هفت مگا بانک برای همکاری در کیف پول دیجیتال، رقابت با Apple Pay، PayPal: گزارش

همچنین طبق گزارش‌ها، شرکت‌کنندگانی که قبلاً درگیر شده بودند، تلاش کرده‌اند تا با سایر شرکت‌های فین‌تک همکاری کنند و کارت‌های مربوطه خود را به این کیف پول اضافه کنند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

رقبای این بخش مانند Apple Pay، PayPal سازگار با رمزارز و Google Pay در سال‌های اخیر خود را تثبیت کرده‌اند.

بانک های درگیر در این پروژه به دنبال جلوگیری از از دست دادن مشتریانی هستند که به استفاده از خدمات پرداخت آنلاین فوری و کیف پول دیجیتال عادت کرده اند.

انتظار می رود در ماه های آینده شفافیت در مورد این موضوع مشخص شود. گزارش Bitcoin.com اشاره کرد که این کیف پول می تواند بین جولای و دسامبر 2023 عرضه شود.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا این کیف پول دیجیتال بدون نام از ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال مجازی پشتیبانی می کند یا خیر.

بانک آمریکا، جی پی مورگان و ولز فارگو می‌توانند از جمله هفت بانک بزرگ جهانی باشند که می‌توانند به زودی برای راه‌اندازی کیف پول دیجیتالی با هم متحد شوند و اکنون که دارایی‌های دیجیتال در بخش‌های مختلف جهان به کار گرفته شده‌اند. هدف این ابتکار بالقوه رقابت با سایر پلتفرم‌های پرداخت مانند Apple Pay و PayPal است. Wells Fargo، Truist، Capital One، PNC Bank و US Bank از جمله وام دهندگان دیگری هستند که ظاهراً برای پیوستن به این پروژه صف آرایی کرده‌اند.

مسترکارت و ویزا که هر دو در چند وقت اخیر چندین گام در جهت حمایت از رمزارز برداشته اند نیز بخشی از این پروژه خواهند بود.

همه بانک‌های نام‌برده، مجموعاً صاحب یک شبکه پرداخت دیجیتال به نام Zelle هستند. طبق گزارش Bitcoin.com، این کیف پول دیجیتال به طور جداگانه از Zelle عمل خواهد کرد.

Zelle به خودی خود توسط شرکت فین‌تک Early Warning System (EWS) مدیریت می‌شود که راه‌حل‌های مدیریت ریسک را به شرکت‌های مالی ارائه می‌دهد. EWS همچنین مسئولیت مدیریت کیف پول دیجیتال را پس از راه اندازی بر عهده خواهد داشت.

سال گذشته، گزارشی به نقل از ارقام Juniper Research تخمین زده بود که تعداد افرادی که از خدمات کیف پول دیجیتال در سراسر جهان استفاده می کنند تا سال 2026 از مرز 5.2 میلیون نفر فراتر خواهد رفت.