نصب به‌روزرسانی تلفن Google Pixel با به‌روزرسانی آینده می‌تواند بسیار سریع‌تر شود: گزارش


طبق گزارش‌ها، گوگل در حال کار بر روی به‌روزرسانی‌های سریع‌تر کامل از طریق هوا (OTA) برای تلفن‌های پیکسل خود است. گفته می شود این غول فناوری قصد دارد زمان نصب به روز رسانی های OTA را کاهش دهد. به‌روزرسانی‌ها در پس‌زمینه تلفن‌های پیکسل نصب می‌شوند و به کاربران این امکان را می‌دهند که بدون انتظار برای تکمیل فرآیند به استفاده از دستگاه‌های خود ادامه دهند. با این حال، 20 دقیقه طول می کشد و گفته می شود که این شرکت وصله های نرم افزاری را برای سرعت بخشیدن به فرآیند به ردیاب کد پروژه منبع باز Android (AOSP) ارسال کرده است.

بر اساس گزارش Android Police به نقل از Esper’s Mishaal Rahman، وصله‌هایی که در ردیاب کد گوگل ارسال شده‌اند، می‌توانند زمان نصب یک به‌روزرسانی کامل OTA را روی تلفن هوشمند پیکسل حدود ده دقیقه یا 43 درصد کاهش دهند.

یک اسکرین شات از کد ارسال شده برای بررسی نشان می دهد که نصب به روز رسانی OTA 2.2 گیگابایتی روی پیکسل 6 پرو با وصله های جدید حدود 13 دقیقه طول کشیده است. گفته می شود که این فرآیند در حال حاضر حدود 23 دقیقه طول می کشد.

با توجه به جزئیات به اشتراک گذاشته شده توسط رحمان، وصله ها همچنین زمان صرف شده برای نصب یک به روز رسانی OTA “افزاینده” 376 مگابایتی را کاهش می دهند که حدود 27 درصد سریعتر است، از 22 دقیقه به 16 دقیقه. پس از نصب OTA، کاربران Pixel برای استفاده از سیستم به‌روز شده کافی است گوشی خود را راه‌اندازی مجدد کنند.

طبق گزارش، اولین وصله عملیات COW (کپی در نوشتن) را در یک خوشه فعال می‌کند و وصله دوم از دو رشته برای فشرده‌سازی سریع‌تر عکس فوری استفاده می‌کند. گفته می‌شود که این وصله‌ها زمان نصب به‌روزرسانی‌ها را حدود شش دقیقه کاهش می‌دهند.

شایان ذکر است که گوگل هنوز پچ هایی را که ادعا می شود سرعت نصب به روز رسانی ها را بهبود می بخشد تایید نکرده است و این شرکت هنوز هیچ اطلاعیه ای در این زمینه ارائه نکرده است.

در اخبار اخیر، گوگل دسترسی رایگان به Google One VPN این شرکت را برای سری Pixel 7 خود در چندین کشور ارائه کرد. گوشی‌های Pixel 7 و Pixel 7 Pro اکنون می‌توانند به صورت رایگان به VPN Google متصل شوند.

سرویس VPN این شرکت در حال حاضر در اتریش، استرالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، هلند، نروژ، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تایوان، انگلستان و آمریکا. کسانی که مایل به دریافت این ویژگی در دستگاه‌های دیگر هستند، باید مشترک طرح فضای ذخیره‌سازی ابری 2 ترابایتی در Google One با قیمت 10 دلار (تقریباً 800 روپیه) در ماه شوند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع