هند پس از کاهش مالیات بر قطعات وارداتی، شاهد افزایش تولید آیفون و سایر گوشی‌های ممتاز خواهد بود.

منابعی در اواخر سال گذشته به رویترز گفتند که فاکسکان قصد دارد نیروی کار کارخانه آیفون خود در هند را طی دو سال چهار برابر کند.

صادرات تلفن همراه هند در فاصله آوریل تا اکتبر سال 2022 تقریباً دو برابر شده و به 5 میلیارد دلار (تقریباً 40960 کرور روپیه) رسیده است، که عمدتاً توسط طرح کلیدی دولت برای ارائه مشوق ها به تولیدکنندگان محلی پشتیبانی می شود.

در بودجه سالانه 2023/24 در روز چهارشنبه، وزیر دارایی Nirmala Sitharaman تعرفه گمرکی 2.5 درصدی را برای بخش های منتخب دوربین تلفن های همراه حذف کرد.

متیو گفت: “تغییر وظایف به نفع همه بخش های تلفن خواهد بود. اما به نفع بخش تلفن های ممتاز نیز خواهد بود، زیرا اگر هزینه قطعات را ببینید، مونتاژ دوربین به طور قابل توجهی کمک می کند.”

یک مقام مالیاتی روز جمعه به رویترز گفت، هند پس از حذف تعرفه واردات برخی از قطعات مورد استفاده برای مونتاژ گوشی های پیشرفته از شرکت های جهانی مانند اپل، انتظار دارد امسال گوشی های تلفن همراه بیشتری تولید کند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که اپل قصد دارد سهم خود را از گوشی های تولید هند به 25 درصد افزایش دهد. صادرات اپل از هند در دسامبر به 1 میلیارد دلار (تقریبا 8190 کرور روپیه) رسید.

تحلیلگران جی پی مورگان تخمین زده اند که تا سال 2025 یک چهارم تمام محصولات اپل در خارج از چین ساخته می شود که در حال حاضر 5 درصد است.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این شرکت مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا، از زمانی که مونتاژ آیفون‌های خود را در این کشور در سال 2017 از طریق Wistron و بعداً با Foxconn آغاز کرد، در راستای فشار دولت هند برای تولید محلی، روی هند شرط‌بندی کرده است.

وی راما متیو، عضو هیئت مرکزی مالیات های غیرمستقیم و گمرک هند، در مصاحبه ای گفت: «ساختار وظیفه اکنون آنها (سازندگان تلفن) را تشویق می کند تا قطعات را وارد کنند و در اینجا مونتاژ کنند.