نهاد توسعه سازمان ملل متحد UNCTAD معتقد است که بانک‌ها باید از نگهداری رمزارز منع شوند

UNCTAD با اشاره به خطراتی مانند فرار مالیاتی و زیان ناشی از نوسانات قیمتی که ممکن است نیاز به نجات داشته باشند، گفت: “مزایایی که ارزهای دیجیتال ممکن است برای برخی افراد و مؤسسات مالی به همراه داشته باشند تحت الشعاع خطرات و هزینه هایی است که به ویژه در کشورهای در حال توسعه به همراه دارند.” توسط بانک های مرکزی

بازوی توسعه سازمان ملل متحد، UNCTAD، معتقد است که بانک‌ها باید از داشتن رمزارز منع شوند، در حالی که به کشورهای در حال توسعه پیشنهاد می‌کند با توجه به خطراتی که برای جمع‌آوری مالیات دارند، محدودیت‌های گسترده‌ای را برای استفاده از ارزهای دیجیتال اعمال کنند. کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD)، در مجموعه ای از گزارش های منتشر شده در روز پنجشنبه، هشدار می دهد که افزایش استفاده از رمزنگاری برای پرداخت های داخلی و توسط کارگران مهاجری که پول را به خانه می فرستند، قدرت دولت ها را در مسائل پولی به چالش می کشد. ممکن است منجر به “نشت” بودجه توسعه شود.

آژانس رگباری از محدودیت‌های نظارتی را پیشنهاد می‌کند که قبلاً شاهد آن بوده‌ایم که تعدادی از کشورها آن را اتخاذ کرده‌اند، البته نه به یکباره. این موارد شامل اعمال مالیات بالاتر بر تراکنش‌های رمزنگاری، الزام صرافی‌ها و کیف پول‌ها به ثبت نام در تنظیم‌کننده‌ها، و محدود کردن یا ممنوع کردن تبلیغات کریپتو است.

همانطور که در گزارش CoinDesk مشخص شده است، این سند به کشورها توصیه می کند “موسسات مالی تحت نظارت را از نگهداری استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتال یا ارائه محصولات مرتبط به مشتریان منع کنند.”

استیبل کوین‌ها اساساً ارزهای دیجیتالی هستند که هدفشان حفظ ارزش خود با توجه به یک ارز ثابت مانند دلار آمریکا است – اما همانطور که در سقوط اخیر terraUSD مشاهده شد، آنها همیشه موفق به انجام این کار نمی‌شوند.

ارقام ذکر شده توسط UNCTAD نشان می دهد که رمزارزها به ویژه در روسیه، اوکراین و ونزوئلا – سه کشوری که تحت تأثیر تحریم ها، جنگ و تورم شدید قرار گرفته اند – محبوب هستند. در این گزارش آمده است که تا نوامبر 2021، 41 کشور در حال توسعه یا بانک‌ها را از معاملات ارزهای دیجیتال منع کرده‌اند یا از ارائه ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران خرده‌فروش جلوگیری کرده‌اند و 9 کشور کریپتو را کاملاً ممنوع کرده‌اند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع