پاسخ ایلان ماسک به شکایت توییتر تا جمعه علنی می شود

صدراعظم Kathaleen St. Jude McCormick چهارشنبه یک کنفرانس تلفنی سریع قبل از موافقت با توییتر برگزار کرد و دستور داد که پرونده عمومی تا ساعت 5 بعد از ظهر جمعه ثبت شود. بسته به زمانی که وکلای توییتر بررسی خود را تکمیل می کنند، ممکن است زودتر ثبت شود.

قاضی روز چهارشنبه اعلام کرد، پاسخ ایلان ماسک به شکایت توییتر به دلیل تلاش او برای انصراف از قرارداد 44 میلیارد دلاری (تقریبا 337465 کرور) برای خرید این شرکت رسانه اجتماعی، حداکثر تا عصر روز جمعه علنی خواهد شد.

وکلای توییتر استدلال کردند که قوانین دادگاه مستلزم سپری شدن پنج روز کاری قبل از ثبت نسخه عمومی پرونده ماسک است.

سهام توییتر چهارشنبه با قیمت 41 دلار (تقریباً 3250 روپیه) بسته شد که بالاترین قیمت 52 هفته اخیر 69.81 دلار (تقریباً 4900 روپیه) بود.

ماسک، در ماه ژوئیه نشان داد که می‌خواهد از این معامله عقب‌نشینی کند، که باعث شد توییتر شکایتی را تنظیم کند تا او را به توافقنامه «فروشنده پسند» نگه دارد.

ادوارد میچلتی، وکیل ماسک، استدلال کرد که وکلای توییتر قوانین دادگاه را اشتباه تفسیر می کنند. وکلای ماسک همچنین می گویند هیچ اطلاعات محرمانه ای در پرونده ماسک وجود ندارد که باید از عموم پنهان شود.

ماسک یا توییتر مستحق دریافت 1 میلیارد دلار (تقریبا 7963 کرور روپیه) هزینه جدایی خواهند بود اگر طرف مقابل مسئول شکست این توافق شناخته شود. با این حال، توییتر بیشتر می‌خواهد و به دنبال حکم دادگاه برای «عملکرد خاص» است که ماسک را به دنبال کردن این قرارداد هدایت می‌کند.




منبع

ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، در ماه آوریل موافقت کرد که توییتر را بخرد و آن را خصوصی کند، با پیشنهاد 54.20 دلار (تقریباً 4200 روپیه) هر سهم و متعهد شدن به کاهش نظارت بر محتوای شرکت و ریشه‌کن کردن حساب‌های جعلی.

وکلای ماسک می خواستند نسخه عمومی پاسخ و دعوای متقابل خود را چهارشنبه در دادگاه دلاور ارائه کنند. اما وکلای توییتر شکایت کردند که به زمان بیشتری برای بررسی و اصلاح بالقوه پرونده مهر و موم شده ماسک نیاز دارند و گفتند که این پرونده “به طور گسترده” به اطلاعات داخلی توییتر و داده های داده شده به ماسک اشاره دارد.

میچلتی نوشت: «توئیتر نباید اجازه داشته باشد که طرف داستانی را که نمی‌خواهد به طور عمومی افشا شود، دفن کند.

کوین شانون، وکیل توییتر نوشت: «موارد کمی به اندازه این مورد توجه عمومی را به خود جلب می کند، و توییتر به تعهد این دادگاه برای اطمینان از حداکثر دسترسی عمومی به دادرسی خود توجه دارد. توییتر علاقه ای به پیشنهاد اصلاحات بیشتر از آنچه لازم است برای درخواست پاسخگوی متهمان ندارد.

ماسک می‌گوید توییتر نتوانسته اطلاعات کافی در مورد تعداد حساب‌های جعلی موجود در سرویس خود را به او ارائه دهد. توییتر استدلال می‌کند که ماسک، مدیرعامل شرکت تولیدکننده خودروهای الکتریکی و انرژی خورشیدی تسلا، عمداً در تلاش است تا این معامله را متوقف کند، زیرا شرایط بازار بدتر شده است و خرید دیگر منافع او را تامین نمی‌کند.