ناسا تشکیل کریستال های یخ در اتمسفر را بررسی می کند که برای هواپیماها خطرناک است

بنابراین محققان می‌خواهند آئروسل‌ها را مطالعه کنند و داده‌های بیشتری را جمع‌آوری کنند که برای بهبود استانداردهای ایمنی پرواز مفید باشد.

ما می‌خواهیم مطمئن شویم که محیط‌های آئروسل بالا در این مجموعه داده نشان داده می‌شوند. راتواسکی گفت: بسیاری از موتورهای امروزی نیازی به نشان دادن توانایی پرواز در این شرایط کریستال یخ ندارند، اما موتورهای آینده این کار را انجام خواهند داد.




منبع با هدف بهبود طراحی موتور جت هواپیما و تقویت ایمنی هوانوردی، ناسا در حال مطالعه تشکیل کریستال های یخ در ارتفاعات بالا از طریق آزمایشگاه هوابرد DC-8 است. این مطالعه بخشی از فعالیت تحقیقاتی ناسا با محتوای بالای آب یخ (HIWC) است. گروهی از محققان در حال انجام یک کمپین پروازی هستند که در آن آنها در قلب طوفان های بزرگ رعد و برق پرواز کردند تا بفهمند چگونه کریستال های یخ بر عملکرد موتور هواپیما تأثیر می گذارد. آنها در ماه جولای از سواحل جنوب شرقی ایالات متحده و خلیج مکزیک پرواز کردند.

ناسا قبلاً نیز چنین کمپین های تحقیقاتی را انجام داده است. اما، این بار، محققان بر روی آئروسل های ساخت بشر تمرکز کردند. برای این کمپین، ما در حال انجام کاری کمی متفاوت هستیم. توماس راتواسکی، محقق اصلی HIWC از مرکز تحقیقات گلن ناسا در کلیولند، گفت: اولویت ما انجام پرواز در مناطقی با آئروسل‌های ساخته شده توسط انسان است تا درک بهتری از تأثیر آنها بر توسعه غلظت‌های بالای کریستال‌های یخ داشته باشیم.

این کریستال‌های یخ خطری برای هواپیماهایی که در طوفان‌های تندری پرواز می‌کنند، با اختلال در عملکرد و قدرت موتورهای جت هستند. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند بر ابزارهای مجهز در هواپیما تأثیر بگذارند و می توانند منجر به قرائت اشتباه و نادرست شوند.

آئروسل ها می توانند هم به صورت طبیعی و هم به دلیل منابع ساخت بشر تشکیل شوند. انتشارات صنعتی، سوزاندن سوخت های فسیلی و فعالیت های کشاورزی برخی از منابع ذرات معلق در هوا هستند. هنگامی که آنها در جو رها می شوند، آئروسل ها می توانند در اقیانوس حمل شوند. آنها تمایل به تعامل با سیستم های همبند دارند و این نظریه وجود دارد که آئروسل ها می توانند غلظت کریستال های یخ را در طوفان های تندری افزایش دهند.