ناسا مناطق نامزد روی ماه را برای فرود آرتمیس III با آمریکایی های بعدی شناسایی کرد

ناسا پس از شناسایی تاریخ های پرتاب هدف ماموریت، که مسیرهای انتقال و شرایط محیطی سطح را تعیین می کند، مکان هایی را در مناطقی برای آرتمیس III انتخاب خواهد کرد.

تیم تجزیه و تحلیل دیگر معیارهای فرود را با اهداف علمی خاص Artemis III، از جمله هدف فرود به اندازه کافی نزدیک به یک منطقه دائماً سایه دار برای اجازه دادن به خدمه برای انجام یک راهپیمایی در ماه و در عین حال محدود کردن اختلال در هنگام فرود، سنجید. این به خدمه این امکان را می‌دهد تا نمونه‌ها را جمع‌آوری کرده و آنالیزهای علمی را در یک منطقه بدون خطر انجام دهند، و اطلاعات مهمی در مورد عمق، توزیع و ترکیب یخ‌های آبی که در قطب جنوب ماه تایید شده است، به دست می‌آورند.

این تیم مناطقی را شناسایی کردند که می‌توانند با اطمینان از نزدیکی به مناطق سایه‌دار دائمی و همچنین در نظر گرفتن سایر شرایط نوری، هدف پیاده‌روی ماه را برآورده کنند. همه 13 منطقه دارای سایت هایی هستند که دسترسی مداوم به نور خورشید را در طول یک دوره 6.5 روزه – مدت زمان برنامه ریزی شده ماموریت سطحی Artemis III – فراهم می کنند. دسترسی به نور خورشید برای اقامت طولانی مدت در ماه بسیار مهم است زیرا منبع انرژی را فراهم می کند و تغییرات دما را به حداقل می رساند.

Faustini Rim A, Peak Near Shackleton, Connecting Ridge, Connecting Ridge Extension, de Gerlache Rim 1, de Gerlache Rim 2, de Gerlache-Kocher Massif, Haworth, Malapert Massif, Leibnitz Beta Plateau, Nobile Rim 1, Nobile Rim 2, Amundsen

همه مناطق در نظر گرفته شده به دلیل نزدیکی به قطب جنوبی قمری که منطقه ای است که دارای مناطق سایه دار دائمی غنی از منابع و زمین های ناشناخته توسط انسان است، از نظر علمی مهم هستند.

ناسا مناطق نامزد زیر را برای فرود Artemis III بر ماه شناسایی کرد:

ناسا از طریق کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی در مورد 13 منطقه با جوامع علمی و مهندسی گسترده تر بحث خواهد کرد تا نظرات خود را در مورد شایستگی های هر منطقه جلب کند. این بازخورد به انتخاب سایت در آینده اطلاع رسانی می کند و ناسا ممکن است مناطق دیگری را برای بررسی شناسایی کند. آژانس همچنین به همکاری با اسپیس ایکس برای تایید قابلیت فرود استارشیپ و ارزیابی گزینه ها بر این اساس ادامه خواهد داد.

مارک کراسیچ، معاون مدیر بخش توسعه کمپین آرتمیس در مقر ناسا در واشنگتن، گفت: «انتخاب این مناطق به این معنی است که ما یک جهش بزرگ به بازگشت انسان به ماه برای اولین بار پس از آپولو داریم. زمانی که این کار را انجام می‌دهیم، شبیه هر مأموریتی خواهد بود که قبلاً انجام شده است، زیرا فضانوردان به مناطق تاریکی که قبلاً توسط انسان کاوش نشده بودند می‌روند و زمینه را برای اقامت طولانی‌مدت آینده فراهم می‌کنند.»

سارا نوبل می‌گوید: «چندین مکان پیشنهادی در این مناطق در میان برخی از قدیمی‌ترین بخش‌های ماه واقع شده‌اند و همراه با مناطقی که دائماً سایه‌دار هستند، فرصتی را برای آشنایی با تاریخ ماه از طریق مواد قمری که قبلاً مطالعه نشده‌اند، فراهم می‌کنند.» ، رهبری علم قمری آرتمیس برای بخش علوم سیاره ای ناسا.

از طریق آرتمیس، ناسا اولین زن و اولین فرد رنگین پوست را بر روی ماه فرود خواهد آورد و راه را برای حضور طولانی مدت و پایدار در ماه هموار می کند و به عنوان پله ای برای ماموریت های آینده فضانوردان به مریخ عمل می کند.




منبع

در حالی که ناسا در حال آماده شدن برای فرستادن فضانوردان به ماه تحت آرتمیس است، این آژانس 13 منطقه کاندید فرود در نزدیکی قطب جنوب قمری را شناسایی کرده است. هر منطقه شامل چندین مکان بالقوه برای فرود آرتمیس III است که اولین ماموریت آرتمیس برای آوردن خدمه به سطح ماه خواهد بود، از جمله اولین زنی که پا بر روی ماه می گذارد.

هر یک از این مناطق در شش درجه عرض جغرافیایی قطب جنوبی قمری قرار دارند و در مجموع دارای ویژگی های زمین شناسی متنوعی هستند. این مناطق با هم گزینه های فرود را برای همه فرصت های بالقوه پرتاب Artemis III فراهم می کنند. مکان های فرود خاص به طور محکم با زمان بندی پنجره پرتاب همراه هستند، بنابراین چندین منطقه انعطاف پذیری را برای پرتاب در طول سال تضمین می کنند.

جاکوب بلیچر، دانشمند ارشد اکتشاف ناسا، گفت: «توسعه طرحی برای کاوش در منظومه شمسی به معنای یادگیری نحوه استفاده از منابعی است که در دسترس ما هستند و در عین حال یکپارچگی علمی آنها را نیز حفظ کنیم.» یخ آب ماه از منظر علمی و همچنین به عنوان یک منبع ارزشمند است، زیرا می‌توان از آن اکسیژن و هیدروژن برای سیستم‌های پشتیبانی حیات و سوخت استخراج کرد.

برای انتخاب مناطق، تیمی از دانشمندان و مهندسان در سطح آژانس، منطقه نزدیک قطب جنوبی ماه را با استفاده از داده‌های مدارگرد شناسایی ماه ناسا و چندین دهه انتشارات و یافته‌های علمی قمری ارزیابی کردند. این تیم علاوه بر در نظر گرفتن در دسترس بودن پنجره پرتاب، مناطق را بر اساس توانایی آنها در فرود ایمن با استفاده از معیارهایی از جمله شیب زمین، سهولت ارتباط با زمین و شرایط نوری ارزیابی کرد. برای تعیین دسترسی، این تیم همچنین قابلیت های ترکیبی موشک Space Launch System، فضاپیمای Orion و سیستم فرود انسانی Starship ارائه شده توسط SpaceX را در نظر گرفت.