پاکستان تا سال 2025 CBDC را دریافت می کند، بانک دولتی پاکستان متعهد به پذیرش فناوری بلاک چین می شود

پاکستان در حال تسریع تلاش ها برای گسترش CBDC خود در دو سال آینده است. بانک مرکزی این کشور، بانک دولتی پاکستان (SBP)، تصمیم گرفته است تا موسسات پول الکترونیکی (EMI) را برای صدور پول الکترونیکی برای تسهیل پرداخت های دیجیتال انتخاب و مجوز دهد. CBDC (ارز دیجیتال بانک مرکزی) نمایش دیجیتالی یک ارز فیات است که در فناوری بلاک چین پشتیبانی می شود و سوابق تراکنش را غیرقابل تغییر و شفاف می کند. طبق گزارش‌ها، این کشور در ماه ژانویه سه کمیته فرعی تشکیل داده بود تا قبل از اینکه کشور موضع خود را در مورد قانونی‌سازی کریپتو نهایی کند، بخش کریپتو را از همه زوایا بررسی کند.

بانک‌های مرکزی هر دو کشور از ممنوعیت‌های بخش کریپتو حمایت کردند، اما در حال حاضر مشارکت‌کنندگان فعالی در تدوین قوانین مربوط به کریپتو هستند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

هند و پاکستان هر دو در تلاش هستند تا قوانینی را در مورد بخش کریپتو تدوین کنند و در عین حال توسعه CBDC مربوطه خود را افزایش دهند.

عرب نیوز پاکستان به نقل از جمیل احمد، معاون فرماندار SBP گفت: “این مقررات مهم گواهی بر تعهد SBP به باز بودن، پذیرش فناوری و دیجیتالی کردن سیستم مالی ما است.”

این پیشرفت توسط اسد عمر، وزیر دارایی پاکستان تایید شده است. طبق گزارش‌ها، او خاطرنشان کرد که فعالیت در بخش رو به رشد بلاک چین، تجارت و صنایع بازرگانی کشور را قدرتمند می‌کند، در حالی که بخش فین‌تک آن را در رقابت با سایر کشورها قرار می‌دهد.

گزارش Chainalysis در ماه سپتامبر اعلام کرد، در میان عدم قطعیت های قانونی، هند و پاکستان که به ترتیب دومین و سومین پذیرنده ارزهای دیجیتال در جهان بودند به ترتیب به رتبه های چهارم و ششم سقوط کرده اند.

دولت پاکستان دو قانون را برای EMI ها وضع کرده است که با کمک بانک جهانی تدوین شده است. قوانین، EMI ها را ملزم می کنند تا اقدامات ایمنی، مقررات ضد پولشویی و فعالیت های انطباق با سازمان های مجری قانون را قبل از ورود به اکوسیستم CBDC کشور افشا کنند.

رسانه های محلی در آن زمان گزارش داده بودند که در ژانویه امسال، سه کمیته فرعی در پاکستان برای بررسی بخش کریپتو از همه زوایای قبل از نهایی کردن موضع این کشور در مورد قانونی شدن رمزارزها تشکیل شد.

SBP ابتکار پاکستان برای آزمایش CBDC خود را گواهی بر گشودگی این کشور نسبت به فناوری های جدیدتر خوانده است.