نماد لنز Google به صفحه اصلی جستجو اضافه شد، برنامه نمای خیابان ظاهراً در سال 2023 خاموش می شود

با کلیک بر روی نماد، کاربران گزینه ای برای کشیدن و رها کردن، آپلود یا چسباندن پیوند فایل را دریافت می کنند. Google Lens ابزارهای جستجو، متن، ترجمه و یافتن منبع تصویر را ارائه می‌کند که در اوایل سال جاری به نسخه دسک‌تاپ کروم اضافه شد.

در همین حال، طبق گزارش 9to5Google، برنامه Google Street View در 31 مارس 2023 متوقف خواهد شد. طبق گزارش ها، این شرکت چند اخطار خاموش شدن برنامه را در آخرین نسخه به روز رسانی 2.0.0.484371618 قرار داده است. این اعلامیه‌ها در حال حاضر برای عموم قابل مشاهده نیستند.

غول جستجو اعلام کرده است که نماد لنز گوگل از این پس به طور برجسته در صفحه اصلی جستجوی گوگل قرار خواهد گرفت. در همین حال، گزارش اخیر ادعا می کند که گوگل قصد دارد برنامه نمای خیابان خود را در مارس 2023 متوقف کند. برنامه نمای خیابان گوگل به کاربران این امکان را می دهد که تقریباً از هر خیابان در سراسر جهان نماهای 360 درجه داشته باشند. این برنامه همچنین به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر 360 درجه خود را برای پایگاه داده نمای خیابان ارائه دهند. قابل ذکر است، برنامه محبوب‌تر Google Maps نیز پشتیبانی از نمای خیابان 360 درجه را ارائه می‌کند. همچنین یک برنامه وب استودیو Street View برای مشارکت کنندگان وجود دارد تا تصاویر 360 درجه خود را آپلود کنند.

با این حال، ویژگی Photo Paths در برنامه نمای خیابان می‌تواند با این برنامه از بین برود. این امکان را به کاربران گوشی های هوشمند می دهد تا عکس های دوبعدی خیابان هایی را که در پایگاه داده Street View نیستند آپلود کنند. در حال حاضر، هیچ ویژگی جایگزینی در Google Maps یا Street View Studio برای Photo Paths موجود نیست.





منبع

اسکرین شات های فاش شده گوگل را به تصویر می کشند که از مشارکت کنندگان می خواهد برای آپلود ویدیوهای 360 درجه خود به استودیوی نمای خیابان مهاجرت کنند. در همین حال، ویژگی‌های نمای خیابان و Photo Sphere در Google Maps در دسترس هستند.

معاون مهندسی گوگل راجان پاتل اعلام کرد روز سه شنبه که نماد لنز گوگل بالاخره به صفحه اصلی جستجوی گوگل اضافه شد. نماد لنز اکنون در کنار آیکون میکروفون داخل کادر جستجو قرار دارد.