وزارت مخابرات پیش نویس لایحه مخابرات را با هدف تنظیم خدمات مبتنی بر اینترنت معرفی می کند

علاوه بر OTT، خدمات پخش، پست الکترونیکی، پست صوتی، خدمات ارتباط صوتی، تصویری و داده، خدمات متن صوتی، خدمات ویدئوتکس، خدمات ثابت و سیار، خدمات اینترنت و پهنای باند، خدمات ارتباطی مبتنی بر ماهواره، خدمات ارتباطی مبتنی بر اینترنت، در – خدمات ارتباطی پرواز و دریایی، خدمات ارتباطات بین فردی، خدمات ارتباطی ماشین به ماشین از این پس به عنوان “خدمات مخابراتی” در نظر گرفته می شوند.

در این یادداشت آمده است که بخش مخابرات بیش از 4 میلیون نفر را استخدام می کند و حدود 8 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد.

آخرین تاریخ ارسال نظرات، در صورت وجود، در مورد پیش نویس لایحه، 20 اکتبر 2022 است و ممکن است به نوین کومار، دبیر مشترک مخابرات ایمیل شود.


امروزه خرید یک گوشی هوشمند 5G مقرون به صرفه معمولاً به این معنی است که در نهایت “مالیات 5G” پرداخت می کنید. این برای کسانی که به دنبال دسترسی به شبکه های 5G به محض راه اندازی هستند چه معنایی دارد؟ در قسمت این هفته بدانید. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

هند با 117 کرور مشترک، دومین اکوسیستم بزرگ مخابراتی جهان است.

دولت از طریق لایحه جدید به دنبال تحکیم قانون تلگراف هند، 1885، قانون تلگراف بی سیم، 1933 و قانون سیم های تلگراف (تصرف غیرقانونی) در سال 1950 است.

نقشی که یک چارچوب قانونی قوی می تواند در حصول اطمینان از گسترش پایدار فناوری های جدید مخابراتی ایفا کند.

“چارچوب نظارتی موجود برای بخش مخابرات بر اساس قانون تلگراف هند، 1885 است. ماهیت مخابرات، استفاده از آن و فن آوری های آن از زمان “تلگراف” دستخوش تغییر گسترده ای شده است. جهان استفاده از “تلگراف” را متوقف کرد. 2013،” در یادداشت توضیحی آمده است.

در این لایحه همچنین آمده است که دولت مرکزی از امتیاز انحصاری ارائه خدمات مخابراتی، ایجاد، بهره برداری، نگهداری و گسترش شبکه مخابراتی و زیرساخت های مخابراتی و استفاده، تخصیص و واگذاری طیف برخوردار خواهد بود.



منبع

بر اساس لایحه جدید، در میان بسیاری از خدمات جدید مبتنی بر اینترنت، پلتفرم‌های OTT «خدمات مخابراتی» در نظر گرفته می‌شوند.

سپس نظراتی از سوی ذینفعان و انجمن های صنعتی مختلف دریافت شده است. این وزارت بیشتر نظرات را به دقت بررسی کرده و موضوعات کلیدی زیر ظاهر شده است:

نیاز به یک چارچوب متمایز ورشکستگی که امکان تداوم ارائه خدمات مخابراتی را فراهم کند، تا زمانی که دارنده مجوز کلیه حقوق را پرداخت کند. و

در این بیانیه آمده است که جهان اکنون در عصر فناوری های جدید مانند 4G و 5G، اینترنت اشیاء، صنعت 4.0، ارتباطات M2M و محاسبات لبه موبایل است.

دولت گفت که در حین تهیه پیش نویس، قوانین مربوطه در استرالیا، اتحادیه اروپا، بریتانیا، سنگاپور، ژاپن و ایالات متحده آمریکا نیز به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است.

یادداشت توضیحی لایحه پیشنهادی برای نامگذاری لایحه مخابرات هند، 2022، گفت: این مرکز معتقد است که هند به یک چارچوب قانونی هماهنگ با واقعیت های قرن 21 نیاز دارد.

وزارت ارتباطات یک فرآیند مشاوره عمومی را برای ایجاد یک چارچوب قانونی مدرن و آماده برای آینده آغاز کرد. در ژوئیه 2022، یک مقاله مشاوره در مورد “نیاز به یک چارچوب قانونی جدید حاکم بر مخابرات در هند” منتشر شد و از نظرات دعوت شد.

وزارت ارتباطات (DoT) پیش نویس لایحه جدیدی را ارائه کرده است که از طریق آن دولت به دنبال جایگزینی چارچوب قانونی موجود حاکم بر مخابرات در هند است.

لزوم به روز رسانی نامگذاری و تعاریف اصطلاحات مربوطه در چارچوب قانونی مخابرات.

این لایحه جدید قوانین مربوط به تأمین، توسعه، گسترش و بهره برداری از خدمات مخابراتی، شبکه های مخابراتی و زیرساخت های مخابراتی و واگذاری طیف را تجمیع و اصلاح می کند.

نیاز به منطقی‌سازی چارچوب مجازات، پیش‌بینی مجازات‌های خاص که به وضوح با ماهیت نقض و شدت جرم مرتبط است.

همسویی استانداردهای مخابراتی با استانداردها و بهترین شیوه های بین المللی؛ * اهمیت امنیت سایبری، امنیت ملی و نگرانی های امنیت عمومی، در عین حصول اطمینان از پادمان های قانون اساسی و رویه ای؛

پیش‌نویس لایحه می‌گوید با در نظر گرفتن طیف به‌عنوان یک منبع طبیعی با ارزش و پایان ناپذیر، عنصری از خیر عمومی، اطمینان از مدیریت کارآمد و استفاده از طیف حیاتی است.

شناخت و تصدیق نیاز به یک چارچوب قانونی جدید که برای آینده آماده است.

مقاله مشاوره چارچوب قانونی موجود و مسائل مرتبط با آن را توضیح داد. مقاله مشاوره تکامل مقررات مخابراتی در سایر کشورها را برجسته کرد.

نیاز به اطمینان حقوقی در مورد مدیریت طیف، از جمله مسائل مربوط به استفاده، تخصیص و انتساب، بر اساس این اصل اساسی که طیف یک منبع طبیعی است که باید به گونه‌ای تخصیص داده شود که به بهترین نحو از منافع مشترک تامین شود.