هند به دنبال اطلاعات در مورد سکه های فهرست شده برای تجارت در صرافی ها به عنوان Tax Body Mulls Levying GST

علیرغم عدم تمایل هند به آزمایش ارزهای دیجیتال، هند مشتاق است تا پتانسیل فناوری بلاک چین را بررسی کند. بانک مرکزی هند (RBI) در روز سه‌شنبه، 1 نوامبر، آزمایشی را برای روپیه دیجیتالی CBDCon با پشتوانه بانک مرکزی راه‌اندازی می‌کند. در مجموع 9 بانک، از جمله بانک دولتی هند برای مشارکت در این پروژه انتخاب شده‌اند.

گزارش شده است که تا پایان نوامبر، CBIC از صرافی‌های ارز دیجیتال خواسته است تا تمام اطلاعات لازم را ارائه دهند.

RBI در بیانیه ای اعلام کرد که مورد استفاده آزمایشی تسویه معاملات بازار ثانویه در اوراق بهادار دولتی با روپیه الکترونیکی خواهد بود که بازار بین بانکی را کارآمدتر می کند.

از آنجایی که ارزهای رمزنگاری شده توسط هیچ بانک مرکزی یا یک نهاد نظارتی اداره نمی‌شوند، اغلب برای انتقال مقادیر زیادی پول به مکان‌های مرزی، تحت پوشش ناشناس، مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. وزیر دارایی در سخنرانی خود در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خاطرنشان کرد که استفاده از رمزارز در پولشویی یک موضوع مشکل ساز مرتبط با دارایی های دیجیتال است.

راه‌اندازی CBDC به یک زیرساخت امنیتی قوی رمزنگاری در هند برای اطمینان از عملیات CBDC ضد هک و جلوگیری از تقلب‌های مالی نیاز دارد. پس از اجرا، حجم معاملات برای CBDCها می تواند از سقف عبور کند. منان وورا، معاون ارشد استراتژی و عملیات لیمینال به گجتز 360 گفت: زیرساخت CBDC باید یک محیط انعطاف‌پذیر باشد که بتواند 24×7 با زمان صفر کار کند و در عین حال از داده‌های شخصی حساس میلیاردها کاربر بالقوه خود محافظت کند.

کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال غیرقانونی است، نه یک ارز قانونی و در معرض خطرات بازار است. اطلاعات ارائه شده در این مقاله به معنای توصیه مالی، مشاوره تجاری یا هر گونه توصیه یا توصیه دیگری نیست که توسط NDTV ارائه یا تأیید شده است. NDTV مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از هر گونه سرمایه گذاری بر اساس توصیه ها، پیش بینی ها یا سایر اطلاعات موجود در مقاله ندارد.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اکنون، هند ریاست گروه G20 را بر عهده خواهد گرفت و تا یک سال آینده، از ماه دسامبر، به ریاست اتحادیه بین المللی ادامه خواهد داد. به گفته نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی، هند به دنبال همکاری با 19 کشور عضو دیگر گروه 20 در تدوین چارچوبی پیرامون ارزهای دیجیتال است که در سطح بین المللی کار می کند.

در ماه سپتامبر، هند رتبه چهارم را در فهرست جهانی پذیرش رمزنگاری 2022 که توسط شرکت تحقیقاتی بلاک چین Chainalysis گردآوری شده است، کسب کرد. با این کار، هند از نظر شاخص از روسیه و ایالات متحده پیشی گرفت و اشاره کرد که جامعه کریپتوهای هندی در پذیرش بیشتر این فناوری خیلی عقب نیست.


مالیات ها نتوانسته است جامعه ارزهای دیجیتال در هند را خوشحال کند. اخیراً، یک فروشنده چای مستقر در بنگلور که پرداخت های رمزنگاری شده را فعال کرده است، به گجت 360 گفت که در این مرحله، هیچ سودی در درآمدهای رمزنگاری خود مشاهده نمی کند.

ما جلساتی با صرافی‌های ارزهای دیجیتال در مورد موضوعات گسترده مرتبط با طبقه دارایی داشتیم. گزارش‌های رسانه‌ها به نقل از افراد آشنا به این موضوع گفته‌اند که ما به دنبال گزارش مفصلی در مورد محصولات ارزهای دیجیتال مختلف و کارمزد تراکنش‌های مربوطه و نحوه محاسبه آن‌ها هستیم.

هیئت مرکزی مالیات ها و گمرکات غیرمستقیم هند (CBIC) با تعدادی از صرافی های رمزنگاری فعال در این کشور تماس گرفته است. این بدنه به دنبال فهرستی از تمام ارزهای دیجیتالی است که در صرافی های هند معامله می شوند. طبق گزارش ها، مقامات مالیاتی هند در حال ارزیابی هستند که آیا مالیات کالا و خدمات (GST) می تواند بر مالیات تراکنش های رمزنگاری اعمال شود یا خیر. این نهاد دولتی همچنین در حال کار برای تعیین یک طبقه بندی مشخص برای قرار دادن دارایی های رمزنگاری شده است.

دولت هند اوایل سال جاری ارزهای دیجیتال را تحت رژیم مالیاتی خود قرار داد. همه درآمدهای حاصل از تراکنش‌های ارز دیجیتال از آوریل مشمول مالیات 30 درصدی می‌شوند و مالیات 1 درصدی کسر شده در مبدا (TDS) برای تراکنش‌های رمزنگاری نیز از ماه جولای در هند برقرار است.

انتظار می‌رود این فرآیند روند تراکنش‌های رمزنگاری را که در بازار فین‌تک هند در حال افزایش است، بهتر تعیین کند.