واحد وام دهی جنسیس شرکت ارزهای دیجیتال با عمیق تر شدن بحران بخش کریپتو برای ورشکستگی اقدام کرد.

جنسیس به عنوان بخشی از پرونده فصل 11 خود، نقشه راهی را برای خروج پیشنهاد کرده است که خواستار چارچوبی برای حل و فصل جهانی همه ادعاها از طریق، و ایجاد یک تراست است که دارایی ها را بین طلبکاران توزیع می کند. در این بیانیه آمده است که این طرح یک فرآیند دوگانه را در تعقیب فروش، افزایش سرمایه و/یا معامله سهام در نظر می گیرد که به کسب و کار امکان می دهد تحت مالکیت جدید ظاهر شود.

در یک بیانیه مطبوعاتی، این شرکت گفته است که تصمیم آن برای تشکیل پرونده ورشکستگی به درستی مورد بررسی قرار گرفته است و به عنوان اولین گام برای روند بازسازی آن عمل خواهد کرد.

در این پست آمده است: “اگر فرآیند بازاریابی منجر به فروش یا افزایش سرمایه نشود، طلبکاران منافع مالکیت در Genesis Global Holdco را دریافت خواهند کرد.” در همین حال، هیئت مدیره جنسیس به عنوان یک کمیته ویژه مستقل، بر روند بازسازی شرکت در آینده نظارت خواهد کرد.

جنسیس در خط بعدی اقدام خود قصد دارد با راه اندازی فرآیند بازاریابی و فروش برای کسب درآمد از دارایی های خود، سرمایه را افزایش دهد. به گفته این شرکت، درآمدهای جمع آوری شده برای جبران خسارت طلبکاران استفاده می شود.

جنسیس که تحت فشار وضعیت بازار قرار داشت، اخراج کارکنان خود را در تلاش برای حفظ تجارت خود اعلام کرده بود. در ماه نوامبر، جنسیس در تلاش برای جمع‌آوری سرمایه بود و از این رو به سرمایه‌گذاران بالقوه هشدار داده بود که اگر تلاش‌هایش به نتیجه نرسد، ممکن است نیاز به اعلام ورشکستگی داشته باشد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

جنسیس، وام‌دهنده ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده که در تلاش بود تا با چالش‌های مالی ناشی از زمستان جاری ارزهای دیجیتال همراه باشد، روز پنجشنبه در منطقه جنوبی نیویورک اعلام ورشکستگی کرد. این شرکت اعلام کرده بود که در ماه نوامبر، پس از تشدید رکود ارزهای دیجیتال، پس از سقوط چشمگیر صرافی کریپتو FTX، برداشت را متوقف می کند. بین اکتبر 2022 و ژانویه 2023، صنعت کریپتو بیش از 200 میلیارد دلار (تقریبا 16,23,571 کرور) از ارزش خود را از دست داده است که دلیل آن شکست پروژه های پشت سر هم و خروج چندین سرمایه گذار است.

این شرکت می‌گوید که هم بدهی‌ها و هم دارایی‌های بین 1 میلیارد دلار (تقریباً 8120 کرور) تا 10 میلیارد دلار (تقریباً 81200 کرور) دارد. جنسیس همچنین ادعا می کند که بیش از 150 میلیون دلار (تقریباً 1218 کرور) پول نقد در دست دارد.

پس از سقوط FTX به دلیل بحران نقدینگی، جنسیس و شرکت مادرش Digital Currency Group (DCG) به مشتریان صرافی رمزنگاری Gemini 900 میلیون دلار (تقریبا 7350 کرور) بدهکار شدند.