هوش مصنوعی بازیگران هالیوود را پیش از مذاکرات اتحادیه کارگری نگران می کند

بازیگران و نویسندگان سناریوهای مختلفی را پیش‌بینی می‌کنند که در آن استودیوها می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی مولد، که می‌تواند مواد موجود را تغذیه کرده و محتوای جدید تولید کند، هزینه‌ها را کاهش داده و درآمد را افزایش دهند. این فناوری در حال حاضر برای پاک کردن علائم سن یا تغییر حرکات دهان برای همگام سازی با کلمات در هنگام دوبله برنامه نویسی به زبان های مختلف استفاده می شود. بازیگر لیلاند موریل گفت که روی صحنه‌هایی کار کرده است که در آن دوربین‌هایی احاطه شده‌اند که از همه زوایا عکس می‌گیرند.

به گفته Vanity Fair، جیمز ارل جونز، که اکنون 92 سال دارد، موافقت کرد که به هوش مصنوعی اجازه دهد تا صدای تهدیدآمیزی را که به دارث ویدر داده بود، تکرار کند، تا این شخصیت بتواند زندگی کند. هوش مصنوعی به دیزنی کمک کرد تا کری فیشر فقید را با برکت دخترش در سال 2019 در فیلم «ظهور اسکای واکر» قرار دهد.

بیتمن، یکی از اعضای سابق هیئت مدیره SAG، هوش مصنوعی را به عنوان “تقلید خودکار” که می تواند به آینده ای پر از سرگرمی های تکرار شده از گذشته منجر شود، به سخره می گیرد. بیتمن گفت: “من نمی خواهم در آن دنیا زندگی کنم.” “ژانر بعدی در فیلم چیست؟ ژانر بعدی در موسیقی چیست؟ اگر همه ما از هوش مصنوعی استفاده کنیم، هرگز چنین چیزی را نخواهید دید.”
© تامسون رویترز 2023


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

برخی از بازیگران استفاده های خاصی از هوش مصنوعی را امضا کرده اند. فیلم آینده «ایندیانا جونز» دارای صحنه هایی است که هریسون فورد ستاره 80 ساله 40 سال جوانتر به نظر می رسد. او گفت که لوکاس فیلم شرکت والت دیزنی از تصاویری از چهره او استفاده کرد که در طول فیلم های «ایندیانا جونز» در دهه 1980 گرفته شده بود. فورد در مصاحبه ای با استفان کولبر مجری شب گذشته، از ظاهر جوان خود بر روی پرده به شدت عصبانی شد.

موریل در یک گردهمایی چند اتحادیه در لوس گفت: “با این نوع محتوا، آنها می توانند از شما برای بخشی از آن استفاده کنند، و سپس بقیه شخصیت را بسازند، و سپس ما دیگر سر صحنه فیلمبرداری نیستیم و هیچکس پولی دریافت نمی کند.” آنجلس جاستین بیتمن، تهیه کننده، نویسنده و بازیگر سابق سریال «پیوندهای خانوادگی»، دارای مدرک علوم کامپیوتر است و زنگ خطر را در مورد هوش مصنوعی به صدا در آورده است. او گفت که شرکت‌ها می‌توانند به طرفداران اجازه دهند تا فیلم «جنگ ستارگان» خود را بسازند و خود را با هزینه اضافی اضافه کنند. یا، یک استودیو می تواند از یک برنامه تلویزیونی محبوب دهه 1980 مانند “پیوندهای خانوادگی” فیلم بگیرد و فصل جدیدی با هوش مصنوعی بسازد.

Crabtree-Ireland از SAG-AFTRA گفت که بازیگران در نحوه استفاده از هوش مصنوعی سطح راحتی متفاوتی دارند، به همین دلیل است که اتحادیه در گفتگو با اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP)، گروهی که نماینده دیزنی و نتفلیکس است، از رضایت آگاهانه حمایت خواهد کرد. و استودیوهای دیگر

تام کروز و کیانو ریوز قبلاً سوژه دیپ‌فیک‌های غیرمجاز بوده‌اند – ویدیوهای واقعی و در عین حال ساختگی که توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند. ریوز این فناوری را “ترسناک” نامید، تا حدی به این دلیل که می توان آن را بدون دخالت بازیگران به کار گرفت. علاقه به هوش مصنوعی مولد پس از راه‌اندازی ChatGPT، سریع‌ترین برنامه در حال رشد تمام دوران، توسط OpenAI تحت حمایت مایکروسافت، در ماه نوامبر در سطح جهانی افزایش یافت. رگولاتورهای ایالات متحده و اروپا برای جلوگیری از اطلاعات نادرست، سوگیری، نقض حق چاپ و تجاوز به حریم خصوصی خواستار نگهبانی شده اند.

یکی از نمایندگان AMPTP هیچ نظری در مورد موضع خود در مورد استفاده از هوش مصنوعی با بازیگران نداشت. در مذاکرات با انجمن نویسندگان آمریکا (WGA)، AMPTP پیشنهاد کرد که سالی یک بار در مورد این موضوع بحث شود، که انجمن آن را تلاشی برای اجتناب از این موضوع می دانست. WGA به دلیل هوش مصنوعی و پرداخت غرامت از 2 می اعتصاب کرده است.

دانکن کرابتری-ایرلند، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه، گفت که SAG-AFTRA می‌خواهد اطمینان حاصل کند که اعضایش می‌توانند استفاده از «دوبل‌های دیجیتال» خود را کنترل کنند و اطمینان حاصل کند که استودیوها به بازیگران واقعی پرداخت می‌کنند. Crabtree-Ireland گفت: “نام اجراکننده، شباهت، صدا، شخصیت – اینها سهام و تجارت مجری است.” این واقعاً منصفانه نیست که شرکت‌ها سعی کنند از این مزیت استفاده کنند و به مجریان که از شخصیت خود در این راه استفاده می‌کنند به طور منصفانه جبران نکنند.»

با جستجوی وس اندرسون در یوتیوب، تریلرهایی به دست می‌آید که به نظر می‌رسد این کارگردان مشهور با سبکی متمایز برای اقتباس‌هایی از «جنگ ستارگان»، «هری پاتر» و «ارباب حلقه‌ها» با حضور بیل موری، اسکارلت جوهانسون و ستاره های دیگر هوش مصنوعی به افراد بدون بازیگر واقعی و منابع بسیار کمتر از استودیوهای بزرگ هالیوود اجازه می‌دهد تریلرهای فیلم جعلی را تولید کنند، و این موضوع باعث می‌شود تا زمانی که اتحادیه بازیگران SAG-AFTRA مذاکرات کارگری را با استودیوها در 7 ژوئن آغاز کند، بحث‌ها روی میز چانه‌زنی خواهد بود. هوش مصنوعی در حال حاضر استودیوها و نویسندگان برجسته فیلم و تلویزیونی را تقسیم کرده است، که می خواهند اطمینان حاصل کنند که فناوری در حال ظهور برای تولید فیلمنامه استفاده نخواهد شد.

اگر SAG-AFTRA نتواند در مورد هوش مصنوعی و سایر مسائل به توافق برسد، بازیگران نیز می توانند دست به اعتصاب بزنند که فشار بیشتری بر استودیوها وارد می کند. پیش از مذاکرات، رهبران SAG-AFTRA از اعضا خواسته اند تا در صورت نیاز مجوز اعتصاب را فراهم کنند. رأی گیری در مورد مجوز اعتصاب دوشنبه به پایان می رسد. هر دو اتحادیه می خواهند قبل از اینکه هوش مصنوعی به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد، پادمان هایی در نظر گرفته شود.

شما جوان تر