نتفلیکس، دیزنی، آمازون، جیو سینما قوانین هشدار دخانیات را برای خدمات پخش جریانی در هند به چالش می کشند

سلامتی در مقابل هشدارها “آزار و اذیت”

همچنین، هند حداقل 50 ثانیه سلب مسئولیت ضد دخانیات، از جمله سمعی و بصری، در شروع و وسط هر برنامه می خواهد. در اولین نشانه‌های پریشانی صنعت، مدیران سه شرکت پخش جهانی و Viacom18 هند که برنامه JioCinema میلیاردر موکش آمبانی را اداره می‌کند، جلسه‌ای پشت درهای بسته برگزار کردند که در آن نت‌فلیکس گفت این قوانین به تجربه مشتری ضربه می‌زند و خانه‌های تولید را مجبور می‌کند تا آنها را مسدود کنند. به گفته دو منبع آشنا با بحث، محتوا در هند است.

© تامسون رویترز 2023


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع هند بازار داغی برای غول‌های پخش جریانی است و مدیران از تأثیرات تجاری و هزینه‌های بالاتر می‌ترسند. JioCinema آمبانی در هفته‌های اخیر چندین قرارداد محتوایی با NBCUniversal و Warner Bros امضا کرده است و نمایش‌های محبوبی مانند «جانشینی» و «The Office» را به پلتفرم خود آورده است. این شرکت ها با هم میلیون ها ساعت محتوا دارند.

Kaushik Moitra، شریک Bharucha & Partners که به شرکت‌های پخش جریانی و خانه‌های تولید مشاوره می‌دهد، گفت: «محتوای جدیدی که ایجاد می‌شود باید تغییر کند و محتوای قدیمی باید اصلاح شود. ممکن است نیاز به درج هشدار نوع آگهی در میان باشد. منبع دوم گفت: در جلسه جمعه، آمازون و سایر شرکت‌ها به این نکته اشاره کردند که هیچ راهی برای ویرایش فیلم‌ها در مدت سه ماه وجود ندارد، و افزود صنعت تصمیم گرفت با وکلا مشورت کند و نامه‌های اعتراضی بنویسد.

در حال حاضر، تمام صحنه های سیگار کشیدن و نوشیدن الکل در فیلم ها در سینماهای هند و تلویزیون، طبق قانون، نیازمند هشدارهای بهداشتی است، اما تاکنون هیچ مقرراتی برای غول های پخش جریانی که محتوای آنها به طور فزاینده ای محبوب شده است، وجود نداشته است. در سال 2013، وودی آلن پس از اطلاع از درج هشدارهای اجباری ضد دخانیات در صحنه های سیگار کشیدن فیلم خود، یاس آبی، از نمایش در هند جلوگیری کرد. فعالان از قوانین جدید ضد دخانیات توسط هند، دومین تولید کننده بزرگ تنباکو در جهان که هر ساله 1.3 میلیون نفر را در این کشور می کشد، استقبال کرده اند. هند همچنین قوانین هشدار دهنده سختگیرانه ای برای پاکت سیگار دارد.

یکی از این منابع گفت که مدیران در هند همچنین راه‌های یک چالش قانونی احتمالی را مورد بحث قرار دادند تا ادعا کنند که وزارتخانه‌های دیگر – فناوری اطلاعات و اطلاعات و پخش – بر غول‌های پخش جریانی قدرت دارند و نه وزارت بهداشت. این شرکت ها و وزارت بهداشت هند به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند. رویترز اولین کسی است که عقب نشینی برنامه ریزی شده صنعت را گزارش می کند.

Truth Initiative، یک گروه غیرانتفاعی بهداشت عمومی، در ماه مارس، گفت 60 درصد از 15 برنامه پخش جریانی محبوب در میان نوجوانان 15 تا 24 ساله که مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است، حاوی تصاویری از تنباکو بوده و “به طور موثر 25 میلیون جوان را در معرض تصاویر تنباکو قرار می دهد” 2021. اما در هند، شرکت‌هایی از نتفلیکس تا آمازون و دیزنی نیز محتوای هندی محبوبی دارند که اغلب بازیگران بالیوود را در حال سیگار کشیدن نشان می‌دهند، چیزی که فعالان می‌گویند مصرف دخانیات را تشویق می‌کند.

دیلن موهان گری، فیلمسازی که مستندهایی مانند “آتش در خون” را کارگردانی کرده است، گفت که قوانین جدید هند به منزله “آزار و اذیت” است و گفت که قتل، جنگ و صحنه های جنایت بسیار خشن به یک شکل تنظیم نمی شوند. وی گفت: «سیگار کشیدن، که قطعاً یک مشکل جدی بهداشت عمومی است، اما هم قانونی و هم منبع انبوه درآمد دولت در این کشور است.

به گفته منابع، غول های پخش جریانی نتفلیکس، آمازون و دیزنی روز جمعه به طور خصوصی درباره یک چالش قانونی احتمالی و راه های دیگر برای متوقف کردن قوانین هشدار دخانیات جدید هند بحث کردند، در میان نگرانی هایی که آنها نیاز به ویرایش میلیون ها ساعت محتوای وب موجود دارند. Pushback جدیدترین دردسر برای غول های پخش جریانی در هند است که بازاری با رشد بالاست. شرکت‌ها اغلب با پرونده‌های حقوقی و شکایات پلیس مواجه می‌شوند که محتوای آنها گاهی به احساسات مذهبی آسیب می‌رساند و بسیاری از آنها در طول سال‌ها محتوای خودسانسوری می‌کنند. به عنوان بخشی از برنامه مبارزه با دخانیات هند، وزارت بهداشت این هفته دستور داد که پلتفرم‌های استریم باید ظرف سه ماه هشدارهای بهداشتی ثابت را در صحنه‌های سیگار کشیدن وارد کنند.