ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، می‌گوید «آدرس‌های مخفیانه» می‌توانند حریم خصوصی را برای تراکنش‌های بلاک چین به ارمغان بیاورند.

این آدرس‌ها که در سرویس‌های نام اتریوم (ENS) ثبت شده‌اند، می‌توانند ناشناس بودن را به تراکنش‌های همتا به همتا دارایی‌های دیجیتال اضافه کنند.

«فرض کنید که آلیس می خواهد یک دارایی برای باب بفرستد. وقتی باب دارایی را دریافت می‌کند، نمی‌خواهد تمام دنیا بدانند که این او بوده که آن را به دست آورده است. پنهان کردن این واقعیت که یک انتقال اتفاق افتاده است غیرممکن است. آدرس مخفیانه آدرسی است که می تواند توسط آلیس یا باب ایجاد شود، اما فقط می تواند توسط باب کنترل شود. پس از آن آلیس می‌تواند هر دارایی را که می‌خواهد به این آدرس بفرستد و باب کنترل کامل روی آنها خواهد داشت.» بوترین در یک پست وبلاگ توضیح داد.

بلاک چین اتریوم، که به عنوان تجاری ترین شبکه دفتر کل توزیع شده در جهان معرفی می شود، برای به روز رسانی های بیشتری آماده است که آن را برای استفاده های بهتر در آینده کالیبره می کند. ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اعلام کرده است که «حریم خصوصی» «آخرین چالش باقی‌مانده» برای بلاک چین است که در روزهای آینده تنظیم خواهد شد. بوترین از آدرس‌های مخفیانه به عنوان راه‌حل بالقوه‌ای نام برده است که می‌تواند از تمام اطلاعات ذخیره‌شده در بلاک چین عمومی محافظت کند.

اتریوم یک بلاک چین عمومی است که تراکنش های میلیارد دلاری را پردازش می کند. هر کسی می‌تواند تاریخچه تراکنش‌های بلاک چین اتریوم را در Etherscan، که یک پلتفرم کاوشگر بلاک و تجزیه و تحلیل است، مشاهده کند.

بلاک چین اتریوم سال گذشته انتقال از مدل استخراج انرژی بر انرژی خود را به مدل PoS کارآمد انجام داد. نام اتریوم بازسازی شده و سبز “Merge” است.

“به طور پیش فرض، هر چیزی که روی یک بلاک چین عمومی قرار می گیرد عمومی است. بوترین در یک پست وبلاگ نوشت: استفاده از کل مجموعه برنامه‌های اتریوم شامل عمومی کردن بخش قابل توجهی از زندگی شما برای دیدن و تجزیه و تحلیل آن است.

استفاده از آدرس‌های مخفیانه، سوابق تراکنش‌ها را در اتریوم حفظ می‌کند و در عین حال حریم خصوصی بین طرف‌های تراکنش را در بلاک چین عمومی حفظ می‌کند.

در مارس 2023، اتریوم به‌روزرسانی شانگهای را در شبکه خود پیاده‌سازی می‌کند که به افرادی که توکن‌های اتر را به اشتراک گذاشته‌اند اجازه می‌دهد تا اعتبار بلاک چین را تأیید کنند، توکن‌های خود را خارج کنند. تخمین زده می شود که 22.38 میلیارد دلار (تقریبا 1,82,520 کرور) توکن های اتر در حال حاضر در بلاک چین سهام دارند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در حال حاضر، مشخص نیست که توسعه دهندگان اتریوم چه زمانی ویژگی آدرس مخفیانه را در سطح انبوه برای بلاک چین باز کنند. با این حال، بوترین هشدار داده است که اجرای آدرس های مخفیانه می تواند هزینه های گاز را برای هر انتقال افزایش دهد.

آدرس های مخفی چیست؟