هیئت منصفه ایالات متحده می گوید گوگل باید 32.5 میلیون دلار در پرونده ثبت اختراع بلندگوهای هوشمند به Sonos بپردازد.

این پرونده بخشی از مناقشه گسترده مالکیت معنوی بین همکاران سابق است که شامل دعاوی دیگر در ایالات متحده، کانادا، فرانسه، آلمان و هلند است.

هیئت منصفه فدرال سانفرانسیسکو روز جمعه تصمیم گرفت گوگل آلفابت باید 32.5 میلیون دلار (تقریباً 268 کرور) به دلیل نقض یکی از پتنت های سازنده بلندگوهای هوشمند Sonos در دستگاه های صوتی بی سیم خود غرامت بپردازد.

Sonos سال گذشته برنده ممنوعیت واردات محدود برخی از دستگاه های Google از ITC شد، که گوگل درخواست تجدید نظر کرده است.

این شرکت‌ها قبلاً برای ادغام خدمات پخش موسیقی Google مستقر در Mountain View در کالیفرنیا در محصولات Sonos با یکدیگر همکاری کردند. Sonos برای اولین بار از گوگل به دلیل نقض حق ثبت اختراع در لس آنجلس و در کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده در سال 2020 شکایت کرد و غول فناوری را به کپی برداری از فناوری آن در طول همکاری آنها در دستگاه هایی از جمله Google Home و Chromecast Audio متهم کرد.

گوگل با شکایت های ثبت اختراع خود در کالیفرنیا و ITC مقابله کرده است و Sonos را متهم کرده است که فناوری این شرکت فناوری را در بلندگوهای هوشمند خود گنجانده است. Sonos شکایت های گوگل را یک “تاکتیک ارعاب” برای “سرکوب کردن یک رقیب کوچکتر” نامیده است.

یکی از سخنگویان Sonos گفت: این حکم “دوباره تایید می کند که گوگل یک ناقض زنجیره ای از مجموعه پتنت ما است.”

شرکت Sonos مستقر در سانتا باربارا، کالیفرنیا، تقریباً یک پنجم ارزش بازار خود را در اوایل این ماه پس از کاهش پیش‌بینی درآمد خود از دست داد.

یکی از سخنگویان گوگل روز جمعه گفت که این پرونده “یک اختلاف محدود در مورد برخی از ویژگی های بسیار خاص است که معمولا استفاده نمی شوند” و این شرکت در حال بررسی مراحل بعدی خود است. گوگل همچنین گفت که “همیشه فناوری را به طور مستقل توسعه داده و بر اساس شایستگی ایده های ما به رقابت پرداخته است.”


Google I/O 2023 شاهد بود که غول جستجو به طور مکرر به ما گفت که به هوش مصنوعی اهمیت می دهد، در کنار عرضه اولین تلفن تاشو و تبلت با برند پیکسل. امسال، این شرکت قصد دارد اپلیکیشن ها، خدمات و سیستم عامل اندروید خود را با فناوری هوش مصنوعی سوپرشارژ کند. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

© تامسون رویترز 2023