واحد نیمه هادی ودانتا در گجرات توسط دیوید رید هدایت می شود. برای ساخت تراشه برای تلفن، لپ تاپ

در مصاحبه ای با PTI، آگاروال گفت که این گروه به دنبال شروع تولید نیمه هادی ها در Dholera در گجرات در 2 تا 3 سال است.

قبل از پیوستن به ودانتا، رید با NXP Semiconductors بود، جایی که او معاون اجرایی و مدیر کل عملیات جهانی بود.

او کار خود را در تگزاس اینسترومنتز در سال 1984 آغاز کرد، جایی که به مدت 26 سال در نقش های مختلف رهبری در سراسر جهان خدمت کرد.

ودانتا به دنبال ساخت یک چیپست 28 نانومتری (nm) خواهد بود.

گروه ودانتا پیشتر اعلام کرده بود که این گروه تا سقف 20 میلیارد دلار برای تجارت نیمه هادی در نظر گرفته است و قصد دارد در 10 سال اول 15 میلیارد دلار (تقریبا 124200 کرور) سرمایه گذاری کند.

ودانتا به رهبری آنیل آگاروال روز دوشنبه دیوید رید کهنه کار صنعت را به عنوان رئیس واحد نیمه هادی خود انتخاب کرد که در آن به دنبال سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری (تقریبا 1,65,600 کرور) برای تولید تراشه های ضروری برای تلفن های همراه تا لپ تاپ و تلویزیون است.

این شرکت قصد دارد در ابتدا 40000 ویفر در ماه تولید کند.

همچنین برای راه اندازی یک کارخانه ساخت نمایشگر برای ساخت صفحه نمایش هایی که برای نمایش در دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود، درخواست داده است.

او به عنوان بخشی از ادغام با Freescale Semiconductor به NXP نقل مکان کرد، جایی که او به عنوان معاون ارشد برای عملیات تولید خدمت کرده بود. پیش از این، دیوید معاون و مدیر کل در GlobalFoundries بود.

در سپتامبر 2022، ودانتا تفاهم نامه ای را با دولت گجرات امضا کرد تا اولین واحد فابریک نیمه هادی هند، یک واحد فابریک نمایشگر، و یک واحد مونتاژ و آزمایش نیمه هادی در این ایالت راه اندازی شود.

این نیمه هادی ها به صورت سرمایه گذاری مشترک با شرکت الکترونیک تایوانی فاکسکان ساخته می شوند. ودانتا 63 درصد سهام را در اختیار دارد و مابقی آن با فاکسکان در سرمایه گذاری مشترک است.

او گفت: «ما با 5 میلیارد دلار (نزدیک به 41400 کرور) سرمایه گذاری شروع خواهیم کرد و با گذشت سال ها آن را افزایش خواهیم داد.


سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 23 سامسونگ در اوایل این هفته عرضه شد و گوشی‌های رده بالای این شرکت کره‌ای در هر سه مدل شاهد چند ارتقاء بودند. در مورد افزایش قیمت ها چطور؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع