معاون نخست وزیر می گوید اوکراین به خدمات Starlink ایلان ماسک اعتماد دارد اما به دنبال ارائه دهندگان اضافی است.

فدوروف در یک کنفرانس خبری مشترک با برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، که حدود 100 میلیون دلار کمک فناوری اضافی برای اوکراین در طول سال 2023 اعلام کرد، صحبت کرد.

در همان زمان، برخی از اوکراینی‌ها از قطع شدن سرویس اینترنت در نزدیکی خطوط مقدم شکایت کردند، در حالی که ماسک همچنین با ترویج طرح صلحی که بر اساس آن اوکراین برخی از سرزمین‌ها را به روسیه واگذار می‌کرد، خشم مقامات اوکراینی را برانگیخت.

او گفت: «یکی از دلایلی که من به اجلاس وب آمدم، جستجوی شرکای جدید و ادامه توسعه و تعامل با شرکای جدید است.

فدوروف گفت: «الون ماسک علناً در این مورد صحبت کرد و ما با او گفت‌وگو کردیم، بنابراین مشکلی در این زمینه نمی‌بینیم.

اسمیت گفت: «این به دولت و سایر سازمان‌ها در اوکراین امکان می‌دهد تا به اجرای خدمات خود و ارائه خدمات به شهروندان اوکراینی از طریق Microsoft Cloud و مراکز داده عمومی ما در سراسر اروپا ادامه دهند.»

فدروف، که وزارت تحول دیجیتال اوکراین را اداره می کند، در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوال رویترز در مورد این سرویس گفت: Starlink “کار کرده است، کار می کند و قطعا در اوکراین کار خواهد کرد.”

فدوروف گفت حملات روسیه که 40 درصد از زیرساخت‌های انرژی اوکراین را در اکتبر نابود کرده بود، اهمیت حفظ سیستم‌های ارتباطی را افزایش داده است.

ماه گذشته ماسک توییت کرد که اسپیس ایکس دیگر نمی تواند به طور نامحدود به اوکراین خدمات ارائه کند – فقط دو روز بعد از آن عقب نشینی کرد و گفت که به عنوان نمونه ای از “کارهای خوب” به این کار ادامه خواهد داد.

او گفت: «ارتباطات واقعاً حیاتی است. ما 24 ساعت شبانه روز روی این موضوع کار می کنیم. روسیه به زیرساخت های انرژی ضربه می زند و گاهی اوقات ما 8 ساعت در خانه نور نداریم.

میخائیلو فدوروف، در پرتغال برای بزرگترین کنفرانس فناوری اروپا، لیسبون وب سامیت، گفت که اوکراین مستقیماً با ماسک در مورد Starlink صحبت کرده است و مطمئن است که رئیس تسلا و توییتر این سرویس را در اوکراین تعطیل نمی‌کنند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اسپیس ایکس استارلینک را بر فراز اوکراین پس از تهاجم روسیه در فوریه فعال کرد و از آن زمان هزاران ترمینال را در اختیار کیف قرار داده است که به اوکراینی‌ها اجازه می‌دهد در مکان‌های دور از دسترس سیستم مخابراتی داخلی به اینترنت متصل شوند. این پیوندها هم توسط غیرنظامیان و هم توسط ارتش اوکراین استفاده می شود.

یکی از معاونان نخست وزیر اوکراین روز پنجشنبه گفت که اوکراین به ایلان ماسک برای ادامه دسترسی به اینترنت از طریق سیستم ماهواره ای استارلینک شرکت موشکی اسپیس ایکس خود با وجود تلاطم ماه گذشته اعتماد دارد، اما همچنین به دنبال ارائه دهندگان دیگری است.