پرونده های BlockFi برای ورشکستگی در ایالات متحده، به قرار گرفتن در معرض FTX در بحبوحه بحران کریپتو اشاره می کند

BlockFi در سال 2017 توسط پرینس که در حال حاضر مدیر اجرایی این شرکت است و فلوری مارکز تأسیس شد. به گزارش وب سایت خود، اگرچه دفتر مرکزی BlockFi در جرسی سیتی قرار دارد، اما دفاتری در نیویورک، سنگاپور، لهستان و آرژانتین نیز دارد.

رنتزی گفت که BlockFi بخشی از دارایی های رمزنگاری خود را در اوایل نوامبر فروخته بود تا ورشکستگی خود را تامین کند. این فروش 238.6 میلیون دلار (تقریباً به صورت نقدی) جمع آوری کرد و BlockFi اکنون 256.5 میلیون دلار (تقریباً 2100 کرور) پول نقد در دست دارد.

لیست طلبکاران

دو ماه پیش ما شبیه هم بودیم. آنها تعطیل می شوند و ضررهای قریب الوقوع برای مشتریان خود دارند.”

BlockFi همچنین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را با ادعای 30 میلیون دلاری (تقریباً 245 کرور) به عنوان یکی از بزرگترین طلبکاران خود فهرست کرد. در فوریه، یک شرکت تابعه BlockFi موافقت کرد که 100 میلیون دلار (تقریباً 820 کرور) به SEC و 32 ایالت برای تسویه هزینه‌های مربوط به یک محصول وام‌دهی کریپتو خرده‌فروشی که شرکت به نزدیک به 600000 سرمایه‌گذار ارائه کرده بود، بپردازد.

در ماه ژوئیه، پرینس توییت کرد که “زمان آن رسیده است که BlockFi را در همان سطل / جمله Voyager و Celsius متوقف کنیم.”

مارکز قبلاً در خیابان باند کار می کرد، یک شرکت وام دهی برای کسب و کار کوچک که در سال 2017 در گلدمن ساکس قرار گرفت.

وام دهنده ارزهای دیجیتال BlockFi روز دوشنبه اعلام کرد که آخرین تلفات صنعت پس از قرار گرفتن در معرض سقوط تماشایی صرافی FTX در اوایل ماه جاری، برای حمایت از ورشکستگی فصل 11 ثبت نام کرده است.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

طبق نمایه ای از BlockFi که در اوایل سال جاری توسط Inc منتشر شد، پرینس در سن آنتونیو، تگزاس بزرگ شد و هزینه تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه اوکلاهاما و دانشگاه ایالتی تگزاس با برنده شدن از مسابقات پوکر آنلاین تامین کرد. قبل از شروع BlockFi با مارکز، او در Orchard Platform، یک فروشنده کارگزار، و در Zibby، یک وام دهنده اجاره ای که اکنون Katapult نام دارد، مشغول به کار بود.

BlockFi گفت: «اقدام به نفع مشتریان ما اولویت اصلی ما است و همچنان مسیر ما را به جلو هدایت می کند.

BlockFi مستقر در نیوجرسی، که توسط زک پرینس، مدیر اجرایی فین‌تک که کارآفرین ارزهای دیجیتال شده است، در یک پرونده ورشکستگی گفت که قرار گرفتن در معرض FTX باعث ایجاد بحران نقدینگی شده است. FTX که توسط Sam Bankman-Fried تأسیس شد، پس از اینکه معامله‌گران 6 میلیارد دلار (تقریباً 49020 روپیه) در عرض سه روز از این پلتفرم خارج کردند و صرافی رقیب بایننس از معامله نجات صرف‌نظر کرد، در این ماه درخواست حفاظت را در ایالات متحده ارائه کرد.

Monsur Hussain، مدیر ارشد Fitch Ratings می‌گوید: «تجدید ساختار فصل 11 BlockFi بر ریسک‌های سرایت دارایی‌های مرتبط با اکوسیستم کریپتو تأکید می‌کند.

پرونده ورشکستگی BlockFi همچنین پس از آن صورت گرفت که دو تا از بزرگترین رقبای BlockFi، Celsius Network و Voyager Digital، در ماه ژوئیه اعلام ورشکستگی کردند و دلیل آن شرایط شدید بازار بود که منجر به ضرر هر دو شرکت شده بود.

وام دهندگان کریپتو مانند وام دهندگان سنتی ملزم به نگهداری بافرهای سرمایه یا نقدینگی نیستند و برخی زمانی که کمبود وثیقه آنها و مشتریانشان را مجبور به متحمل شدن زیان های بزرگ کرد، در معرض دید قرار گرفتند.

