هند از پنجمین پایین ترین قیمت داده موبایل در جهان برخوردار است: گزارش

این گزارش نشان می‌دهد که جمعیت هند تا حد زیادی به داده‌های تلفن همراه متکی است و ظاهراً این امر تقاضای بالایی را ایجاد کرده است و ارائه‌دهندگان را مجبور به ارائه قیمت‌های رقابتی کرده است. از طرف دیگر، اسرائیل ظاهراً یک رهبر جهانی در زمینه فناوری 5G بوده است و در قیمت گذاری نیز جایگاه خود را در صدر قرار داده است.

گزارش شده است که محققان این تفاوت در هزینه را به چهار کهن الگوی اصلی کشور نسبت داده اند – زیرساخت عالی، اتکای سنگین، مصرف کوچک و اقتصاد ثروتمند. آنها خاطرنشان می کنند که ارزان ترین کشورها تقریباً در زیرساخت های عالی یا کهن الگوهای اتکای سنگین قرار دارند. در حالی که گران ترین کشورها مصرف اندک و زیرساخت های وحشتناکی دارند. در نهایت، قیمت گذاری داده های اقتصادهای ثروتمند به سمت میانگین های جهانی متمایل است.




منبع

هند در فهرست جهانی قیمت گذاری داده تلفن همراه 2022 در جایگاه پنجم قرار گرفته است. این بخشی از گزارشی است که هزینه 1 گیگابایت داده تلفن همراه را در 233 کشور اندازه گیری کرده است. اسرائیل با کمترین قیمت 0.04 دلار (تقریباً 3 روپیه) در هر گیگابایت در صدر این فهرست قرار گرفت. از سوی دیگر، سنت هلنا – یک منطقه برون مرزی بریتانیا در اقیانوس اطلس جنوبی – با هزینه 41.06 دلار (تقریباً 3500 روپیه) گرانترین منطقه بود. علاوه بر این، آمریکای شمالی با میانگین حدود 4.98 دلار (تقریباً 400 روپیه) به عنوان گرانترین منطقه در جهان فهرست شد.

فهرست جهانی قیمت گذاری داده موبایلی 2022 توسط Cable.co.uk که یک سایت مقایسه قیمت است، گردآوری شده است. این سازمان ادعا می کند که اسرائیل، ایتالیا، سان مارینو، فیجی و هند، در این ترتیب، پنج کشور برتر ارزان قیمت برای داده تلفن همراه هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، هند با هزینه 0.17 دلار (تقریبا 14 روپیه) در رتبه پنجم قرار دارد.

کشورهای جنوب صحرای آفریقا نیز با هزینه متوسط ​​4.47 دلار (تقریباً 400 روپیه) دومین گرانترین منطقه در بین 13 منطقه جهانی جهان است. آمریکای شمالی گران ترین و شمال آفریقا با میانگین 1.05 دلار (تقریبا 80 روپیه) ارزان ترین هستند.

بر اساس این فهرست، سنت هلنا، جزایر فالکلند، سائوتومه و پرنسیپ، توکلائو و یمن پنج کشور گران قیمت برای خرید دیتای تلفن همراه هستند. قابل ذکر است، چهار نفر از پنج کشور جزیره ای و دو کشور در منطقه جنوب صحرای آفریقا واقع شده اند.