وزیر ایکس 828 درخواست از آژانس های مجری قانون هند و بین المللی در ماه های آوریل تا سپتامبر دریافت کرد.

وزیر ایکس 828 درخواست شکایت از اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI)، اینترپل، در میان سایر آژانس های بین المللی، و سازمان های مجری قانون هند مانند آژانس تحقیقات ملی (NIA)، اداره اجرا (ED) و دفتر مرکزی تحقیقات دریافت کرده است. (CBI)، با توجه به صرافی ارزهای دیجیتال. این درخواست ها در مقابل مجموع 10 میلیون تراکنش طی آوریل-سپتامبر 2022 دریافت شد. گزارش منتشر شده توسط وزیرX گفت که صرافی رکورد خود را در میزان انطباق 100 درصدی برای همه 828 درخواست دریافتی از آژانس های اجرای قانون (LEA) حفظ کرده است.

در این بیانیه آمده است: «ما همچنین برخی از روندهای رایج مشاهده شده در کلاهبرداری های رمزنگاری شده را در این بازه زمانی که کاربران باید از آن آگاه باشند، بیان کرده ایم.

به گفته این سازمان، بیشترین تعداد درخواست‌ها از سوی تنظیم‌کننده‌ها و سازمان‌های مجری قانون در ماهاراشترا بوده است. نقل و انتقالات غیرقانونی وجوه، کلاهبرداری های رمزنگاری، تقلب و جعل رایج ترین انواع جرایم گزارش شده بودند که شبیه کلاهبرداری در بخش مالی سنتی است.

WazirX به همکاری خود با TRM Labs، یک پلتفرم انطباق دارایی دیجیتال مجازی، برای حفظ و افزایش تلاش های امنیتی خود ادامه داده است. همچنین با Chainalysis، پلتفرمی برای تجزیه و تحلیل داده های بلاک چین، همکاری کرد. WazirX همچنین با دیگر بازیگران صنعت در کشور دست به دست هم داد تا یک گروه جدید حمایت از کریپتو به نام Bharat Web3 Association (BWA) تشکیل دهد.

وزیر ایکس با ارائه تمام جزئیات، اطلاعات و اسناد لازم درباره شرکت های متهم که از پلتفرم وزیرX استفاده می کردند، با بازرسان همکاری کرد. پس از یک بررسی عمیق داخلی، وزیرX متوجه شد که اکثر کاربرانی که اطلاعات آنها توسط ED جستجو شده بود قبلاً توسط وزیرX در داخل به عنوان مشکوک شناسایی شده بودند و در سال های 2020-2021 مسدود شده بودند. با توجه به همکاری فعال تمدید شده توسط وزیرX و چک های فعال ضد پول شویی (AML)، کاربران مشکوک شناسایی شدند.

این گزارش ابتکارات این شرکت را در افزایش آگاهی در مورد Web3، کمک به مجریان قانون در شناسایی بازیگران بد و اجرای یک فرآیند ورود کاملاً اثبات شده برای تضمین امنیت کاربران برجسته می‌کند.

“ما هنوز راهی برای جلوگیری از خطرات امنیتی در کریپتو داریم. سطح آگاهی در مورد کریپتو باید به کاربردهای نامطلوب آن نیز گسترش یابد. تنها در این صورت است که پذیرش جریان اصلی می تواند در محیطی با اعتماد صورت گیرد. ما به تلاش های خود برای آموزش ادامه خواهیم داد. هندی‌ها در مورد رمزارزها هستند و از قانون‌گذاران پیروی می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که هر گونه کلاهبرداری با دارایی‌های دیجیتال مجازی مقابله می‌شود.» Nischal Shetty، مدیرعامل و بنیانگذار وزیرX.

در این مدت بیش از 700 حساب مسدود شده است. اکثر آنها به دلیل درخواست های کاربران بود.

طبق این گزارش، در یک مورد اخیر، یک راکت بیت کوین که از دهلی اداره می شد، با هشدار پلیس اتریش مورد توجه CBI قرار گرفت. افراد متقلب به عنوان افسران یوروپل و سایر سازمان های مجری قانون ظاهر شدند تا به قربانیان خود بگویند که هویت آنها به سرقت رفته و برای تجارت مواد مخدر استفاده شده است. جنایتکاران اتباع خارجی را به همین منظور هدف قرار می دهند. تیم حقوقی وزیر ایکس، با کمک Chainalysis، با CBI در این مورد همکاری کرد تا عملیات را مسدود کند. آنها حساب هایی را شناسایی کردند که برای انجام این راکت مورد استفاده قرار می گرفت و از برداشت دارایی هایی که از روند کیفری به دست آمده بود جلوگیری کردند.

