هنگ کنگ لایحه مبارزه با پولشویی را اصلاح می کند تا رمزارز را نیز شامل شود، معنی آن چیست

فارکس در آخرین «گزارش آمادگی رمزنگاری در سراسر جهان» اعلام کرد که هنگ کنگ آماده‌ترین کشور جهان برای رمزنگاری است. در این شاخص، هنگ کنگ از نظر سودآوری برای بخش کریپتو، امتیاز 8.6 از 10 را کسب کرده است.

بنابراین، جای تعجب نیست که مقامات آنجا اقداماتی را برای مهار جرایم رمزنگاری انجام دهند.

هنگ کنگ در شش ماهه اول سال جاری شاهد افزایش 105 درصدی کلاهبرداری های رمزنگاری شده است. بین ژانویه تا ژوئیه 2022، جامعه کریپتو در هنگ کنگ مجموعاً 50 میلیون دلار (تقریباً 400 کرور) از دست داده است.

طبق گزارش Wu Blockchain، نقض این دستورالعمل‌ها می‌تواند برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) تا 5 میلیون دلار (تقریبا 40 کرور) جریمه و همچنین تا 7 سال زندان هزینه داشته باشد.

هنگ کنگ در حال حاضر به دنبال تنظیم فعالیت های مرتبط با رمزنگاری است که در داخل مرزهای خود منشا می گیرد. لایحه اصلاح شده، شرکت‌های رمزارز را که مبادلات و پرداخت‌ها را تسهیل می‌کنند، ملزم می‌کند تا مجوز دریافت کنند. برای تهیه این مجوز، شرکت ها باید ثابت کنند که با قوانین AML هنگ کنگ مطابقت دارند.

طبق آمار Triple-A، هنگ کنگ در سال 2021 دارای بیش از 245000 صاحب ارز دیجیتال بود.

طبق دستورالعمل های FATF، دولت های چندین کشور باید اطلاعات شناسایی فرستندگان، گیرندگان و ذینفعان دارایی های مجازی را جمع آوری کنند. این مقررات همچنین از تمام VASP ها می خواهد که در داخل کشورها ثبت و مجوز داشته باشند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اصلاحیه فوق در تاریخ 1 ژوئن 2023 اجرایی خواهد شد تا زمان کافی برای کارهای مقدماتی فراهم شود. مقامات هنگ کنگ در بیانیه ای اعلام کردند که اداره پولی هنگ کنگ به زودی با بخش بانکی در مورد تغییرات مربوط به دستورالعمل ها در مورد مسائل موضوعی مشورت خواهد کرد.

رشد شتابان صنعت کریپتو در هنگ کنگ امسال نیز توجه هکرها و کلاهبرداران را به خود جلب کرده است.

در ماه نوامبر، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) مستقر در پاریس، کشورها را موظف کرد تا از مقررات AML خود پیروی کنند تا در فهرست خاکستری قرار نگیرند.

دارایی های رمزنگاری اغلب به دلیل اینکه ابزاری برای تسهیل رویه های پولشویی ناشناس هستند، انتقاد قانون گذاران جهانی را به دنبال داشته است. هنگ کنگ که اخیراً به عنوان آماده ترین کشور رمزنگاری در جهان ظاهر شده است، گامی فعال برداشته است تا اطمینان حاصل کند که دارایی های رمزنگاری توسط مجرمان برای جابجایی غیرقانونی وجوه غیرقانونی سوء استفاده نمی شود. اصلاحاتی در لایحه مبارزه با پول شویی (AML) و مبارزه با تامین مالی تروریسم (اصلاح) هنگ کنگ در سال 2022 انجام شده است که اکنون شامل تراکنش های رمزنگاری نیز می شود.

دستورالعمل‌های اصلاح‌شده همچنین حلقه را در اطراف تبلیغ‌کنندگان کریپتو تنگ می‌کند که می‌توانند با ترویج پروژه‌ها و دارایی‌های غیرمجاز، مردم را در معرض خطرات مالی قرار دهند.