پذیرش سریع خودروهای برقی در هند افزایش انتظارات که تقاضای سوخت می تواند زودتر به اوج برسد

پیشرفت هند با مقایسه جهانی اندک است، با این حال، خودروهای برقی ثبت شده در سال گذشته سه برابر شده و از سال 2021 به 1.01 میلیون دستگاه رسیده است که بیشتر آنها دو و سه چرخ هستند.

علیرغم شتاب جدید در هند، این سوال برای این کشور مطرح است که آیا در نهایت برای از بین بردن وابستگی به سوخت های فسیلی کافی خواهد بود؟

پالایشگاه های دولتی هند که بر خرده فروشان سوخت تسلط دارند، قصد دارند تا سال 2024 تاسیسات شارژ خودروهای برقی را در بیش از 22000 جایگاه سوخت و بزرگراه راه اندازی کنند.

نایارا انرژی انتظار دارد 15 تا 20 واحد جدید پتروشیمی در دهه آینده راه اندازی شود.

Dylan Sim، تحلیلگر بازار نفت در FGE گفت: «زیرساخت شارژ محدود، تولید پایین خودروهای برقی داخلی و هزینه بالای باتری EV برخی از موانع کلیدی در حفظ جذب قوی EV در دراز مدت هستند.

برخی از تحلیلگران و شرکت کنندگان در صنعت می گویند، رشد صنعت سریعتر از پیش بینی شده به این معنی است که مصرف بنزین هند زودتر از آنچه قبلا تصور می شد به اوج خود خواهد رسید و شرکت های نفتی بزرگ را مجبور به تسریع برنامه های انتقال به خطوط تجاری جایگزین، به ویژه افزایش تولید پتروشیمی، می کند.

خودروهای برقی، کامیون

در حالی که خودروهای الکتریکی تنها 1 درصد از 3 میلیون خودروی فروخته شده در سال را تشکیل می دهند، دهلی نو می خواهد این میزان را تا سال 2030 به 30 درصد افزایش دهد و طیف وسیعی از سیاست ها را برای رسیدن به این هدف معرفی کرده است، از جمله معافیت های مالیاتی برای مصرف کنندگان.

هند، یکی از بازارهای نفتی در حال رشد سریع در جهان، در پذیرش خودروهای برقی از همتایان اصلی اقتصادی خود در اروپا و آسیا عقب افتاده است، اما اکنون فروش در حال افزایش است و سرمایه گذاری در تولید خودروهای جدید و زیرساخت های انرژی شتاب می گیرد.

شرکت او در حال حاضر 80 ایستگاه تعویض باتری برای دو و سه چرخ در دهلی دارد و قصد دارد تا 200 تا مارس راه اندازی کند.

Chetan Maini، رئیس Sun Mobility، که راه‌حل‌های تحرک الکتریکی را ارائه می‌کند، گفت: کامیون‌های کوچکتر هند، از جمله سه چرخ، احتمالاً با توجه به مزیت هزینه‌ای برای تجارت الکترونیک و شرکت‌های تحویل، در مراحل اولیه انتقال خواهند بود.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بخش خصوصی نیز امید گاوهای برقی را فراهم می کند.

دباسیش میشرا، شریک انرژی، گفت: «پیش‌بینی می‌کردیم که اوج تقاضا برای بنزین در حدود سال‌های 2040 تا 2045 زودتر باشد، اما با توجه به روند و سرعت توسعه اکوسیستم اطراف خودروهای الکتریکی، اوج تقاضا در اواسط دهه 2030 خواهد بود. دیلویت هند به رویترز گفت، منابع و صنایع. او انتظار دارد که تقاضای دیزل تقریباً همزمان با بنزین به اوج خود برسد.

این منبع که به دلیل اینکه مجاز به صحبت با رسانه ها نیست، گفت: پالایشگاه ها در حال سرمایه گذاری در یکپارچه سازی پتروشیمی برای مقابله با کاهش احتمالی تقاضای سوخت هستند.

او گفت که در حال حاضر حدود 90 درصد تقاضای پتروشیمی هند توسط چین تامین می شود، بنابراین تغییر پالایشگاه های هندی به سمت نیازهای شیمیایی داخلی می تواند به طور چشمگیری پویایی عرضه را تغییر دهد.

صنایع ریلاینس، اپراتور بزرگترین مجتمع پالایشی جهان، قصد دارد 9.38 میلیارد دلار (تقریبا 76500 کرور روپیه) برای گسترش تجارت شیمیایی خود سرمایه گذاری کند، در حالی که گروه اسار قصد دارد یک روپیه را راه اندازی کند. مجتمع پتروشیمی 40000 کرور در شرق هند.

خودروسازان محلی مانند تاتا موتورز و ماهیندرا سرمایه گذاری های بزرگی انجام داده اند در حالی که بازیگران خارجی مانند کیا و بی وای دی مدل های ممتاز را برای بازار هند معرفی کرده اند.

سرویس حمل و نقل سواری Blusmart که مقر آن در گوروگرام است و دارای ناوگان 3000 خودروی برقی است، رشد سریعی داشته است.

حدود 40 درصد از تقاضای سوخت هند به گازوئیل است که بیشتر توسط کامیون ها استفاده می شود.

چین در حال حاضر بر تولید جهانی خودروهای برقی تسلط دارد و پذیرش داخلی خودروهای انرژی جدید به خوبی پیشرفت کرده است. انجمن خودروهای مسافری چین انتظار دارد فروش خودروهای انرژی جدید، عمدتاً خودروهای برقی، در سال جاری به 8.5 میلیون دستگاه یا 36 درصد از کل فروش جدید برسد.

ماینی گفت: «فرصت بزرگی تا سال 2030 در بخش حمل و نقل به وجود خواهد آمد زیرا اقتصاد هزینه بسیار خوب عمل خواهد کرد.»

یکی از بنیانگذاران آن پونیت گویال به رویترز گفت که اکنون 500000 سفر ماهانه ارائه می دهد که از حدود 35000 سفر در سال 2019 افزایش یافته است.

جذب سریع خودروهای برقی در بازار نوپا هند باعث شده است تا در مورد نیازهای بلندمدت سوخت این کشور تجدید نظر شود زیرا پالایشگاه‌های سومین اقتصاد بزرگ آسیا به دور شدن از تولید نفت سرعت می‌بخشند.

پالایشگاه های هندی میلیاردها دلار برای افزایش ظرفیت پتروشیمی سرمایه گذاری می کنند. ایندین اویل، بزرگترین پالایشگاه کشور، ظرفیت پتروشیمی در پالایشگاه پانیپات خود را 13 درصد افزایش می دهد و کارخانه های جدید مرتبط با پالایشگاه های پارادیپ و گجرات خود را ایجاد می کند. من

یک منبع صنعتی در یک پالایشگاه مستقر در هند به رویترز گفت که کاهش تقاضای سوخت تا حدود سال 2030 با تثبیت فناوری های EV در مقایسه با پیش بینی قبلی در دهه 2040 کاملاً قابل مشاهده خواهد بود و افزود که بخش حمل و نقل سنگین کمی بعد شاهد تغییرات خواهد بود.