نامزدهای فضانورد ESA برای ماموریت ماه Artemis II اعلام شد: تمام جزئیات

اما تنها یک نفر تا پایان دهه پا به ماه خواهد گذاشت. در برخی موارد، ESA باید تصمیم بگیرد که کدام یک از هفت نامزد می توانند بروند.

وی افزود: “و اگر همه چیز به خوبی پیش برود، تا پایان این دهه ما آماده خواهیم بود که اولین فضانورد اروپایی را به ماه بفرستیم.”

کریستوفورتی مجبور شد از فضا تماس تصویری بگیرد، جایی که او در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از تبدیل شدن به اولین زن اروپایی که در ماه ژوئیه به پیاده‌روی فضایی خارج از ایستگاه می‌پردازد، است.

او افزود: «ببین، همه ما یک پیراهن می پوشیم. پسکته، گرست، مورر و پارمیتانو همگی با پیراهن پولو سرمه ای با آرم ESA و Artemis در این مراسم شرکت کردند.

پسکه در این مراسم در پاریس به خبرنگاران گفت: ما همه نامزد هستیم و مهم این است که به عنوان یک تیم به آنجا برویم.

دیوید پارکر، مدیر اکتشافات انسانی و روباتیک ESA، به خبرگزاری فرانسه گفت: «در طول این دهه، سه فضانورد ESA به دروازه ماه – ایستگاه دائمی ما که در اطراف ماه می‌سازیم، پرواز خواهند کرد.»

موگنسن همچنین در حالی که برای تور خود در ISS آماده می شود، از طریق ویدئو صحبت کرد.

سه نفر از فضانوردان برای رفتن به دروازه قمری، ایستگاه برنامه ریزی شده ای که به دور ماه می چرخد، انتخاب خواهند شد.

فیلیپ ویلکنس، رئیس ارتباطات ESA در کنگره بین المللی فضانوردی در پاریس به خبرنگاران گفت که بین آنها، این تیم معادل 4.5 سال در مدار و 98 ساعت راهپیمایی فضایی است.

ماموریت بعدی، آرتمیس 2، فضانوردان را بدون فرود بر سطح ماه به ماه خواهد برد، در حالی که ماموریت سوم – با هدف پرتاب در سال 2025 – اولین افرادی را که از سال 1972 به ماه قدم گذاشته اند، خواهد دید.

پسکت گفت: قرار دادن یک اروپایی روی ماه “چیزی الهام‌بخش برای اروپا خواهد بود، سیگنالی قوی برای گفتن این که “اینجا هستیم و به شیوه‌ای همکاری، جای خود را در دنیای فضایی می‌گیریم”.

مورر گفت: “با وجود یک اروپایی در ماه، امیدوارم که اروپای متحد بیشتر به واقعیتی که امروز است تبدیل شود.”

آژانس فضایی اروپا روز چهارشنبه تیمی متشکل از هفت فضانورد را برای آموزش ماموریت آرتمیس ناسا به ماه اعلام کرد – اما تنها یک نفر این شانس را خواهد داشت که اولین اروپایی باشد که روی سطح ماه قدم می‌زند.

نامزدها – توماس پسکه فرانسوی، تیم پیک بریتانیایی، الکساندر گرست و ماتیاس ماورر از آلمان، لوکا پارمیتانو و سامانتا کریستوفورتی از ایتالیا و آندریاس موگنسن از دانمارک – همگی حداقل یک ماموریت را در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام داده‌اند.

پرتاب اولین ماموریت آرتمیس که بدون خدمه است و هدف آن آزمایش یک سیستم موشکی جدید و کپسول اوریون است، چندین بار به دلیل نقص فنی از جمله نشت سوخت به تعویق افتاده است. ناسا اکنون 27 سپتامبر را برای پرتاب هدف قرار داده است.

چیزی الهام بخش برای اروپا

با وجود اختلافات عمیق بین روسیه و غرب بر سر جنگ مسکو در اوکراین، روز چهارشنبه یک فضانورد آمریکایی و دو فضانورد روسی در پروازی که توسط روسیه اداره می شد به ایستگاه فضایی بین المللی منفجر شدند.


امروزه خرید یک گوشی هوشمند 5G مقرون به صرفه معمولاً به این معنی است که در نهایت “مالیات 5G” پرداخت می کنید. این برای کسانی که به دنبال دسترسی به شبکه های 5G به محض راه اندازی هستند چه معنایی دارد؟ در قسمت این هفته بدانید. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.



منبع

ESA در حال ارائه ماژول خدمات اروپایی در کپسول Orion است.