ناسا صدای تازه ای از صدای وحشتناک یک سیاهچاله منتشر کرد

این کلیپ صدایی شبیه به غرش و ناله دارد، شبیه به موسیقی متن a چیزهای غریب قسمت، اما در واقع امواج فشاری است که در گاز داغ موج می زند. صدای وهم انگیز، ترسناک و مرموز اغلب در فیلم های علمی تخیلی در طول سفرهای فضایی شنیده می شود.

ماه گذشته، ستاره شناسان یک سیاهچاله خفته را در کهکشانی در مجاورت کهکشان راه شیری مشاهده کردند. آنها گفتند که به نظر می رسد بدون انفجار یک ستاره در حال مرگ متولد شده است.

در فاصله 160000 سال نوری از زمین قرار دارد. یک سال نوری مسافتی است که نور در یک سال طی می کند (که تقریباً 9.5 تریلیون کیلومتر است).





منبع

این تصور نادرست که در فضا صدا وجود ندارد به این دلیل است که بیشتر فضا خلاء است و هیچ راهی برای حرکت امواج صوتی فراهم نمی کند. یک خوشه کهکشانی آنقدر گاز دارد که ما صدای واقعی را دریافت کرده ایم. در اینجا برای شنیدن یک سیاهچاله تقویت شده و با داده های دیگر مخلوط می شود! pic.twitter.com/RobcZs7F9e

– سیارات فراخورشیدی ناسا (@NASAExoplanets) 21 آگوست 2022

“تصور اشتباهی که در فضا وجود ندارد به این دلیل است که بیشتر فضا خلاء است و راهی برای حرکت امواج صوتی فراهم نمی کند. یک خوشه کهکشانی آنقدر گاز دارد که ما صدای واقعی را دریافت کرده ایم. در اینجا تقویت می شود و با آن مخلوط می شود. ناسا در حساب توییتری خود که به سیارات فراخورشیدی اختصاص داده است، گفت: داده های دیگر، برای شنیدن یک سیاهچاله.

دانشمندان گفتند که خلأ بزرگ کشف شده در ناحیه سحابی رتیل در کهکشان ابر ماژلانی بزرگ با تمام سیاهچاله های شناخته شده دیگر تفاوت دارد زیرا “آرام در برابر اشعه ایکس” است – تابش پرتو ایکس قدرتمندی که نشان دهنده ی بلعیدن مواد نزدیک است ساطع نمی کند. با کشش گرانشی قوی خود – و اینکه در یک انفجار ستاره ای به نام ابرنواختر متولد نشده است.