پاول دوروف، مدیر اجرایی هندس، تلگرام می‌تواند بازاری برای نام‌های دامنه جذاب راه‌اندازی کند.


پاول دوروف، موسس آن، گفت که تلگرام به زودی می تواند یک بازار برای آدرس های حراج ارائه دهد. دوروف در پستی در کانال تلگرام شخصی خود که دارای 651000 مشترک است، پیشنهاد کرد که میلیون ها آدرس تلگرام رزرو شده می توانند به عنوان دارایی در بلاک چین به حراج گذاشته شوند. دوروف نوشت که او از فروش اخیر شبکه باز (TON) از بیش از 2000 نام دامنه ‘.ton’ الهام گرفته است – فروش مجموعاً 2,392,002 Toncoin که هر یک از آنها به قیمت 1.33 دلار (تقریباً 100 روپیه) معامله می شود. نوشتن، خالص تقریباً 3 میلیون دلار (تقریباً 24 کرور).

او گفت: تصور کنید تلگرام با ۷۰۰ میلیون کاربر چقدر می‌تواند موفق باشد اگر نام‌های کاربری رزرو شده @، لینک‌های گروه و کانال را به حراج بگذاریم.

دوروف پیشنهاد کرد که تلگرام می‌تواند از فناوری مشابه برای راه‌اندازی بازار جدیدی استفاده کند که می‌تواند برای خرید و فروش «آدرس‌های جذاب t.me مانند @storm یا @royal و نام‌های کاربری چهار حرفی» استفاده شود.

“این یک پلت فرم جدید ایجاد می کند که دارندگان نام کاربری می توانند آنها را در معاملات محافظت شده به طرف های ذینفع منتقل کنند – با مالکیت تضمین شده بر روی بلاک چین از طریق قراردادهای هوشمند NFT. سایر عناصر اکوسیستم تلگرام، از جمله کانال ها، استیکرها یا ایموجی ها نیز می توانند بعدا به بخشی از این بازار تبدیل شوید.”

اگرچه TON در ابتدا توسط تلگرام طراحی شده بود، کنترل بلاک چین در ژوئن 2020 به جامعه شبکه باز واگذار شد. این شرکت مجبور شد به عنوان بخشی از یک معامله تسویه حساب با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مالکیت خود را از دست بدهد. شکایت از تلگرام به دلیل انجام فروش اوراق بهادار ثبت نشده به مبلغ 1.7 میلیارد دلار در قالب توکن های GRAM.

گفتنی است، تلگرام همچنان از نزدیک با بلاک چین TON درگیر است. این پلتفرم پیام‌رسان اکنون به کاربران امکان می‌دهد مستقیماً Toncoin را از طریق ربات‌هایی که فعالیت‌های روی پلتفرم را خودکار می‌کنند، مبادله کنند. اگرچه تلگرام به این ربات ها اجازه می دهد، اما لزوما آنها را تایید نمی کند.

اولین حراج‌ها در TON DNS در 30 جولای آغاز شد و مانند دامنه‌های «.eth» سرویس نام اتریوم (ENS)، نوع «.ton» به کاربران اجازه می‌دهد تا به روشی ساده و بدون نیاز به تایپ طولانی به برنامه‌های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشند. رشته ای از حروف و اعداد از آدرس کیف پول آنها.




منبع