پرداخت 56 میلیارد دلاری تسلا ایلان ماسک پیش از برنامه ریزی برای بازسازی توییتر محاکمه می شود


در حالی که ایلان ماسک درگیر بازنگری اساسی توییتر است، این کارآفرین به محاکمه می رود تا از بسته پرداختی تسلا رکورد 56 میلیارد دلاری (تقریباً 4590 کرور روپیه) خود در برابر ادعاهایی که به ناحق او را ثروتمند می کند بدون نیاز به حضور تمام وقت او در خودروساز، دفاع کند.

یکی از سهامداران تسلا به دنبال لغو قرارداد دستمزد[ماسک}(https://wwwgadgets360com/tags/musk)درسال2018استومدعیاستکههیئتمدیرهاهدافعملکردآسانیراتعیینکردهاستوماسکاینبستهرابرایتامینمالیرویایخودبرایاستعمارمریخایجادکردهاست[Musk’s}(https://wwwgadgets360com/tags/musk)2018paydealclaimingtheboardseteasyperformancetargetsandthatMuskcreatedthepackagetofundhisdreamofcolonizingMars

تسلا پاسخ داده است که این بسته یک افزایش فوق‌العاده 10 برابری در ارزش سهامداران ایجاد کرده است.

این محاکمه از 14 نوامبر آغاز می شود و کاتلین مک کورمیک در دادگاه عالی دلاور تصمیم گیری خواهد کرد. او بر شکایت توییتر علیه ماسک نظارت داشت که ماه گذشته زمانی که او موافقت کرد قرارداد 44 میلیارد دلاری (تقریباً 36040 روپیه) خود را برای توییتر ببندد، خریدی که او عمدتاً با سهام تسلا خود تأمین مالی کرد، به پایان رسید.

«اگر ماسک این بسته پرداخت را به شکلی گسترده از دست بدهد، فکر می‌کنم می‌توانیم انتظار داشته باشیم که چیزهای زیادی را ببینیم که پیش‌بینی آن‌ها واقعاً سخت است، مانند آنچه در آینده از نظر نحوه اداره تسلا و نحوه پرداخت توییتر اتفاق می‌افتد. برای”، آن لیپتون، استاد دانشکده حقوق تولین گفت.

با این حال، لیپتون و دیگر کارشناسان حقوقی گفتند که شکایت سهامدار تسلا، ریچارد تورنتتا، بسیار دشوارتر از پرونده توییتر علیه ماسک است.

ماسک مدیرعامل SpaceX، یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های خصوصی جهان، و همچنین Neuralink را که ایمپلنت‌های مغزی می‌سازد، تونل‌زنی The Boring و OpenAI، آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی را بنیان‌گذاری کرد یا یکی از آنها را تأسیس کرد. هفته گذشته او خود را به عنوان مدیر عامل توییتر منصوب کرد.

“مدیر عامل پاره وقت”

وکلای تورنتتا استدلال می کنند که بسته 2018 هدف اعلام شده خود را برای تمرکز ماسک بر تسلا شکست داده است. آنها ماسک را به عنوان یک “مدیرعامل پاره وقت” معرفی می کنند و به شهادت وی مبنی بر اینکه در سال 2018 سه شنبه، چهارشنبه و جمعه در خودروساز برقی و دوشنبه و پنجشنبه در شرکت موشکی اسپیس ایکس کار می کرد، بر اساس اظهارات وی، کار می کرد.

طبق این شکایت، رابین دنهولم، رئیس هیئت مدیره تسلا، در ایمیلی در سال 2018 به گابریل تولدانو، که در آن زمان مدیر ارشد مردمی تسلا بود، گفت: «حداقل زمان حضور ماسک در تسلا بیشتر و بیشتر مشکل‌ساز می‌شود».

این شرکت استدلال کرده است که این بسته شامل الزام ماسک به ضربه زدن به ساعت و حضور در ساعات مشخص در سایت در هر هفته نیست، بلکه هدف قرار دادن اهداف “جسورانه” بوده و ماسک و همچنین سهامدارانی مانند تورنتتا را غنی می کند.

بسته پرداخت مورد مناقشه به ماسک اجازه می‌دهد هر بار که عملکرد و اهداف مالی رو به افزایش است، ۱ درصد از سهام تسلا را با تخفیف عمیق خریداری کند. در غیر این صورت ماسک چیزی به دست نمی آورد. بر اساس اسناد دادگاه، تسلا به 11 هدف از 12 هدف رسیده است زیرا ارزش آن به 650 میلیارد دلار (تقریبا 16380 کرور) از 50 میلیارد دلار (تقریبا 4095 روپیه) در پشت تولید افزایش یافته مدل 3 رسیده است.

به گفته آمیت باتیش در Equilar، یک شرکت تحقیقاتی حقوق و دستمزد اجرایی، کمک های مالی اختصاصی ماسک حدود 50 میلیارد دلار ارزش دارد. این کمک ها به ثروت 200 میلیارد دلاری او (تقریباً 4,09,550 کرور) کمک می کند که بزرگترین ثروت جهان است.

به گفته باتیش، بسته کمک‌های مالی ماسک از مجموع دستمزد ۲۰۰ مدیر عامل پردرآمد در سال گذشته بزرگتر است – به گفته باتیش، شش برابر.

محاکمه احتمالاً بر ادعاهای تورنتتا متمرکز است که بسته توسط مدیران وابسته به ماسک توسعه و تأیید شده است و به سهامداران ارتقا داده شده است، بدون اینکه مشخص شود اولین قسمت‌ها بر اساس پیش‌بینی‌های داخلی ممکن است برآورده شود.

کنترل هیئت مدیره

پرونده های تورنتتا مملو از نمونه هایی از هیئت مدیره تحت کنترل ماسک است.

به عنوان مثال، آنتونیو گراسیاس، که توسط شاکی به عنوان دوست نزدیک ماسک توصیف شده و از سال 2010 تا 2019 مدیر ارشد مستقل بود، در سال 2021 شهادت داد که ماسک در صورت تمایل می تواند تسلا را بفروشد و هیئت مدیره نمی تواند او را متوقف کند.

مینور مایرز، استاد دانشکده حقوق UConn گفت: “چه کسی برای چه کسی کار می کرد؟ آیا ایلان ماسک برای هیئت مدیره کار می کند یا هیئت مدیره برای ایلان ماسک کار می کند.”

مایرز گفت اگر بسته پرداختی لغو شود، هیئت مدیره به سادگی می تواند بسته جدیدی ایجاد کند و این کار را با حکم مک کورمیک انجام دهد تا آنها را راهنمایی کند.

اما شرایط تغییر کرده و این روند را پیچیده کرده است.

او اکنون مالک توییتر است. مایرز گفت: تعیین اینکه چگونه می توان ماسک را از حواس پرتی توسط سرمایه گذاری های دیگر دور نگه داشت، یک چالش است.

او گفت: “چقدر پول باید جلوی این مرد بگذارند تا توجه او را جلب کنند.”

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع