مقامات G7 هفته آینده اولین جلسه را در مورد مقررات هوش مصنوعی برگزار می کنند و به نگرانی ها در مورد ابزارهای مشابه ChatGPT می پردازند.

این جلسه در حالی برگزار می‌شود که تنظیم‌کننده‌های فناوری در سراسر جهان تأثیر سرویس‌های هوش مصنوعی محبوب مانند ChatGPT توسط OpenAI تحت حمایت مایکروسافت را ارزیابی می‌کنند.

ماتسوموتو گفت که ژاپن به عنوان رئیس امسال G7، “بحث G7 در مورد استفاده پاسخگو از فناوری هوش مصنوعی مولد را رهبری خواهد کرد.”، و افزود که این مجمع امیدوار است تا پایان سال پیشنهاداتی را برای سران کشورها ارائه دهد.

ژاپن روز جمعه اعلام کرد که مقامات گروه هفت (G7) هفته آینده برای بررسی مشکلات ناشی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT ملاقات خواهند کرد.

ماتسوموتو در یک کنفرانس مطبوعاتی منظم گفت که گروه کاری G7 AI به دنبال نظرات سازمان همکاری اقتصادی و توسعه خواهد بود.

رهبران G7 که شامل ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ژاپن است، هفته گذشته با ایجاد یک مجمع بین دولتی به نام “فرآیند هوش مصنوعی هیروشیما” برای بحث در مورد موضوعات پیرامون ابزارهای هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد موافقت کردند.

وزیر ارتباطات ژاپن، تاکاکی ماتسوموتو، گفت که مقامات دولتی G7 اولین جلسه هوش مصنوعی در سطح کاری را در 30 می برگزار خواهند کرد و موضوعاتی مانند حفاظت از مالکیت معنوی، اطلاعات نادرست و نحوه اداره فناوری را بررسی خواهند کرد.

© تامسون رویترز 2023


Google I/O 2023 شاهد بود که غول جستجو به طور مکرر به ما گفت که به هوش مصنوعی اهمیت می دهد، در کنار عرضه اولین تلفن تاشو و تبلت با برند پیکسل. امسال، این شرکت قصد دارد اپلیکیشن ها، خدمات و سیستم عامل اندروید خود را با فناوری هوش مصنوعی سوپرشارژ کند. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در نشست هفته گذشته هیروشیما G7، رهبران همچنین خواستار توسعه و اتخاذ استانداردهای فنی بین‌المللی برای حفظ هوش مصنوعی «قابل اعتماد» و «همراستا با ارزش‌های دموکراتیک مشترک» شدند.

اتحادیه اروپا در حال نزدیک‌تر شدن به تصویب اولین قانون اساسی جهان در مورد هوش مصنوعی است که الهام‌بخش دولت‌های دیگر است تا در نظر بگیرند که چه قوانینی باید برای ابزارهای هوش مصنوعی اعمال شود.