پس از تصاحب توییتر، ایلان ماسک نبردهای قانونی بیشتری برای مقابله با آن دارد

دعوی حقوقی 55 میلیارد دلاری تسلا

تسلا و ماسک از اتهامات متعددی مبنی بر آزار و اذیت و تبعیض در محل کار، از جمله شکایت دپارتمان مشاغل و مسکن منصفانه کالیفرنیا (DFEH) دفاع می کنند.

سهامداران تسلا در دلاور شکایت می کنند تا نظارت بر توییت های ماسک در مورد این شرکت را تشدید کنند. در یک پرونده در حال انجام جداگانه مبنی بر اینکه ماسک با اظهارات نادرست سهام تسلا را افزایش داده است، دادگاه منطقه ای ایالات متحده در سانفرانسیسکو متوجه شد که توییت سال 2018 نادرست و بی پروا بوده است.

تسلا گفته است که Autopilot “ماشین شما را قادر می‌سازد تا به طور خودکار در خط خود هدایت، شتاب و ترمز بگیرد” در حالی که رانندگی کامل به خودروها امکان می‌دهد از علائم راهنمایی و رانندگی تبعیت کنند و خطوط را تغییر دهند.

ایلان ماسک مجبور شد روز پنج‌شنبه در دادگاهی چند ماهه برای خرید توییتر شرکت کند، اما شکایت‌های متعددی علیه ثروتمندترین فرد جهان و خودروساز برقی تسلا، که او مدیر اجرایی آن است، همچنان ادامه دارد.

منابع به رویترز گفتند که تسلا از ژوئیه 2021 273 تصادف خودرو را گزارش کرده است که شامل سیستم های کمکی رانندگی پیشرفته می شود، که جرقه تحقیقات از جمله تحقیقات جنایی ایالات متحده را بر سر ادعاهایی مبنی بر اینکه خودروها می توانند خودشان راندند، شده است.

جی پی مورگان چیس همچنین در ماه نوامبر از تسلا به مبلغ 162.2 میلیون دلار (تقریباً 1330 کرور) شکایت کرد و گفت که مجبور شد پس از توییت سال 2018، ضمانت نامه های سهام تسلا را مجدداً قیمت گذاری کند. تسلا گفت این توییت بیانیه شخصی ماسک بود و از بانک شکایت کرد و استدلال کرد که بانک به دنبال “سرقت باد” است و باید به جای قیمت گذاری مجدد، ضمانت نامه ها را خاتمه می داد.

شکایت هایی که توسط توییت های ماسک آغاز شد

وکلای ماسک از دادگاه خواسته اند که این دعوی را رد کند و دلیل آن این است که قانون اوراق بهادار فدرال منع آن را ندارد.

تسلا گفته است که تبعیض را تحمل نمی کند و اقداماتی را برای رسیدگی به شکایات کارگران انجام داده است.

در سال 2021، هیئت منصفه به اپراتور آسانسور سیاه که در کارخانه تسلا در فرمونت، کالیفرنیا کار می کرد، 137 میلیون دلار (تقریباً 1130 کرور) غرامت اعطا کرد. به طور جداگانه، یکی از سهامداران تسلا از این شرکت شکایت کرده و ادعا می کند که به اندازه کافی با تبعیض و آزار در محل کار مقابله نکرده است.

دعاوی سولارسیتی

دعوای حقوقی توییتر

سرمایه گذاران توییتر در ماه مه از ماسک در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو شکایت کردند و مدعی شدند که او با افشای نکردن در ماه مارس که در حال جمع آوری سهام در پلت فرم رسانه های اجتماعی است، قیمت سهام توییتر را دستکاری کرده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنین گفته است که در حال بررسی زمان افشای ماسک است.

بررسی کمک راننده تسلا

سرمایه گذاران تسلا در حال اعتراض به حکم آوریل قاضی دلاور هستند که حکم داد ماسک زمانی که در سال 2016 شرکت را برای تصاحب SolarCity هدایت کرد، جایی که ماسک رئیس و بزرگترین سهامدار آن بود، خود را ناعادلانه ثروتمند نکرد.

اختلافات استخدامی

SEC در ماه دسامبر تحقیقاتی را در مورد شکایت یک افشاگر مبنی بر اینکه تسلا به درستی سهامداران و عموم مردم را از خطرات آتش سوزی سیستم های پنل خورشیدی خود آگاه نکرده است، آغاز کرد.

شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در سال 2018 با کناره گیری ماسک از سمت ریاست تسلا، پرداخت جریمه ها و تایید برخی از توییت های وی توسط یک وکیل قبل از ارسال آنها به پایان رسید.

© تامسون رویترز 2022


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

یکی از سهامداران تسلا از قاضی می خواهد که دریابد بسته پرداختی ماسک به تسلا، که ارزش آن 55 میلیارد دلار (تقریباً 452600 کرور) تخمین زده می شود، به ناحق ماسک را غنی می کند. قرار است این پرونده در 14 نوامبر در دادگاه عالی دلاور به محاکمه برود. تسلا گفته است که این دستمزد مشوق‌های ماسک را با سهامداران همسو می‌کند و به نفع سرمایه‌گذاران بوده است.

سرمایه گذاران به دنبال خسارت بیش از 10 میلیارد دلار (تقریبا 82290 کرور روپیه) بودند.

در آگوست 2018، ماسک توییتی ارسال کرد مبنی بر اینکه برای خصوصی کردن تسلا “تامین بودجه” دارد و باعث شد سهام به شدت افزایش یابد. این توییت باعث ایجاد یک سری پرونده های قضایی شد.