هکرها اعلام کردند که روپیه تقاضا دارند. 200 کرور ارز دیجیتال از AIIMS-Delhi، سرور برای ششمین روز خاموش می ماند

بیم آن می رود که اطلاعات مربوط به حدود 3 تا 4 کرور بیمار به دلیل رخنه ای که صبح چهارشنبه شناسایی شد به خطر بیفتد.

“به احتمال زیاد پاکسازی کامل شبکه تا پنج روز دیگر ادامه خواهد داشت. پس از آن، خدمات بیمارستان الکترونیکی می تواند به صورت مرحله ای ارائه شود. خدمات مراقبت از بیمار شامل خدمات اورژانس، سرپایی، بستری، آزمایشگاهی و غیره در حالت دستی ادامه می یابد. ” این منبع گفت.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

AIIMS-Delhi در بیانیه ای اعلام کرد: “بازیابی اطلاعات و پاکسازی سرور در حال انجام است و به دلیل حجم داده ها و تعداد زیاد سرورهای خدمات بیمارستانی مدتی طول می کشد. اقدامات برای امنیت سایبری در حال انجام است.” تمام خدمات بیمارستانی از جمله سرپایی، بستری و آزمایشگاهی همچنان در حالت دستی به کار خود ادامه می‌دهند.


همچنین، پاکسازی شبکه AIIMS در حال انجام است. راه حل های آنتی ویروس برای سرورها و رایانه ها سازماندهی شده اند. این بر روی 1200 کامپیوتر از 5000 کامپیوتر نصب شده است. این منبع گفت که 20 سرور از 50 سرور اسکن شده اند و این فعالیت 24×7 ادامه دارد.

سرور AIIMS داده های چندین فرد VIP از جمله نخست وزیران سابق، وزرا، بوروکرات ها و قضات را ذخیره کرده است.

این منابع گفتند که خدمات مراقبت از بیمار در بخش های اورژانس، سرپایی، بستری و آزمایشگاهی به صورت دستی مدیریت می شوند، زیرا سرور از کار افتاده است.

چهار سرور فیزیکی تنظیم شده برای بازیابی خدمات بیمارستان الکترونیکی اسکن شده و برای پایگاه‌های اطلاعاتی و برنامه‌های کاربردی آماده شده‌اند.

یکی از این منابع به PTI گفت: “گفته می شود هکرها حدود 200 کرور روپیه ارز دیجیتال مطالبه کرده اند.”

پلیس دهلی، با این حال، بیانیه ای صادر کرد و گفت: “هیچ باج گیری که توسط بخش های خاصی از رسانه ها نقل شده است توسط مقامات AIIMS مورد توجه قرار نگرفته است.” تیم واکنش اضطراری رایانه ای هند (CERT-IN)، پلیس دهلی و نمایندگان وزارت کشور در حال بررسی این حمله باج افزار هستند.

یک مورد اخاذی و تروریسم سایبری توسط واحد اطلاعات فیوژن و عملیات استراتژیک (IFSO) پلیس دهلی در تاریخ 25 نوامبر به ثبت رسید.

منابع رسمی روز دوشنبه گفتند، هکرها ادعا می‌کنند که از موسسه علوم پزشکی سراسر هند (AIMS) دهلی، به دلیل از کار افتادن سرور آن برای ششمین روز متوالی، 200 کرور روپیه ارز دیجیتال درخواست کرده‌اند.

منابع رسمی گفتند خدمات اینترنتی بر روی رایانه های بیمارستان به توصیه آژانس های تحقیق مسدود شده است.

در همین حال، پایگاه داده بیمارستان الکترونیکی NIC و سرورهای کاربردی برای بیمارستان الکترونیکی بازسازی شده است. یک منبع رسمی گفت که تیم NIC در حال اسکن و پاکسازی عفونت از سایر سرورهای بیمارستان الکترونیکی واقع در AIIMS هستند که برای ارائه خدمات بیمارستانی مورد نیاز هستند.