ناسا 10 روز قبل از پرتاب Artemis I راکت SLS را برای سکوی پرتاب در فلوریدا پرتاب کرد.

و از آنجایی که انسان ها قبلاً از ماه دیدن کرده اند، آرتمیس هدف بلند دیگری را در نظر گرفته است: یک مأموریت خدمه به مریخ.

ماموریت بدون خدمه مورد انتظار، موسوم به آرتمیس 1، ایالات متحده را یک گام به بازگشت فضانوردان به ماه، پنج دهه پس از آخرین باری که انسان ها روی سطح ماه راه رفتند، نزدیک تر خواهد کرد.

Free گفت رادار و تصویربرداری دوربین مادون قرمز داده های لازم را برای ردیابی عملکرد موشک فراهم می کند.

هدف Artemis 1 که به نام خواهر دوقلوی آپولو نامگذاری شده است، آزمایش موشک SLS و کپسول خدمه Orion است که در بالای آن قرار دارد.

جیم فری، یکی از اعضای ناسا در یک جلسه توجیهی در روز پنجشنبه گفت: «ما در شب راحت پرتاب می‌شویم».

ناسا گفت: مسافت چهار مایلی (شش کیلومتر) موشک SLS از ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه تا سکوی پرتاب 39B مرکز فضایی کندی نزدیک به 9 ساعت طول کشید.

قرار است کپسول Orion به دور ماه بچرخد تا ببیند آیا کشتی در آینده نزدیک برای مردم ایمن است یا خیر. آرتمیس قصد دارد برای اولین بار یک زن و یک رنگین پوست را روی ماه بگذارد.

این موشک 322 فوتی (98 متری) به آرامی بر روی یک سکوی غول پیکر معروف به حمل و نقل خزنده که برای به حداقل رساندن ارتعاشات طراحی شده است، پرتاب شد.


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

آژانس فضایی ایالات متحده از این زمان برای انجام تعمیرات جزئی و شارژ مجدد باتری‌هایی استفاده کرد که سیستم‌های موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) را تامین می‌کنند.

تلاش بعدی برای پرتاب برای ساعت 12:07 صبح به وقت شرقی (09:37 صبح IST) در 14 نوامبر با تاریخ های پشتیبان در 16 نوامبر در ساعت 1:04 بامداد ET (10:34 صبح IST) و 19 نوامبر در ساعت 1:45 بامداد ET (11:15 صبح) برنامه ریزی شده است. IST).

پس از اینکه تابستان امسال دو تلاش برای پرتاب به دلیل مشکلات فنی متوقف شد، موشک به ساختمان مونتاژ خودرو بازگشت تا از آن در برابر طوفان ایان محافظت کند.

مانکن های مجهز به حسگر برای فضانوردان در این ماموریت ایستاده اند و سطح شتاب، ارتعاش و تشعشع را ثبت می کنند.

در طول این سفر، شکارچی یک مسیر بیضی شکل را در اطراف ماه دنبال خواهد کرد که در نزدیکترین فاصله به فاصله 60 مایلی (100 کیلومتری) و در دورترین فاصله آن تا 40000 مایلی قرار می گیرد – عمیق ترین مسیری که تا به حال توسط یک سفینه طراحی شده برای حمل انسان به فضا می رود.

ناسا روز جمعه بزرگترین موشک خود، سیستم پرتاب فضایی (SLS) را به سکوی پرتاب در فلوریدا پرتاب کرد و 10 روز دیگر دوباره تلاش خواهد کرد تا در یک ماموریت بدون سرنشین Artemis I به ماه که با تاخیر زیادی مواجه شده است، پرتاب کند.

اگر موشک در 16 نوامبر منفجر شود، این ماموریت کمی بیش از 25 روز طول می کشد و کپسول خدمه در 9 دسامبر در اقیانوس آرام پاشیده می شود.