مقامات کره جنوبی مالیات هدایایی برای کریپتو ایردراپ ها وضع می کنند: گزارش

به گفته وزارت استراتژی و دارایی این کشور، airdrop ارز دیجیتال، که به یک شیرین کاری بازاریابی شامل ارسال سکه یا توکن به آدرس کیف پول اشاره دارد، اکنون در کره جنوبی مشمول مالیات بر هدیه است. طبق گزارش های خبری محلی، اداره مالیات و گمرک وزارت اقتصاد و دارایی گفته است که صادرکنندگان رمزارز که سکه یا توکن را به صورت رایگان به کیف پول معامله گران تحویل می دهند، طبق قانون موجود مالیات بر ارث و مالیات بر هدیه، مشمول مالیات هدیه کشور خواهند شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع طبق گزارش Yonhap News (به زبان کره ای)، حتی با وجود اینکه کره جنوبی هنوز مالیات بر عایدی سرمایه را بر تجارت کریپتو اعمال نکرده است، در حال حاضر مالیات هدیه بر دارایی های “هدیه” بین طرفین اعمال می کند. با این حال، فاقد استانداردهای دقیق و سیستم نظارت بر «هدایای» رمزنگاری از جمله airdrops است.

ماه گذشته، CoinDesk گزارش داد که دولت تصویب مالیات بر عایدی سرمایه را به اول ژانویه 2025 – از اول ژانویه 2023 – با اشاره به نیاز به زمان بیشتر برای صرافی‌های رمزنگاری و کسب‌وکارها برای راه‌اندازی سیستم‌های مالیاتی، به عقب انداخت. این شرکت قصد دارد برای هر سود سالانه بیش از 2.5 میلیون وون (تقریبا 1.5 لک) که از تجارت ارزهای دیجیتال به دست می آید، 20 درصد مالیات بر عایدی سرمایه وضع کند.

آخرین اعلامیه پس از تصمیم وزارتخانه در اوایل ماه جاری مبنی بر وضع مالیات بر هدیه یا مالیات بر ارث برای بیش از 15 سال در صورتی که مشخص شود یک کاربر رمزارز به‌طور غیرقانونی بیش از 5 میلیارد وون (تقریبا XXX کرور روپیه) سکه یا به‌طور غیرقانونی هدیه داده یا به ارث برده است، صادر می‌شود. توکن به طرف دیگر دولت در حال حاضر می تواند به مدت 15 سال از فردی که به طور غیرقانونی یا بدون اطلاع دولت “هدیه یا ارث” داده است، مالیات بر هدیه یا ارث وضع کند.

یکی از مسئولان صنعت مالیات گفت: در مورد هدیه بلاعوض دارایی های مجازی، البته اصل مشمول مالیات است. وزارت راهبرد و دارایی خاطرنشان کرد: “اینکه آیا یک معامله دارایی مجازی خاص مشمول مالیات هدیه است یا خیر، باید با در نظر گرفتن وضعیت معامله تعیین شود، به عنوان مثال اینکه آیا این یک مابه التفاوت است یا اینکه دارایی ها و سود واقعی منتقل می شود.”