هکرها پس از خودداری بیمارستان فرانسوی از پرداخت باج چند میلیون دلاری، اطلاعات بیمار را فاش کردند.

در یک نقطه، مقامات گفتند تنها فناوری که هنوز کار می کند تلفن است.

مهاجمان سایبری یک ماه پیش از بیمارستان Corbeil-Essonnes در نزدیکی پاریس باج چند میلیون دلاری خواستند، اما این موسسه از پرداخت آن خودداری کرد.

دامین بنکال، محقق امنیت سایبری، که فاش شده و فایل‌ها را دیده است، به خبرگزاری فرانسه گفت که نگرانی این است که مجرمان دیگر اکنون با داده‌هایی که قبلاً فاش شده است، کلاهبرداری کنند.

فرانسوا براون، وزیر بهداشت روز یکشنبه در توییتی نوشت: «من به شدیدترین وجه ممکن افشای غیرقابل توصیف داده های هک شده را محکوم می کنم.

تحلیلگران گفتند که به نظر می رسد تاکتیکی برای تحت فشار قرار دادن بیمارستان باشد، حتی اگر موسسات دولتی توسط قانون فرانسه از پرداخت باج منع شده اند.

این مشکل در فرانسه حاد بوده است، جایی که مقامات اوایل سال گذشته تخمین زدند که مؤسسات مراقبت های بهداشتی به طور متوسط ​​هر هفته با یک حمله مواجه می شوند.

این بیمارستان گفت که هکرها اکنون اسکن های پزشکی و تجزیه و تحلیل های آزمایشگاهی را همراه با شماره امنیت ملی بیماران از بین برده اند.

رئیس جمهور امانوئل ماکرون سال گذشته حملات در طول همه گیری را یک “بحران درون بحران” خواند و یک میلیارد یورو اضافی (تقریبا 7853 کرور روپیه) یا امنیت سایبری را اعلام کرد.

در پاسخ به افشای اطلاعات آخر هفته، بیمارستان دسترسی به سیستم‌های خود را به شدت محدود کرد و به بیماران اعلام کرد هنگام دریافت ایمیل، پیام‌های متنی یا تماس‌های تلفنی بسیار هوشیار باشند.




منبع

مقامات تایید کردند هکرهایی که ماه گذشته یک بیمارستان فرانسوی را فلج کردند و مجموعه ای از داده ها را به سرقت بردند، سوابق شخصی بیماران را به صورت آنلاین منتشر کردند.

بیمارستان‌ها در سراسر جهان با حملات فزاینده‌ای از سوی گروه‌های باج‌افزار مواجه شده‌اند، به‌ویژه از زمانی که همه‌گیری منابع را به نقطه شکست رساند.

هکر به جای فروش گنجینه داده، حداقل بخشی از آن را برای دانلود در «وب تاریک» رها کرده است – بخشی پنهان از اینترنت که برای دسترسی به آن نیاز به نرم افزار خاصی دارد.

در جریان حمله ماه گذشته، بیمارستان کوربیل-اسون خدمات اورژانس خود را تعطیل کرد و بسیاری از بیماران را به موسسات دیگر فرستاد.