در حادثه ای دیگر، تیم حقوقی به پلیس کلکته در دستگیری مجرمانی که از طریق یک پلتفرم بازی موبایلی از مردم کلاهبرداری می کردند، کمک کردند. در این مورد، از طریق پلتفرمی به نام e-nuggets، مبلغ زیادی پول از مردم جمع آوری شد. سپس مجرمان برداشت پول را غیرفعال کردند و همچنین تمام داده ها را از برنامه حذف کردند. WazirX به ED کمک کرد تا دارایی های رمزنگاری شده را به ارزش 12.83 کرور روپیه مسدود کند.

برخی از آژانس های مجری قانون هند و خارجی که وزیر ایکس در این دوره با آنها کار کرده است عبارتند از: آژانس تحقیقات ملی، اداره اجرا، سلول های جنایات سایبری ایالتی، تلفیق اطلاعات و عملیات استراتژیک (IFSO) دهلی، گروه ویژه، اداره کنترل مواد مخدر، پلیس بوپال، شعبه جرم و جنایت و CID، اداره پلیس تورنتو، اداره تحقیقات فدرال (FBI)، آژانس های پلیس آلمان، پلیس بریتانیا، اینترپل، پلیس هلند، پلیس اتریش، یوروپل و غیره.

در تلاش مستمر خود برای ارائه شفافیت به کاربران و حفاظت از دارایی های آنها، ویرایش سوم گزارش شفافیت را راه اندازی کرد.

وزیر ایکس همچنین این روش را تغییر داد تا یک درخواست اجرای قانون را مطرح کند. برای ارائه درخواست اجرای قانون طبق مقررات مربوطه قانون، درخواست کننده باید یک مأمور اجرای قانون یا یک مقام دولتی باشد که مجاز به جمع آوری شواهد در ارتباط با تحقیقات یا ارائه درخواست رسمی اجرای قانون است.

در Bandra، بمبئی (ماهاراشترا)، تیم WazirX به شناسایی کیف پول‌های مرتبط با برنامه‌های وام چینی کمک کرد که برای فریب دادن مردم از طریق تراکنش‌های جعلی استفاده می‌شدند. این تیم از نزدیک با آژانس مجری قانون برای شناسایی متهمان و مسدود کردن عملیات آنها با استفاده از رمزارز همکاری کرد.

چند ماه پیش، گروهی از تبهکاران اهل غازی آباد، اوتار پرادش، یک اپلیکیشن تجارت جعلی پیچیده ساختند تا مشتریان را فریب دهند و آنها را با مبالغ هنگفتی فریب دهند. وزیرX به پلیس غازی آباد در شناسایی هویت هایی که با مجرمان مرتبط بود و منجر به دستگیری آنها شد، کمک کرد.

آنها می توانند از شناسه ایمیل رسمی نیروی انتظامی به همراه یک درخواست کتبی معتبر به legal@wazirx.com ایمیل ارسال کنند.

در یکی از اولین پرونده‌های دارایی نامتناسب مربوط به کریپتو، وزیرX به پلیس Bhubaneswar کمک کرد تا حساب‌های رمزنگاری یک مهندس را شناسایی کند که سرمایه‌گذاری‌های خود را در دارایی‌های دیجیتال فاش نکرد. پس از بررسی دقیق تیم، مشخص شد که او دارای 50 کیف پول ارز دیجیتال و سرمایه گذاری به ارزش روپیه است. 2 کرور

صرافی روز دوشنبه سومین ویرایش گزارش شفافیت خود را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، تنها 0.008 درصد از کل معاملات در این مدت توسط سازمان‌های مجری قانون گزارش یا بررسی شده است. از 828 درخواست دریافتی، 764 مورد توسط سازمان های مجری قانون هند بود، در حالی که سازمان های خارجی 64 درخواست را ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، حدود 40 درصد از کلاهبرداری‌ها در طرح‌های پونزی و کلاهبرداری‌های مهندسی اجتماعی، 34.7 درصد موارد از نوع جعل هویت، 21.1 درصد موارد در کلاهبرداری‌های فیشینگ/ایردراپ و 4.2 درصد در دسته‌های دیگر است. .

WazirX یک دوره آموزشی در زمینه فناوری بلاک چین برای آموزش افراد راه اندازی کرد. این با همکاری Gurukula Kangri در Haridwar، دانشگاهی که طبق کمیسیون کمک هزینه های دانشگاه (UGC) شناخته می شود، انجام شد. از زمان شروع، این دوره بیش از 20000 ثبت نام کرده است. ما اخیراً گواهی پایان کار را به بیش از 400 نفر اعطا کردیم. 7.4 درصد از آنها زن بودند. اوتار پرادش بیشترین تعداد ثبت نام در این برنامه (25.4 درصد) را در بین تمام ایالت های شرکت کننده مشاهده کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع