هیئت ایالات متحده در ماه فوریه به ممنوعیت TikTok به دلیل نگرانی های امنیت ملی رأی خواهد داد

کمیته دولت ایالات متحده برای سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS)، یک نهاد قدرتمند امنیت ملی، در سال 2020 به ByteDance دستور داد تا TikTok را به دلیل ترس از انتقال داده های کاربران ایالات متحده به دولت چین واگذار کند.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد ماه آینده درباره لایحه‌ای با هدف جلوگیری از استفاده از اپلیکیشن محبوب رسانه‌های اجتماعی TikTok در ایالات متحده رای‌گیری کند، این کمیته روز جمعه تایید کرد.

ماه گذشته، بایدن قانونی را امضا کرد که شامل ممنوعیت استفاده یا دانلود TikTok در دستگاه‌های دولتی توسط کارمندان فدرال می‌شد. بیش از 25 ایالت آمریکا نیز استفاده از TikTok را در دستگاه های دولتی ممنوع کرده اند.

اما ممنوعیت برنامه ویدئویی کوتاه که متعلق به ByteDance است و در بین نوجوانان محبوب است، برای تصویب با موانع قابل توجهی در کنگره مواجه خواهد شد و به 60 رای در سنا نیاز دارد.

TikTok روز جمعه گفت: “خواستار ممنوعیت کامل TikTok رویکردی جزئی به امنیت ملی و رویکردی جزئی در مورد مسائل صنعتی گسترده مانند امنیت داده ها، حریم خصوصی و آسیب های آنلاین است.”

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

مک کال به بلومبرگ نیوز گفت: «نگرانی این است که این برنامه به دولت چین درب پشتی تلفن های ما را می دهد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه از اظهار نظر درباره این لایحه خودداری کرد. ژان پیر گفت: «این توسط (CFIUS) در دست بررسی است، بنابراین من قصد ندارم وارد جزئیات آن شوم.

دولت بایدن در ژوئن 2021 رسما این تلاش را کنار گذاشت. سپس در ماه دسامبر، سناتور جمهوری خواه مارکو روبیو از قانون دو حزبی برای ممنوعیت TikTok پرده برداری کرد، که همچنین تمام تراکنش های هر شرکت رسانه های اجتماعی در چین و روسیه یا تحت نفوذ آنها را مسدود می کند.

TikTok گفت که “بسته ای جامع از اقدامات با لایه های دولتی و نظارت مستقل برای اطمینان از اینکه هیچ درب پشتی در TikTok وجود ندارد که بتوان از آن برای دستکاری پلت فرم استفاده کرد” دارد و تا به امروز تقریباً 1.5 میلیارد دلار (تقریباً 12300 کرور) در این زمینه سرمایه گذاری کرده است. آن تلاش ها

CFIUS و TikTok از سال 2021 با هدف دستیابی به توافقنامه امنیت ملی برای محافظت از داده های کاربران آمریکایی TikTok در حال مذاکره هستند.

در سال 2020، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، تلاش کرد تا کاربران جدید را از دانلود TikTok مسدود کند و سایر تراکنش‌هایی را که عملاً استفاده از این برنامه را در ایالات متحده مسدود می‌کردند، ممنوع کند، اما در یک سری درگیری‌های دادگاه بر سر این اقدام شکست خورد.

این اقدام که توسط مایکل مک کال، نماینده رئیس این پنل، یک جمهوری‌خواه، برنامه‌ریزی شده است، با هدف ارائه ابزار قانونی به کاخ سفید برای ممنوع کردن TikTok به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی ایالات متحده است.

به مدت سه سال، TikTok – که بیش از 100 میلیون کاربر آمریکایی دارد – به دنبال این بود که به واشنگتن اطمینان دهد که اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی قابل دسترسی نیست و محتوای آن توسط حزب کمونیست چین یا هر شخص دیگری تحت نفوذ پکن قابل دستکاری نیست.