ورشکستگی FTX: BitGo تاکنون ۷۴۰ میلیون دلار از دارایی های رمزنگاری شده را بازیابی کرده است، نشان می دهد پرونده های دادگاه

بزرگترین نگرانی برای بسیاری از مشتریان FTX این است که دیگر هرگز پول خود را نخواهند دید. FTX شکست خورد زیرا بنیانگذار و مدیر عامل سابق آن سام بانکمن-فرید و معاونانش از دارایی های مشتری برای شرط بندی در شرکت تجاری نزدیک FTX، Alameda Research استفاده کردند. گزارش شده است که Bankman-Fried به دنبال بیش از 8 میلیارد دلار (تقریبا 65330 کرور روپیه) از سرمایه گذاران جدید برای تعمیر ترازنامه شرکت بود.

این اعداد روز چهارشنبه در پرونده های دادگاه توسط FTX فاش شد، که چند ساعت پس از اعلام ورشکستگی FTX در 11 نوامبر، شرکت نگهبانی ارزهای دیجیتال BitGo را استخدام کرد.

FTX به Bitgo مبلغ 5 میلیون دلار (تقریبا 40 کرور روپیه) و 100000 دلار (تقریباً 81 میلیون روپیه) در ماه برای خدماتش پرداخت می کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

BitGo مستقر در کالیفرنیا سابقه بازیابی و تضمین دارایی ها را دارد. این شرکت پس از شکست صرافی ارزهای دیجیتال Mt. Gox در سال 2014 وظیفه ایمن سازی دارایی ها را بر عهده گرفت. همچنین این شرکت نگهبان دارایی های دولت السالوادور به عنوان بخشی از آزمایش آن کشور در استفاده از بیت کوین به عنوان ارز قانونی است.

شرکتی که وظیفه قفل کردن دارایی‌های صرافی شکست خورده ارزهای دیجیتال FTX را بر عهده دارد، می‌گوید که تاکنون توانسته است ۷۴۰ میلیون دلار (تقریباً 6040 کرور) دارایی را بازیابی و تضمین کند، کسری از میلیاردها دلاری که احتمالاً از خزانه شرکت گم شده است. .

مایک بلشی، مدیرعامل BitGo در ایمیلی گفت: Bankman-Fried ثابت کرد که چیزی به نام تضاد منافع «ایمن» وجود ندارد.

دارایی‌های بازیابی شده نه تنها شامل بیت‌کوین و اتریوم، بلکه مجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال کوچک است که از نظر محبوبیت و ارزش متفاوت هستند، مانند کوین شیبا اینو.

دارایی های بازیابی شده توسط BitGo اکنون در داکوتای جنوبی در جایی که به عنوان “ذخیره سرد” شناخته می شود، قفل شده اند، به این معنی که آنها ارزهای رمزنگاری شده هستند که روی هارد دیسک هایی ذخیره شده اند که به اینترنت متصل نیستند. BitGo خدماتی را ارائه می دهد که تحت قانون داکوتای جنوبی به عنوان “حافظان واجد شرایط” شناخته می شود. اساساً معادل رمزنگاری امانتداری مالی است که حساب‌های جداگانه و سایر خدمات امنیتی را برای قفل کردن دارایی‌های دیجیتال ارائه می‌دهد.

رقم 740 میلیون دلاری (تقریباً 6040 کرور روپیه) مربوط به 16 نوامبر است. BitGo تخمین می زند که مقدار دارایی های بازیابی شده و تضمین شده احتمالاً از آن تاریخ به بالای 1 میلیارد دلار (تقریباً 8170 کرور روپیه) رسیده است.

بلشی گفت: “تجارت، تامین مالی و نگهداری باید متفاوت باشد.”

چندین شرکت رمزنگاری در سال جاری با سقوط ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شکست خورده اند. FTX زمانی که معادل کریپتو یک بانک را تجربه کرد، شکست خورد، و تحقیقات اولیه نشان داد که کارکنان FTX دارایی‌های نگهداری شده برای مشتریان را با دارایی‌هایی که آنها سرمایه‌گذاری می‌کردند، در هم آمیختند.