نقشه های اپل مسیرهای بهینه شده ای را برای دوچرخه های الکترونیکی ارائه می کند


طبق گزارش ها، Apple Maps مسیرهای بهینه شده ای را برای دوچرخه های الکترونیکی ارائه خواهد کرد. این غول فناوری آمریکایی اخیراً مجموعه ای از ویژگی های جدید را در نقشه های اپل معرفی کرده است. اپل ویژگی نقشه های سه بعدی و دقیق تر شهر خود را که چند ماه پیش با iOS 15 در کانادا منتشر شد، راه اندازی کرد. از ماه مارس امسال، اپل نقشه‌ها و برنامه‌های هواشناسی کریمه را به عنوان بخشی از اوکراین نشان می‌دهند. در سال 2020، Apple Maps ویژگی Nearby را در هند فعال کرد تا به کاربران اجازه دهد موسسات نزدیک را پیدا کنند.

با توجه به الف توییت اخیر توسط استیو موزر، توسعه‌دهنده برنامه iOS (از طریق Tom’s Guide)، Apple Maps مسیرهای بهینه‌سازی شده برای دوچرخه‌های الکترونیکی را ارائه می‌کند. موزر چند خط کد با عبارت “e-bike” به همراه ویژگی‌ای که مسیرها و ETA (زمان تخمینی رسیدن) را برای افرادی که از آنها استفاده می‌کنند بهینه می‌کند، شناسایی کرده است. این ویژگی در حال حاضر در Apple Maps در دسترس نیست، به این معنی که این ویژگی هنوز در برنامه راه اندازی نشده است.

گزارش شده است که عامل بهینه‌سازی می‌تواند شامل مسیرهای شیب‌دار در مسیر دوچرخه‌های الکتریکی باشد. گفته می شود که این ویژگی مزیتی است که Apple Maps نسبت به Google Maps خواهد داشت.

همانطور که قبلا ذکر شد، اپل نقشه ها و برنامه های هواشناسی کریمه را به عنوان بخشی از اوکراین نشان دادند. این تغییر برای همه کاربران خارج از روسیه قابل اجرا است. تا به حال، اپل هنگام مشاهده از کشورهایی به جز روسیه، کریمه را به عنوان بخشی از هیچ کشوری نشان نمی داد. با این حال، این شرکت همچنان شبه جزیره دریای سیاه را در داخل کشور به عنوان بخشی از روسیه نشان می دهد.

در ماه مارس، اپل همچنین ویژگی نقشه‌های شهر با جزئیات بیشتر و سه بعدی خود را که با iOS 15 در کانادا منتشر شد، راه‌اندازی کرد. به گفته غول فناوری، این امر ناوبری رانندگی بهتر، مسیرهای حمل و نقل و تجربه پیاده روی واقعیت افزوده را ارائه می دهد. این شرکت اعلام کرد که تجربه شهری جدید در مونترال، تورنتو و ونکوور در دسترس خواهد بود.

در سال 2020، Apple Maps ویژگی Nearby را در هند فعال کرد تا به کاربران اجازه دهد موسسات نزدیک از جمله تحویل غذا، مواد غذایی، فروشگاه های پزشکی، پمپ بنزین، و رستوران ها و غیره را پیدا کنند.






منبع