ناسا فضاپیمای Artemis I SLS-Orion را قبل از پرتاب برنامه ریزی شده در 29 اوت آماده می کند.

در اوایل این هفته، ناسا بررسی آمادگی پرواز برای پرتاب Artemis I را قبل از پرواز آزمایشی برنامه ریزی شده در 29 اوت تکمیل کرد. مدیران پرواز در مرکز فضایی کندی در فلوریدا ملاقات کردند و تأیید کردند که این ماموریت برای پرتاب آماده است. انتظار می رود فضاپیمای SLS-Orion روز دوشنبه منفجر شود.

Artemis I به عنوان بخشی از برنامه‌های ناسا برای بررسی آمادگی این سیستم برای بردن فضانوردان به ماه، آزمایش استرس سیستم‌های فضاپیمای SLS-Orion را انجام خواهد داد، هدفی که آژانس فضایی قصد دارد تا سال 2025 پیش از برنامه‌های خود برای ارسال انسان به ماه تکمیل کند. سیارات دیگر، از جمله مریخ.




منبع

ناسا در حال آماده شدن برای پرتاب موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) آرتمیس I، همراه با فضاپیمای اوریون برای فضانوردان است که قرار است در 29 آگوست منفجر شود. آژانس فضایی ایالات متحده آماده آزمایش سیستم پروازی خود است. طراحی شده برای فرستادن فضانوردان به ماه، دهه‌ها پس از اتمام مأموریت آپولو. ناسا برای نسل بعدی سفرهای فضایی آماده می شود. فضاپیمای SLS این آژانس جدیدترین سیستم پرتاب عمودی است که توسط ناسا ساخته شده است.

به گفته ناسا، مهندسان و تکنسین های آژانس فضایی در حال حاضر بر روی پیکربندی سیستم ها در سکوی پیش از پرتاب کار می کنند. انتظار می‌رود فضاپیمای SLS-Orion روز دوشنبه در ساعت 8:33 صبح به وقت شرقی (6:03 بعدازظهر به وقت شرق غرب) به فضا پرتاب شود.

هفته گذشته، موشک SLS ناسا و فضاپیمای اوریون برای مأموریت آرتمیس I پس از یک سفر 10 ساعته که از ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه ناسا آغاز شد، به مرکز فضایی کندی در فلوریدا رسیدند.

Artemis I فقط آغاز کار ناسا است و پرواز آزمایشی این آژانس اولین پرواز از یک سری ماموریت های پیچیده تر است. به گفته ناسا که قصد دارد انسان ها را به ماه بازگرداند و سطح ماه بیشتری را کاوش کند، آزمایش پرواز بدون خدمه پایه ای برای اکتشافات اعماق فضا توسط انسان فراهم می کند.