واتس اپ بیش از 23 اکانت را در ماه اکتبر در هند ممنوع کرد، 8.1 لک کاربر را به طور “فعالانه” منع کرد.

در بیانیه واتس‌اپ آمده است که تیمی از تحلیلگران این سیستم‌ها را برای ارزیابی موارد لبه و کمک به بهبود اثربخشی ما در طول زمان تقویت می‌کنند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این گزارش می‌گوید که تشخیص سوء استفاده در سه مرحله از سبک زندگی یک حساب کاربری انجام می‌شود: هنگام ثبت نام، در حین ارسال پیام، و در پاسخ به بازخورد منفی، که ما در قالب گزارش‌ها و مسدود کردن کاربران دریافت می‌کنیم.

به گفته سخنگوی واتس‌اپ، سرویس پیام‌رسانی فوری و صوتی روی آی‌پی واتس‌اپ روز چهارشنبه اعلام کرد که این شرکت در ماه اکتبر بیش از 23 هزار حساب کاربری را مسدود کرده است. در بیانیه ای دیگر، 811000 اکانت از این 23 هزار اکانت پیش از هرگونه گزارشی از سوی کاربران، به طور فعال مسدود شدند.

این سخنگو گفت: “طبق قوانین فناوری اطلاعات 2021، ما گزارش خود را برای ماه اکتبر 2022 منتشر کرده ایم. این گزارش ایمنی کاربر حاوی جزئیات شکایات دریافتی کاربران و اقدامات مربوطه انجام شده توسط WhatsApp و همچنین واتس اپ است. اقدامات پیشگیرانه خود برای مبارزه با سوء استفاده در پلت فرم ما.”

بر اساس بیانیه این شرکت، واتس اپ علاوه بر پاسخگویی و اقدام در مورد شکایات کاربران از طریق کانال شکایت، ابزارها و منابعی را نیز برای جلوگیری از رفتار مضر در این پلتفرم مستقر کرده است. در این بیانیه آمده است: «ما به‌ویژه بر پیشگیری تمرکز کرده‌ایم، زیرا معتقدیم در وهله اول جلوی وقوع فعالیت‌های مضر بسیار بهتر از تشخیص آن پس از وقوع آسیب است».

طبق آخرین گزارش ماهانه، واتس اپ در ماه اکتبر بیش از 23 میلیون اکانت را مسدود کرده است.

در بیانیه‌ای که این شرکت منتشر کرد، ۲۶ میلیون و ۸۵ هزار حساب واتس‌اپ از ۱ تا ۳۰ سپتامبر امسال از سرویس پیام‌رسانی فوری محروم شدند. بیش از 872000 مورد از این حساب ها قبل از هرگونه گزارشی از سوی کاربران، به طور فعال مسدود شدند.

یکی از سخنگویان واتس‌اپ در بیانیه‌ای گفت: «واتس‌اپ در میان سرویس‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده سرتاسر، پیشرو در صنعت در پیشگیری از سوء استفاده است. در طول سال‌ها، ما به طور مداوم در هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های پیشرفته سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. دانشمندان و کارشناسان داده، و در فرآیندها، به منظور ایمن نگه داشتن کاربران خود در پلت فرم خود.”