طبق قراردادی که در ژوئیه با FTX امضا شد، BlockFi قرار بود 400 میلیون دلار (3270 کرور) تسهیلات اعتباری گردان دریافت کند، در حالی که FTX گزینه خرید آن را تا سقف 240 میلیون دلار (تقریباً 1960 کرور روپیه) داشت.

BlockFi در پرونده ورشکستگی خود گفت که Kirkland & Ellis و Haynes & Boone را به عنوان مشاور ورشکستگی استخدام کرده است.

در یک پرونده قضایی در روز دوشنبه، BlockFi FTX را به عنوان دومین طلبکار بزرگ خود با 275 میلیون دلار بدهی در قبال وامی که اوایل سال جاری تمدید کرده بود، فهرست کرد. گفت که به بیش از 100000 طلبکار بدهکار است. این شرکت همچنین در یک پرونده جداگانه اعلام کرد که قصد دارد دو سوم از 292 کارمند خود را اخراج کند.

این پرونده در دادگاه نیوجرسی در حالی است که قیمت ارزهای دیجیتال به شدت کاهش یافته است. قیمت بیت کوین، محبوب ترین ارز دیجیتال تا کنون، بیش از 70 درصد نسبت به اوج سال 2021 کاهش یافته است.

BlockFi قبلا برداشت از پلتفرم خود را متوقف کرده بود.

Renzi در این پرونده گفت: «مشتریان BlockFi ممکن است در نهایت بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری خود را بازیابی کنند.

وام دهندگان کریپتو، بانک‌های واقعی دنیای کریپتو، در طول همه‌گیری رونق گرفتند و مشتریان خرده‌فروشی را با نرخ‌های دو رقمی در ازای سپرده‌های ارزهای دیجیتال خود جذب کردند.

BlockFi گفت که بحران نقدینگی به دلیل قرار گرفتن آن در معرض FTX از طریق وام به Alameda، یک شرکت تجارت ارزهای دیجیتال وابسته به FTX، و همچنین ارزهای رمزنگاری شده در پلتفرم FTX است که در آنجا به دام افتاده اند. BlockFi دارایی ها و بدهی های خود را بین 1 میلیارد دلار (تقریبا 8170 کرور) تا 10 میلیارد دلار (تقریباً 81700 کرور) فهرست کرده است.

اولین جلسه ورشکستگی BlockFi قرار است روز سه شنبه برگزار شود. FTX به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

بزرگترین طلبکار BlockFi Ankura Trust است که نماینده طلبکاران در شرایط استرس زا است و 729 میلیون دلار (تقریباً 5600 کرور) بدهکار است. Valar Ventures، یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر مرتبط با پیتر تیل، مالک 19 درصد از سهام BlockFi است.

Renzi در یک پرونده گفت که Blockfi قصد دارد به درخواست‌های برداشت مشتری از حساب‌های کیف پول مشتریان خود، که در آن دارایی‌های رمزنگاری در توقیف است، احترام بگذارد. با این حال، این شرکت برنامه‌هایی را درباره نحوه برخورد با درخواست‌های برداشت از سایر محصولات خود، از جمله حساب‌های دارای بهره، فاش نکرد.

در یک پست وبلاگ، BlockFi گفت موارد فصل 11 شرکت را قادر می سازد تا تجارت خود را تثبیت کند و ارزش را برای همه ذینفعان به حداکثر برساند.

در پرونده ورشکستگی مارک رنتزی، مدیر عامل گروه تحقیقاتی برکلی، مشاور مالی پیشنهادی، گفت: «اگرچه قرار گرفتن بدهکاران در معرض FTX یکی از دلایل اصلی این تشکیل پرونده ورشکستگی است، بدهکاران با مشکلات بی شماری که ظاهراً با FTX روبرو هستند مواجه نیستند. BlockFi. “کاملا مخالف.”

BlockFi روز دوشنبه همچنین از یک شرکت هلدینگ برای Bankman-Fried شکایت کرد و به دنبال بازیابی سهام شرکت Robinhood Markets Inc بود که سه هفته پیش به عنوان وثیقه تعهد شده بود، قبل از اینکه BlockFi و FTX برای حمایت از ورشکستگی اقدام کنند.

BlockFi در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در آن زمان گفت که Bain Capital Ventures و Tiger Global دور تأمین مالی BlockFi در مارس 2021 را رهبری کردند. هر دو شرکت بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

ریشه ها