وزارت دادگستری ایالات متحده از گوگل به دلیل تسلط در تبلیغات دیجیتال شکایت کرد

انجمن صنعت کامپیوتر و ارتباطات، یک لابی بزرگ فناوری، گفت که این شکایت همچنین رقبای آفلاین را که شامل تبلیغات در روزنامه‌ها، تلویزیون و رادیو می‌شوند، در نظر نگرفته است.

مرکز اصلی این پرونده، تسلط گوگل بر تجارت فناوری تبلیغات است، فناوری که شرکت ها برای نیازهای تبلیغات آنلاین خود به آن تکیه می کنند.

ایالات متحده خانه غول های فناوری جهانی گوگل، اپل، آمازون و متا است و تا حد زیادی برای محدود کردن قدرت آنها به دادگاه ها وابسته است.

وزارت دادگستری ایالات متحده روز سه شنبه از گوگل به دلیل تسلط بر بازار تبلیغات آنلاین شکایت کرد و نبرد قانونی جدیدی را علیه غول فناوری مستقر در کالیفرنیا آغاز کرد.

معاملات تبلیغاتی گوگل در سال 2021 بیش از 200 میلیارد دلار (تقریبا 1632830 کرور روپیه) فروش داشته است و با اختلاف زیادی بزرگترین پولساز شرکت مادر آلفابت است.

سخنگوی گوگل در ایمیلی گفت: «دعوای قضایی امروز از سوی وزارت دادگستری تلاش می‌کند تا برندگان و بازنده‌ها را در بخش فناوری تبلیغاتی بسیار رقابتی انتخاب کند».

این پرونده فدرال به دنبال شکایت های ایالتی علیه گوگل است که ادعا می کند به طور غیرقانونی بر بازارهای جستجوی آنلاین، فناوری تبلیغات و برنامه های کاربردی در پلت فرم تلفن همراه اندروید تسلط دارد.

پرونده قبلی موتور جستجوی برتر جهانی گوگل را مورد هدف قرار داد و انتظار می‌رود اواخر امسال به محاکمه برسد.

اولین میچل، تحلیلگر Insider Intelligence گفت: «گوگل باید نگران باشد.

گوگل اضافه کرد که این دعوای حقوقی “در حال دو برابر کردن یک استدلال ناقص است که نوآوری را کند می کند، هزینه های تبلیغات را افزایش می دهد و رشد هزاران کسب و کار کوچک و ناشر را دشوارتر می کند.”

این شکایت افزود: «گوگل از ابزارهای ضدرقابتی، انحصاری و غیرقانونی برای از بین بردن یا کاهش شدید هرگونه تهدیدی که تسلط خود بر فناوری‌های تبلیغات دیجیتال را تهدید می‌کند، استفاده کرده است».

بایدن در اوایل ماه جاری از قانونگذاران جمهوری خواه و دموکرات خواست تا سال ها بن بست سیاسی را بشکنند و قوانینی را تصویب کنند که قوانین سخت گیرانه تری را برای فناوری بزرگ وضع کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

CCIA در بیانیه‌ای گفت: «ادعای دولت مبنی بر اینکه تبلیغات دیجیتال در رقابت با تبلیغات چاپی، پخش و تبلیغات در فضای باز نیست، عقل را به چالش می‌کشد.

این پرونده دومین شکایت فدرال علیه گوگل به دلیل نقض ادعایی ضد تراست و اولین شکایت از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در دو سال پیش بود.

دادستان ها گفتند که گوگل “اکنون” هر دو بخش خرید و فروش بخش مهم را کنترل می کند، به این معنی که سازندگان وب سایت درآمد کمتری دارند و تبلیغ کنندگان بیشتر پرداخت می کنند، در حالی که نوآوری به دلیل فقدان رقبا خفه می شود.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: «گوگل در تعقیب سودهای بیش از حد، آسیب زیادی به ناشران و تبلیغ‌کنندگان آنلاین و مصرف‌کنندگان آمریکایی وارد کرده است».

گوگل انحصار بودن آن را رد کرده و گفته است رقبای خود در بازار تبلیغات آنلاین شامل آمازون، متا مالک فیس بوک و مایکروسافت هستند.

این پرونده توسط وزارت دادگستری (DOJ) در ارتباط با هشت ایالت ایالات متحده آغاز شد: کالیفرنیا، کلرادو، کانکتیکات، نیوجرسی، نیویورک، رود آیلند، تنسی و ویرجینیا.

در این آخرین شکایت، دادستان ها کسب و کار تبلیغاتی بسیار سودآور گوگل را مورد هدف قرار دادند و از آنها خواستند که این تجارت را تجزیه کند تا زمینه بازی برای سایر شرکت ها هموار شود.

گوگل همچنین با یک تحقیق بزرگ در مورد تجارت تبلیغاتی خود در اروپا مواجه است، جایی که کمیسیون اروپا می تواند در اواخر سال جاری علیه این غول اتهامات وارد کند.

نگران باش

ایالات متحده گفت که درآمد به طور غیرقانونی توسط یک انحصار حفظ شده است که “رقابت مشروع را در صنعت فناوری تبلیغات فاسد کرده است.”

او افزود: “تبلیغات بخش عمده درآمدهای آن را تشکیل می دهد و تجارت تبلیغاتی آن به دلیل مقیاس و نحوه ادغام محصولات تبلیغاتی آن به همان اندازه قدرتمند است.”