ناسا اولین اهداف کیهانی تلسکوپ جیمز وب را که شامل کهکشان های دوردست، سحابی ها و موارد دیگر می شود، فاش کرد.

در نهایت، و شاید از همه جذاب‌تر، وب تصویری را با استفاده از خوشه‌های کهکشانی پیش‌زمینه به نام SMACS 0723 به‌عنوان نوعی ذره‌بین کیهانی برای کهکشان‌های بسیار دور و کم‌نور پشت آن جمع‌آوری کرده است.

کلاوس پونتوپیدان، ستاره شناس مؤسسه علمی تلسکوپ فضایی (STSI) که بر وب ناظر است، هفته گذشته به خبرگزاری فرانسه گفت: «من خیلی مشتاق هستم که دیگر مجبور نباشم این اسرار را حفظ کنم، این یک تسکین بزرگ خواهد بود».

WASP-96 b تقریباً 1150 سال نوری از زمین فاصله دارد و تقریباً نیمی از جرم مشتری است و تنها در 3.4 روز به دور ستاره خود می چرخد.

آژانس‌های فضایی ایالات متحده، اروپا و کانادا در 12 ژوئیه خود را برای افشای بزرگی از مشاهدات اولیه توسط رصدخانه 10 میلیارد دلاری (تقریباً 79330 کرور روپیه) آماده می‌کنند، جانشین هابل که قرار است بینش‌های جدیدی را در مورد منشاء این رصدخانه فاش کند. جهان.

یک کمیته بین المللی تصمیم گرفت که اولین موج از تصاویر علمی تمام رنگی شامل سحابی کارینا، ابر عظیمی از غبار و گاز در فاصله 7600 سال نوری و همچنین سحابی حلقه جنوبی، که ستاره در حال مرگی را در فاصله 2000 سال نوری از ما احاطه کرده است، باشد.

از آنجایی که جهان در حال انبساط است، نور از اولین ستارگان از طول موج های فرابنفش و مرئی که در آن ساطع شده بود، به طول موج های مادون قرمز طولانی تر تغییر می کند – که وب برای تشخیص با وضوح بی سابقه ای مجهز شده است.




منبع

“این کاملا ذهن من را منفجر کرده است.”

وب همچنین یک طیف سنجی – تجزیه و تحلیل نور که اطلاعات دقیقی را نشان می دهد – بر روی یک غول گازی دور به نام WASP-96 b که در سال 2014 کشف شد، انجام داده است.

سحابی کارینا به دلیل ستون‌های سر به فلک کشیده‌اش که شامل «کوه عرفانی» می‌شود، یک قله کیهانی سه سال نوری است که در تصویری نمادین توسط هابل ثبت شده است.

ناسا روز جمعه گفت اولین تصاویر کیهانی از تلسکوپ فضایی جیمز وب شامل نماهای بی سابقه ای از کهکشان های دوردست، سحابی های درخشان و یک سیاره گازی غول پیکر دوردست خواهد بود.

بعد از آن، کوئینتت استفان، کهکشانی فشرده در فاصله 290 میلیون سال نوری از ما قرار دارد. ناسا گفت، چهار تا از پنج کهکشان در این پنج کهکشان “در یک رقص کیهانی از برخوردهای نزدیک مکرر قفل شده اند.”

دن کو، ستاره شناس در STSI، روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت که حتی در اولین تصاویر خود، تلسکوپ زمینه علمی را شکسته است.

او گفت: «وقتی برای اولین بار تصاویر… از این میدان عمیق عدسی خوشه کهکشانی را دیدم، به تصاویر نگاه کردم و ناگهان سه چیز را در مورد جهان که قبلاً نمی دانستم فهمیدم.

این به عنوان «عدسی گرانشی» شناخته می‌شود و از جرم کهکشان‌های پیش‌زمینه برای خم کردن نور اجرام در پشت آن‌ها استفاده می‌کند، بسیار شبیه به یک جفت عینک.

قابلیت‌های مادون قرمز وب به آن اجازه می‌دهد تا عمیق‌تر از زمان بیگ بنگ، که 13.8 میلیارد سال پیش اتفاق افتاد، از هر ابزاری قبل از آن، ببیند.