پس از ناآرامی های کارخانه چین، محموله های آیفون 14 پرو ممکن است 20 میلیون واحد کاهش یابد، کمتر از برآوردهای بازار

© تامسون رویترز 2022


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

“کسانی که به دنبال ارتقاء هستند، درآمد قابل تصرف برای گوشی های نسل بعدی باید کاهش یابد.”

آنجلو زینو، تحلیلگر CFRA Research، روز دوشنبه گفت: «ما متذکر می شویم که دستگاه های Pro تا اوایل ژانویه به فروش می رسند، اما انتظار داریم که بخشی از درآمد از دست رفته در سه ماهه مارس کاهش یابد.

او برآورد خود را برای محموله های سه ماهه آیفون حدود 20 درصد کاهش داد و به بین 70 تا 75 میلیون دستگاه رسید، در حالی که اجماع بازار بین 80 تا 85 میلیون دستگاه بود.

زنو مرسر، تحلیلگر تحقیقاتی در شرکت مشاوره سرمایه گذاری ROBO Global، می گوید: «نمی توانم تصور کنم سال 2023 سال خوبی برای آیفون های اپل باشد.

Kuo جدیدترین شرکتی است که از اعتراضات به پرداخت دستمزد و محدودیت‌های سختگیرانه COVID-19 در بزرگترین کارخانه آیفون در جهان، کارخانه تحت مدیریت فاکسکان در شهر مرکزی ژنگژو، به با ارزش‌ترین شرکت جهان ضربه زده است.

مینگ چی کو، تحلیلگر TF Securities گفت، محموله‌های آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس اپل ممکن است انتظارات بازار را تا 20 میلیون دستگاه در سه ماهه تعطیلات به دلیل ناآرامی‌های کارگری در یک کارخانه بزرگ چینی از دست بدهند.

در مقابل، دیگر تحلیلگران اپل انتظار دارند زمانی که محدودیت های تولید کاهش یابد و مدل های پرو بیشتری در دسترس قرار گیرند، فروش افزایش یابد.

زینو گفت که محدودیت ها در بدترین زمان ممکن و شدیدترین آنها از روزهای اولیه همه گیری است.

برخی از تحلیلگران احتمال گسترش این چالش ها تا سال 2023 را نشان دادند.

کو، در پست وبلاگی روز سه‌شنبه، همچنین پیش‌بینی کرد که کمبود عرضه می‌تواند به جای تعویق فروش، تقاضا برای مدل‌های محبوب‌تر Pro را از بین ببرد، زیرا مصرف‌کنندگان نیز با اقتصاد ضعیف دست و پنجه نرم می‌کنند.

سهام اپل بیش از 2 درصد کاهش داشت که قرار است به کاهش 6 درصدی تا کنون در این ماه اضافه شود زیرا نگرانی ها در مورد فروش در فصل فروش تعطیلات بسیار مهم افزایش می یابد.