حال حاضر، ارائه مدرکی مبنی بر شماره حساب دائمی، یک شماره الفبایی 10 رقمی منحصر به فرد صادر شده توسط اداره مالیات بر درآمد برای مودیان مالیاتی، برای هرگونه سپرده بالاتر از 100 میلیون ریال الزامی است. 50000.

RBI آزمایش‌هایی را بر روی نسخه‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی روپیه الکترونیکی با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع‌شده بلاک چین، به عنوان جایگزینی برای پول نقد، آغاز کرده است.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

تی رابی سانکار، معاون رئیس بانک مرکزی هند، در یک نشست خبری مطبوعاتی روز چهارشنبه گفت: «می‌توان یک ماده قانونی برای اطمینان از ناشناس ماندن دریافت کرد.»