پروژه‌های NFT میلیون‌ها نفر را برای برندهای پیشرفته نایک، گوچی، آدیداس جذب می‌کنند.

این پیشرفت در زمانی اتفاق می‌افتد که بازار NFT در تلاش برای غلبه بر رکود مداوم خود است.

نایک که دسامبر گذشته استودیوی طراحی مجازی RTFKT را برای سرعت بخشیدن به فشارهای متاورس و NFT خود خریداری کرد، با استناد به داده‌های Dune Analytics، اخیراً گزارش NFTgators اعلام کرد، 185.3 میلیون دلار (تقریباً 1478 کرور) در فروش NFT به دست آورده است.

Budweiser، Time Magazine و Pepsi نیز به این فهرست راه یافتند.

اکنون که به نظر می رسد بخش کریپتو در حال خروج از رکود خود است، فقط زمان زیادی است که NFT ها دوباره در بین اعضای جامعه بلاک چین به خشم تبدیل شوند.




منبع

NFT های گران قیمت نایک از مجموعه کفش های ورزشی نمادین آن الهام گرفته شده اند. اولین مجموعه NFT خود با نام “Cryptokicks” را در ماه آوریل با مجموع 20000 قطعه منتشر کرد. قیمت بالای NFT های این مجموعه به 134000 دلار (تقریباً 1 کرور) رسیده است.

داده‌های ردیاب بازار DappRadar نشان داد که فروش NFT در سال 2021 به 25 میلیارد دلار (تقریباً 184700 کرور) رسید، زیرا دارایی‌های رمزنگاری سوداگرانه محبوبیت زیادی پیدا کرد.

مجموعاً 260 میلیون دلار (تقریباً 2074 کرور) توسط برندهای لوکس سطح بالا از جمله نایک، گوچی، دولچه و گابانا با فروش قطعات NFT خود به فروش رسیده است. NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض کلکسیون‌های دیجیتالی هستند که بر روی شبکه‌های بلاک چین ساخته شده‌اند و از چیزهای واقعی مانند لباس و کفش و همچنین شخصیت‌های مجازی مانند شخصیت‌های بازی الهام گرفته‌اند. با توجه به روند خرید و جمع آوری NFT که عمدتاً توسط افراد مشهور رایج شده است، چندین برند سری NFT خود را منتشر کرده اند که به هویت و محصولات آنها مرتبط است.

بر اساس گزارش رویترز، حجم فروش ماهانه در بزرگترین بازار NFT، OpenSea، به 700 میلیون دلار (تقریبا 5500 کرور روپیه) در ماه ژوئن کاهش یافت که از 2.6 میلیارد دلار (تقریبا 20600 کرور) در ماه مه و بسیار متفاوت از ژانویه بود. اوج نزدیک به 5 میلیارد دلار (تقریبا 40000 کرور).

طبق تصویری از داده‌های Dune Analytics که توسط NFTgators به ​​اشتراک گذاشته شده است، برند مد لوکس ایتالیایی Dolce & Gabbana، برند جواهرات Tiffany و Gucci رتبه‌های دوم، سوم و چهارم را از نظر درآمدی که از طریق پروژه‌های مرتبط با NFT جمع‌آوری می‌کنند، به دست آوردند.

طبق گزارش NonFungible.com که فروش در بلاک چین های اتریوم و رونین را دنبال می کند، در اواخر ژوئن میانگین فروش NFT از 1754 دلار (تقریبا 140000 روپیه) در پایان ماه آوریل به 412 دلار (تقریباً 33000 روپیه) کاهش یافت.