موشک ساندینگ RH200 ISRO دویستمین پرتاب موفقیت آمیز را به ثبت رساند.

آژانس فضایی ملی مستقر در اینجا گفت که سری موشک‌های روهینی Sounding (RSR) پیشرو برای وسایل نقلیه پرتاب سنگین‌تر و پیچیده‌تر ISRO بوده‌اند و حتی امروز نیز برای مطالعات جوی و هواشناسی استفاده می‌شوند.

هفته گذشته، ISRO اعلام کرد که قابلیت حمل بار سنگین ترین موشک LVM3 هند با آزمایش موتور موفقیت آمیز تا 450 کیلوگرم افزایش یافته است. به گفته سازمان تحقیقات فضایی هند، موتور برودتی CE20 که به صورت بومی برای پرتاب خودرو مارک 3 (LVM3) ساخته شده است، برای اولین بار در 9 نوامبر در معرض آزمایش گرم موفقیت آمیز در سطح رانش ارتقا یافته 21.8 تن قرار گرفت. آژانس فضایی


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در این بیانیه آمده است: «دویستمین پرواز موفقیت آمیز متوالی گواهی بر تعهد دانشمندان موشکی هند به قابلیت اطمینان بی نظیری است که طی سال ها نشان داده شده است».

در همین حال، ISRO آماده است تا ماموریت PSLV-C54/EOS-06 را با Oceansat-3 و هشت ماهواره نانو، از جمله یکی از بوتان، از فرودگاه فضایی سریهاریکوتا در تاریخ 26 نوامبر پرتاب کند. این پرتاب در ساعت 11:56 صبح روز شنبه برنامه ریزی شده است. آژانس فضایی روز یکشنبه اعلام کرد.

پرواز موفق RH200 از ایستگاه پرتاب موشک استوایی Thumba (TERLS) به پرواز درآمد.

کمپین هایی مانند Equatorial ElectroJet (EEJ)، بارش شهابی لئونید (LMS)، برنامه اتمسفر میانه هند (IMAP)، آزمایش موسمی (MONEX)، دینامیک جو میانی (MIDAS) و Sooryagrahan-2010 با استفاده از سکوی موشک تابشی برای اکتشاف علمی جو زمین، گفت.

ISRO روز چهارشنبه اعلام کرد که RH200، موشک همه کاره صداگذاری آژانس فضایی هند، دویستمین پرتاب موفقیت آمیز متوالی خود را از سواحل Thumba، Thiruvananthapuram به ثبت رسانده است. سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) آن را “لحظه ای تاریخی” نامیده است. رام نات کوویند، رئیس جمهور پیشین و اس سومانات، رئیس ISRO، شاهد آن بودند.

در بیانیه ISRO آمده است: «راکت‌های هندی به عنوان ابزار ممتاز جامعه علمی برای انجام آزمایش‌های هواشناسی، نجوم و شاخه‌های مشابه از فیزیک فضایی استفاده می‌شوند.