هوش مصنوعی ظرف 1 تا 2 سال جستجوی گوگل را به کلی مختل می کند

دوروس به TechNewsWorld گفت: هوش مصنوعی به جای اینکه به موقع بررسی نتایج جستجوی مختلف را برای یک پاسخ واحد در صفحات نتایج موتورهای جستجو بگذراند، اطلاعات مربوطه را برای مصرف کننده جمع آوری می کند و آن را به شیوه ای دقیق اما مختصر خلاصه می کند.

میلر به TechNewsWorld گفت: «واقعیت در اینجا این است که هوش مصنوعی مسیری سریع را از آزمایشگاه آزمایش و به سمت برنامه‌های خودکارسازی و هوشمندی واقعاً معنی‌دار می‌بیند که ارزش تجاری و شخصی را ارائه می‌کنند.

او گفت: «آنچه واضح است این است که این یک لحظه تغییر پلت فرم است. برای اولین بار، شما شاهد یک تغییر واقعی در کاربرانی هستید که جایگزین های گوگل را اتخاذ می کنند. شما برای اولین بار رقابت واقعی را در فضا خواهید دید. یک نوع حرکت وجود خواهد داشت. دو سال دیگر چقدر می شود؟ ما نمی توانیم آن را پیش بینی کنیم.»


راس روبین، تحلیلگر اصلی شرکت Reticle Research، یک شرکت مشاوره فناوری مصرف کننده در شهر نیویورک، اضافه کرد که گوگل در سطوح مختلفی از رقبای خود پیشی گرفته است.

او نوشت: «مثل این است که از یک محقق انسانی حرفه‌ای بخواهیم کار را انجام دهد، با این تفاوت که هوش مصنوعی فوراً کاری را انجام می‌دهد که برای یک انسان دقایق زیادی طول می‌کشد.

زمان برای یک تغییر

گرگ استرلینگ، یکی از بنیانگذاران Near Media، یک وب سایت خبری، تفسیری و تحلیلی، اظهار داشت: در حالی که هوش مصنوعی مطمئناً جستجو را تغییر خواهد داد، باید دید که چقدر مخرب خواهد بود.

او می‌نویسد: «چیزی که کمتر کسی به خاطر می‌آورد، کسب‌وکار قبل از اینترنت است که گوگل کشته شد: صفحات زرد!». صفحات زرد قبلاً یک تجارت عالی بود، اما سپس گوگل آنقدر خوب شد که همه استفاده از صفحات زرد را متوقف کردند.

او به TechNewsWorld گفت: «اگر به جستجو در 20 سال گذشته نگاه کنید، به استثنای برخی موارد، نسبتاً راکد مانده است.

استرلینگ افزود: “گوگل به طور بالقوه آسیب پذیر است، اما شرط بندی علیه آنها غیرعاقلانه است.” آنها دارایی های عظیم هوش مصنوعی هستند. آنها فقط به کندی آنها را منتشر می کنند. محتوای هوش مصنوعی می تواند بر روی تبلیغات و درآمد گوگل تأثیر بگذارد. این نگرانی واقعی برای شرکت است.»

ممکن است گوگل تنها یک یا دو سال با اختلال کامل فاصله داشته باشد. هوش مصنوعی صفحه نتایج موتورهای جستجو را حذف می کند، جایی که آنها بیشترین درآمد خود را دارند.

او ادامه داد: «در هر دو صورت، شما پاسخ‌های روانی که ساده، کارآمد، و آنچه به دنبالش هستید را در یک مرحله دریافت نمی‌کنید. قدرت مدل‌های زبان بزرگ و هوش مصنوعی ایجاد یک جهش دگرگون کننده در نحوه تعامل ما با موتورهای جستجو و نحوه انتظار ما برای بازگرداندن اطلاعات به ما است.

جستجوی هوش مصنوعی Neeva

روبین به TechNewsWorld گفت: «حتی اگر موتورهای جستجوی هوش مصنوعی نسبت به گوگل رویکرد بهتری برای یافتن اطلاعات یا برآورده کردن نیازهای مصرف کنندگان ایجاد کنند، گوگل همچنان حضور غالبی خواهد داشت که می تواند رهبری خود را حفظ کند.

لحظه تغییر پلت فرم

او افزود: «ما در دو دهه اخیر چنین تغییری را در جستجو ندیده‌ایم.

چقدر اختلال؟

او افزود: «با توجه به هزینه‌های بازآموزی، به‌روز نگه‌داشتن یک LLM بر روی تمام داده‌های خراش‌شده از اینترنت بسیار پرهزینه خواهد بود». با تحقیقات بیشتر و کار بر روی تقطیر مدل‌ها، این هزینه احتمالاً کاهش می‌یابد، اما اینکه آیا برای پشتیبانی از جستجوی آنلاین زنده کافی است یا خیر، یک سوال باز است.

مزایای تسلط بر بازار

در طول این بازه زمانی، هوش مصنوعی نیاز به صفحات نتایج موتورهای جستجو را از بین می برد، جایی که گوگل بیشترین درآمد خود را در آن به دست می آورد، و حتی اگر غول جستجو از هوش مصنوعی استفاده کند، نمی تواند بدون از بین بردن با ارزش ترین ها این کار را انجام دهد. پل بوکهیت در یک موضوع در توییتر پیش بینی کرد که بخشی از تجارت آن است.





منبع

– پل بوخهیت (@paultoo) 1 دسامبر 2022

کوران به TechNewsWorld گفت: «مدل‌های زبان بزرگ مانند ChatGPT OpenAI، مقدمه جدیدی برای بازار جستجوی آنلاین نیستند. “در حالی که LLM ها برای کارهای خاص در جستجو فوق العاده هستند، شرایط بسیاری وجود دارد که دریافت یک پاسخ واحد هدف جستجوی آنلاین نیست. برای مثال، وقتی به دنبال رستوران‌های محلی می‌گردید، ممکن است بخواهید به جای دریافت پاسخ مستقیم برای مکان غذا خوردن، فهرستی با رتبه‌بندی ببینید.

او توضیح داد که جایی که جستجو اتفاق می افتد به گوگل برتری نسبت به رقبای خود می دهد. این برنامه جستجوی پیش‌فرض در پیشروان بازار کروم، در بازار مرورگرها، و اندروید در بازار تلفن‌های همراه است، و با اپل به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در آن پلتفرم قرارداد دارد.

بن کوبرن، رئیس ارتباطات و سیاست عمومی در Neeva، یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مستقر در واشنگتن دی سی، اظهار داشت که جستجوی آنلاین مدت‌هاست که برای بازنگری اساسی مانده است.

کوبرن اذعان کرد که ایجاد اختلال در کسب و کار فوق العاده موفقی مانند گوگل در دو سال آینده یک چالش بزرگ خواهد بود.

او افزود: “هوش مصنوعی همین کار را برای جستجوی وب انجام می دهد.”

Rowan Curran، تحلیلگر Forrester Research، یک شرکت ملی تحقیقات بازار، به برخی چالش‌ها برای جستجوی هدایت‌شده توسط هوش مصنوعی اشاره کرد.

نوام دوروس، تحلیلگر مدیر در گارتنر، یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای مستقر در استمفورد، توضیح داد که هوش مصنوعی مدل های جستجوی فعلی را با ارائه راهی آسان به مشتریان برای یافتن آنچه که به دنبال آن هستند، مختل می کند.