پانل ناسا در حال مطالعه پدیده های هوایی ناشناس، مشاهده یوفو برای برگزاری اولین نشست عمومی قبل از گزارش

رئیس دفتر حل و فصل ناهنجاری همه دامنه (AARO) تازه تاسیس پنتاگون گفته است که وجود حیات بیگانه هوشمند منتفی نیست، اما هیچ مشاهده ای شواهدی مبنی بر منشاء فرازمینی ارائه نکرده است.

تلاش‌های موازی ناسا و پنتاگون – که هر دو با ظاهری نظارت عمومی انجام شده‌اند – نقطه عطفی را برای دولت پس از دهه‌ها صرف انحراف، بی‌اعتبار کردن و بی‌اعتبار کردن مشاهده اشیاء پرنده ناشناس یا بشقاب پرنده‌ها که به دهه 1940 بازمی‌گردد، نشان می‌دهد.

در بیانیه های اخیر خود، آژانس چین و چروک بالقوه جدیدی را برای خود مخفف UAP ارائه کرد و از آن به عنوان مخفف “پدیده های نابهنجار ناشناس” یاد کرد. این نشان می‌دهد که مشاهدات غیر از آنهایی که در هوا به نظر می‌رسند، ممکن است شامل شوند.

این هیئت 16 عضوی، که متخصصان رشته‌های مختلف از فیزیک گرفته تا اختر زیست‌شناسی را گرد هم می‌آورد، در ژوئن گذشته برای بررسی مشاهده‌های یوفوهای طبقه‌بندی نشده و سایر داده‌های جمع‌آوری‌شده از بخش‌های دولتی و تجاری غیرنظامی تشکیل شد.

یک هیئت ناسا که سال گذشته برای بررسی آنچه که دولت آن را «پدیده‌های هوایی ناشناس» می‌نامد، که معمولاً بشقاب پرنده‌ها نامیده می‌شود، تشکیل شد، قرار بود اولین نشست عمومی خود را در روز چهارشنبه، پیش از گزارشی که در هفته‌های آینده ارائه می‌شود، برگزار کند.

با این حال، ناسا در اعلام نشست روز چهارشنبه گفت که آژانس فضایی UAP ها را “به عنوان رصد رویدادهایی در آسمان که نمی توان آنها را به عنوان هواپیما یا پدیده های طبیعی شناخته شده از دیدگاه علمی شناسایی کرد” تعریف می کند.

© تامسون رویترز 2023


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این پانل اولین تحقیقی است که تحت نظارت آژانس فضایی ایالات متحده در مورد موضوعی انجام شده است که زمانی دولت آن را در اختیار انحصاری و مخفیانه مقامات نظامی و امنیت ملی قرار داده بود.

ناسا در ژوئن گذشته در اعلام تشکیل این پانل گفت: “هیچ مدرکی وجود ندارد که UAP ها منشا فرازمینی داشته باشند.”

در حالی که برخی مأموریت علمی ناسا را ​​نویدبخش رویکردی بازتر به موضوعی می‌دانستند که مدت‌ها توسط نهادهای دفاعی به عنوان تابو تلقی می‌شد، آژانس فضایی ایالات متحده از همان ابتدا اعلام کرد که به سختی به هیچ نتیجه‌ای می‌رسید.

اصطلاح بشقاب پرنده که مدت ها با مفاهیم بشقاب پرنده و بیگانگان همراه بود، در اصطلاح دولتی با “UAP” جایگزین شده است.

مطالعه ناسا جدا از تحقیقات جدید رسمی شده مبتنی بر پنتاگون در مورد پدیده های هوایی ناشناس یا UAP است که در سال های اخیر توسط هوانوردان نظامی مستند شده و توسط مقامات دفاعی و اطلاعاتی ایالات متحده تجزیه و تحلیل شده است.

ناسا در اعلام این نشست گفت: تمرکز جلسه عمومی چهار ساعته چهارشنبه “برگزاری مذاکرات نهایی قبل از انتشار گزارشی توسط تیم مطالعات مستقل آژانس در تابستان امسال است.”

مقامات دفاعی ایالات متحده گفته اند که فشارهای اخیر پنتاگون برای تحقیق در مورد چنین مشاهداتی منجر به صدها گزارش جدید شده است که در دست بررسی هستند، اگرچه اکثر آنها به عنوان غیرقابل توضیح طبقه بندی می شوند.